• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 5

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5
  • HannaS86

Har pratat med Sahlgrenska igår och idag och jag ska börja spraya runt den 16:e aug, någon annan som vet när ni ska köra igång? Har äggplock i början av v.38.

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-05 14:35:07 följande:
    Har pratat med Sahlgrenska igår och idag och jag ska börja spraya runt den 16:e aug, någon annan som vet när ni ska köra igång? Har äggplock i början av v.38.
    Så spännande! Hoppas allt går bra!
    Jag fick reda på igår att vid donation nr 2 blev den ena kvinnan gravid, medan den andra inte blev det. De har dock embryon i frysen också, så jag hoppas på det. Vid min första donation blev kvinnan gravid så det är ju 2 av 3! kul!
  • Mjölk

Just det, vi ska väl göra en ny tråd snart. Påminn mig om det!

• HannaS86

Hoppas du inte gjort en ny tråd nu när jag skriver här :) Vad kul att det gick bra! Hade för mig att du skrivit att du gjort så många donationer du fick lov till men jag kanske kommer ihåg fel? Förra gången var det 1/2 som blev gravid. Jag frågade i telefon ifall hon visste om den andra testat att föra tillbaka ett nytt ägg men det visste hon inte. Sen tar jag inte för givet att hon som blev gravid fortfarande är det, finns ju risk för missfall o sånt men jag hoppas det. Tänkte fråga nästa gång jag är där på besök och om det med att skriva brev till ev. barn.

Känns verkligen som att man är "on my own" denna gången. Får recepten via post, tar blodprov på vårdcentralen 1 sept osv. Första gången jag kommer komma dit och träffa barnmorskorna ansikte mot ansikte är inte förrän jag tagit sprutorna några dagar (om någon månad) och de ska göra ultraljud vilket känns som evigheter bort. Men jaja, det är ju inget jag behöver fråga egentligen heller. Efter en gång kan man proceduren.

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-13 09:45:11 följande:
    Hoppas du inte gjort en ny tråd nu när jag skriver här :) Vad kul att det gick bra! Hade för mig att du skrivit att du gjort så många donationer du fick lov till men jag kanske kommer ihåg fel? Förra gången var det 1/2 som blev gravid. Jag frågade i telefon ifall hon visste om den andra testat att föra tillbaka ett nytt ägg men det visste hon inte. Sen tar jag inte för givet att hon som blev gravid fortfarande är det, finns ju risk för missfall o sånt men jag hoppas det. Tänkte fråga nästa gång jag är där på besök och om det med att skriva brev till ev. barn.Känns verkligen som att man är "on my own" denna gången. Får recepten via post, tar blodprov på vårdcentralen 1 sept osv. Första gången jag kommer komma dit och träffa barnmorskorna ansikte mot ansikte är inte förrän jag tagit sprutorna några dagar (om någon månad) och de ska göra ultraljud vilket känns som evigheter bort. Men jaja, det är ju inget jag behöver fråga egentligen heller. Efter en gång kan man proceduren.
    Hej! Nej, ingen ny tråd än. Men det ska väl till den här veckan eller nästa.
    Jag har gjort två donationer och jag tror inte att jag gör fler, det räcker nog. Men men jag har ju några år kvar på mig om jag skulle ångra mig.
    Åh, så spännande! Kul med en ny omgång, hoppas de plockar många fina ägg på dej!
    Jag vet att kvinnan som blev gravid efter min första donation fortfarande är gravid och är väl i 5:e månaden nu. Himla skoj!
  • HannaS86

Vad roligt :D
    Ja jag ska få lägre dos Gonal-F den här gången eftersom jag blev överstimulerad förra gången. Det var nära att jag åkte in till gynakuten efter plock men jag lyckades härda ut. Kollade på prislappen på Gonalen och shit vad dyr den är. 3600! För varje dos jag kommer ta den här gången sprutar jag in 400kr i mig. Det känns som att tiden går så långsamt, undrar varför jag ser fram emot att börja spraya egentligen? Det innebär ju bara att jag får huvudvärk, vallningar, ömma bröst o sånt :)

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-08-13 10:30:01 följande:
    Vad roligt :DJa jag ska få lägre dos Gonal-F den här gången eftersom jag blev överstimulerad förra gången. Det var nära att jag åkte in till gynakuten efter plock men jag lyckades härda ut. Kollade på prislappen på Gonalen och shit vad dyr den är. 3600! För varje dos jag kommer ta den här gången sprutar jag in 400kr i mig. Det känns som att tiden går så långsamt, undrar varför jag ser fram emot att börja spraya egentligen? Det innebär ju bara att jag får huvudvärk, vallningar, ömma bröst o sånt :)
    Haha! Ja, man ser ju fram emot själva handlingen. Jag hade dock inga bekymmer alls med mina donationer, bara lite öm i underlivet några dagar efter plocket. Hoppas allt går bra för dej! Har glömt, hur många ägg fick de ut förra gången?
  • HannaS86

31st. De säger inte hur många som blev befruktade och så utan bara att båda mottagarna har ägg i frysen. Sjuksköterskan som gjorde ultraljud på mig fick det till 21 ägg så jag förväntade mig lite färre eftersom jag har hört att det inte garanterat finns ett ägg i varje äggblåsa. Jag frågade om hon var säker på att det var 21 st för det verkade så svårt att veta vilka hon mätt och inte, varje gång hon bara vickade lite på ultraljudet dök det ju upp massa nya mörka cirklar men hon var jättesäker och sa att hon brukade ha rätt :) Där fick hon ^^

• repsara
    HannaS86 skrev 2008-08-05 14:35:07 följande:
    Hejsan! Jag har nu fått min tid jag med! Ska börja spraya den 27 aug med plock v.40
    Är första gången för mig, så hoppas på att det ska fungera bra allting =)
  • HannaS86

Har du fått alla recept och sånt? ;) Blev ganska förvånad när jag hämtade ut medicinerna första gången och det var en hel påse med olika saker som jag inte riktigt visste vad det var (det hade gått ett tag sedan de gick igenom behandlingen så jag hade glömt lite vad som gjorde vad). Ska du också ta Suprecur/Gonal-F/Ovitrelle?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5