• Jessa6

... Född: Juli 2007 ... 2

Jag smörjer med, det var ju skriverier om farliga ämnen och man ska inte ha solkräm med zinkoxid i. Så det ämnet har jag undvikit, hellre smörja än att de bränner sig tycker jag!

• Jessa6

I går var vi på Universeum och Liseberg! Så asmycket folk men vad trodde vi! Men skoj var det iallafall och Elias fick åka sin första karusell! Farfars bilar så klart!! Helt allvarlig

Nu ska vi till stranden, får se hur länge det varar, Elias har blivit förkyld igen...

• Jessa6
    Bebisnamn: Elias
    Fyller 1 år den: 21 juli 01,57
    Vikt/längd, vet du det? 10360g och 76cm lång
    Vad har hen för storlek? stl 74-80
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? krypa
    Kan hen gå? går själv helst men säkrats med en hand att hålla i
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma, pappa, titta, dä, ampa
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? All mat förutom fisk tyvärr
    Burkmat eller hemlagat? mest burkmat
    Ammar du och hur mycket i så fall? nej
    Hur många gånger sover hen på dagen? två
    Vilka tider sover hen på natten? 20-07
    Hur går nattningen till? välling, läggs i sängen med flaska sen napp och nalle och somnar oftast själv.
    Var sover hen? i spjälsäng i eget rum
    Hur många tänder har hen? 8 st
    Skostorlek? 19
    Har hen ätit glass ännu? ja
    Har hen badat utomhus ännu? ja
    Är det dags för småsyskon än? efter sommaren
    Vad ska hen få på födelsedagen? bland annat en bobbycar
    Vad ska ni göra i sommar? njuta
    Berätta några rader om din julibebis: Väldigt glad unge som vet vad han vill, gnäller sällan men är envis och väldigt livlig, flyger och far i allt
  • Jessa6

Jg tycker att alla bilderna var jättefina Beckah! att vissa människor bara orkar...

Nu sitter jag i ett gammalt skolhus i Mem och vi har varit på Kolmården och vi ska åka hem i morgon. Har varit här sen i torsdags och här är verligen fint. Någon som varit här, rekmmenderar det verkligen Hyr ett gammalt skolhusdär vi bor 9 personer och vi betalar 500 kr per natt för alla, billigt och bra!! Här är ju skärgård men det enda jag saknar är havet!!

• Jessa6
    jelikan skrev 2008-06-11 14:55:30 följande:
    Nu har vi vart på 11 månaders kontroll. Tore vägde 7510 g och var 71,4 cm lång
    Oj vilken liten plutt Min kille vägde 10 kg exakt på 9 månadersdagen
  • Jessa6

Jag hinner nästan aldrig vara inne men nu har vi flyttat datorn tilll vårt sovrum så får vi se om det blir bättre.

• Jessa6
    Lindisen81 skrev 2008-06-13 16:43:44 följande:
    bjuder på ett skratt =)

Ahmen gud så söt
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2