Inlägg från: jens73 |Visa alla inlägg
  • jens73

    Dåliga områden i Stockholm?

    Kan man dra paralleller mellan de uppräknade orterna, exakt VAD har de gemensamt som gör att det blir till ghetto...?

    *tror mig veta svaret*

  • jens73

    "Områden som anses "dåliga" och som jag aldrig skulle flytta till, o se mina barn växa upp på..
    dessa områden är väldigt invandrartäta, och där känner jag mig inte trygg och vill således inte att mina barn ska växa upp där."

    Jag förstår dig men varför måste invandrarna förstöra hela samhällen egentligen? Hur är de funtade liksom?

  • jens73

    "Vad är det som är så farligt med invandrare? De berikar ju vår kultur."

    Jora...*harkel harkel*

    Visst vet väl du hur det blir i invandrartäta områden? Inte särskilt "berikat" i alla fall.

    Men vad jag undrar är hur det kan vara så otroligt stor skillnad mellan vi & dom i detta fall, varför blir det oavkortat ALLTID ghetto där invandrarna bor men inte där svenskarna bor? Varför respekterar de inte samhället eller ens sina egna bostäder?

  • jens73

    Dessie "Jag känner en del svenskar som inte är så laglydiga, t.e.x min styvbror & min pappa."

    Har du hemskt många fäder & bröder för här snackar vi inte enstaka individer utan hela områden/förorter.

  • jens73

    Velour "Riktigt bra frågor. Faktiskt. Det tragiska är väl att du inte skulle vilja veta det. Alltså, du skulle bara förneka svaren."

    Ännu mer tragiskt att du inte kan svara.

  • jens73

    Marie J "Att ni ens lägger energi på att försvara invandrare."

    Flera av dem är förmodligen invandrare själva eller har typ invandrarkarlar...

  • jens73

    Sallisen "Men vi behöver inga rasister här så du behöver inte flytta hit, vad skönt va?..Vad skönt då. En rasist mindre här, toppen!"

    Att du vill blunda för invandrarproblemen är väl din sak men oförskämt att kalla folk rasister för det!

  • jens73

    "Om man exempelvis anses att alla muslimer förtrycker kvinnor då är man rasist. Tycker man att exempelvis Alby är ett dåligt område pg.a att det bor människor där med utländskt ursprung, ja, då är man rasist."

    Nix, man är REALIST!

  • jens73

    Korkad är den som lever i förnekelse *pekar ett citat upp*

  • jens73

    Nämen usch & fyyyyy så fördomsfulla ni är mot finländare nu då, förstår ni inte att de har det svårt, de kanske är arbetslösa, känner sig utanför eller dylikt, stackarna...

  • jens73

    "anneliesb: Jag har bott i Alby, det var hemskt!
    Det bajsades i hissen!
    Man kunde ej ha källarförråd för att de anv som toaletter.
    Vi skulle kasta grovsoper en gång, men hann inte så långt då de blev stulna när jag skulle hämta nästa vända i hissen!
    Gjorde juh nu inte så mkt, det sparade juh oss en vända, men jag blev förvånad först.
    Alla rökte i trapphuset istället för i sina lägenheter.
    Tog med sig trådlösa telefonen å hade högljudda samtal.
    Vid vår port var det alltid en samling män som stod å spottade å rökte så man kanppt kom in.
    Blev sååå glad när jag fick flytta därifrån!"

    Men helt sjukt äckligt! Invandrare va´?

  • jens73

    Men resurssvaga områden...SÅ resurssvaga är inga områden att man behöver bajsa i hissen & i källarförråden heller!?
    Exakt vad beror sådant på?

  • jens73

    "jag har ingen aning om vad det beror på men jag såg inte till särskilt mkt svenskar..."

    Nä, jag förstår det.
    Men fy vad du fått uppleva mycket osmakligt, men ännu tråkigare måste det ju också kännas när alla politiskt korrekta (som här) förnekar det & i princip säger att du far med osanning.

  • jens73

    Andrea: Uppfattar du det som att det mestadels är invandrare eller svenskar som "stökar"?

Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?