• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 5

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5
  • Singeladopt

Jo, jag är blodgivare och lämnade blod för några månader sedan. Hoppas få börja så fort som möjligt efter jag varit där. Det är verkligen något jag ser fram emot, även om det känns lite läskigt. Undrar hur jag kommer att reagera på läkemedlen.

• HannaS86

Ja jag hamnade i klimakteriet som man skulle av nässprayen haha. Jag fick vallningar och ont i huvudet. Verkar som att nästan alla får ont i huvudet av nässprayen vad jag har fattat det som. Sen är det ju sprutorna och eftersom jag blev överstimulerad blev jag väldigt svullen i magen pga alla äggblåsor men jag fick inga biverkningar förutom det, var och åkte skidor 6-2 dagar innan äggplock och det gick över förväntan, hade inga problem alls :)

• Singeladopt

Ja, jag får huvudvärk och sömnproblem av Pergotime, så det är väl bara att räkna med. Och hysteriska vallningar. Men men, man vet ju vad det beror på och att de går över.

• Singeladopt

Det vet jag inte. Har ju aldrig provat den typen av hormonbehandling. Det blir att testa. Är det för j#%?!-igt så gör jag det väl bara en gång.

• Mjölk
    Interrupted skrev 2008-07-10 14:24:18 följande:
    Det vet jag inte. Har ju aldrig provat den typen av hormonbehandling. Det blir att testa. Är det för j#%?!-igt så gör jag det väl bara en gång.
    Jag fick inga som helst biverkningar! Men jag är väl ett undantag kanske. Det enda var ju att jag var öm i underlivet/äggstockarna några dagar efter äggplocken.
  • Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-07-10 18:36:26 följande:
    Jag fick inga som helst biverkningar! Men jag är väl ett undantag kanske. Det enda var ju att jag var öm i underlivet/äggstockarna några dagar efter äggplocken.
    Det låter bra. Hoppas att jag inte heller märker så mycket. Men men, jag vill göra det ändå. Längtar riktigt tills det är dags.
  • HannaS86

Samma här :) Vet inte varför jag längtar till det, kanske för man känner att man gör någon annan glad eller nåt =)

• Mjölk
    Interrupted skrev 2008-07-11 07:30:17 följande:
    Det låter bra. Hoppas att jag inte heller märker så mycket. Men men, jag vill göra det ändå. Längtar riktigt tills det är dags.

Det kommer att gå bra ska du se. Om du kan undvika att cykla (speciellt på guppiga underlag) de första dagarna efter ÄP så gör det. Jag längtade också, kanske inte samma längtan som till t.ex. bröllop o utlandssemestrar men man är liksom glad att man äntligen är där. Och så är man väl lite nervös också och det är ju också en slags längtan.

Lycka till båda två Interrupted o HannaS86!

• Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-07-16 09:17:52 följande:
    Det kommer att gå bra ska du se. Om du kan undvika att cykla (speciellt på guppiga underlag) de första dagarna efter ÄP så gör det. Jag längtade också, kanske inte samma längtan som till t.ex. bröllop o utlandssemestrar men man är liksom glad att man äntligen är där. Och så är man väl lite nervös också och det är ju också en slags längtan. Lycka till båda två Interrupted o HannaS86!
    Tack. Ska komma ihåg det där med cykling.

En liten fråga till er som redan donerat. Har ni kört hem själva eller blivit hämtade? Det är lite långt att åka för att be någon annan köra, men jag kanske kan ta en buss.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5