Svar på #29
Hejsan,
En presentation ska ni absolut få!
Vi är ett par som bor i Borås, jag är 28 år och min sambo är 32, vi ska gifta oss i sommar. Vi bor i hus med två labradorer på 5 och 6 år. Jag jobbar som säljare på ett företag och min sambo som sjuksköterska på Borås lasarett. Vi har försökt att få barn i 4 år, varav det tog sig nästan direkt men vi fick missfall efter 13 veckor, sedan försökte vi ett tag, innan vi kontaktade vår vårdcentral som tog prover och därefter så fick vi en remiss till SU, vi stog i kö i 6 månader och därefter var vi med i processen, vi har gjort tre IVF och fått ut totalt 58 ägg, men inget det var bara vid sista föröket det tog sig, vi var på ultraljud och allt såg bra ut, men det ville tyvärr inte stanna mer än 14 veckor.. Efter detta gjorde man ett kromomsomtest, där det visade sig att min sambo har en obalanserad translokation, och detta höjer missfallsrisken väldigt mycket.
Vi har totalt fått 5 missfall under denna perioden, så som spontana, men med alltid tidiga missfall.
Vi står som sagt på kö för äggdonation på SU, men då handlar det om en kors donation, vi behöver hjälp med att hitta en donator och efter det så vet vi inte vems ägg vi får tillbaka.
Hoppas detta var en ok presentation.
Mvh
Henrik