HannaS86 skrev 2008-07-20 20:37:09 följande:
Jag ska också till sahlgrenska. Barnmorskorna där är hur snälla och positiva som helst. Är det allra första samtalet? Alltså första gången du är där "fysiskt"? Jag har för mig att jag fick göra saker i den här ordningen: 1. Samtal med kurator. Information om hur det skulle fungera. Jag fick även visat för mig hur det fungerade med sprutor osv (tycker det var lite väl långt innan jag skulle starta med dem, hade glömt tills dess).2. Annat tillfälle. Jag fick återigen information om hur det skulle gå till, vad jag skulle ta för preparat och ett schema av en barnmorska som också skrev ner mycket info om mig (hårfärg osv). Jag fick även göra vagninalt ultraljud, tack för den överraskningen när jag hade mens. Dessutom var en manlig lärling med, sådär lagom pinsamt. Just det, de kommer fråga om när du hade mens senast o sånt för att gå efter din cykel. Fick med mig recept på nässpray o sprutor. 3. Eh, var jag där en tredje gång innan jag började?? Jag tog iaf blodprov på min vårdcentral under behandlingen enligt ett schema. Det som var konstigt var att jag skulle skicka dem med vanlig post i ett vanligt vadderat kuvert. Sköterskan på vårdcentralen sa att de inte hade några såna specialkuvert det egentligen skulle vara när man postar blod med en särskild märkning på ifall något händer.Jag är inte helt säker på ordningen på 1:an och 2:an eftersom det var ett halvår sedan..Vilket sjukhus är NUS? Jag läste också på alla mediciner direkt repsara ;) Jag var livrädd att jag skulle göra fel och "förstöra allt" men som tur var fick jag med en jättebra infobroschyr till sprutorna första gången jag var på SU. Det var mycket mer saker jag fick på apoteket än vad jag hade räknat med, blev en stor kasse för mig också :)Nåt jag ska nämna nästa gång jag är där är iaf det att jag också skulle vilja skriva ett brev till det blivande barnet, så att man känner att man lämnar något spår efter sig.
Norrlands Universitets sjukhus, Umeå är NUS =)
Jag var på 4 träffar, samma innehåll som dig, men sista fick jag med mig all medicin och en sista genomgång av sprutor och så, så skulle jag slippa hämta ut det på apoteket..
Fick också med mig en massa remisser på blodprov, men även påsar som de skulle skickas i ;)
Men nu kommer jag ju snart komma igång, de har semsterstängt nu så i aug sätter jag igång =)