• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Anns krypin
    solstraalen skrev 2008-06-28 19:19:10 följande:
    Anns krypin: Hade jag vart en i din närhet så hade jag brytt mig! Och lyssnat!
    Snäll du är det kommer väl att lösa sej men till vilket pris å kännslor?? nåja... ibland blir man lite nere faktiskt..
  • solstraalen

Anns krypin: Jo,klart man blir nere.
    Jag har gått i mååånga djupa samtal hos psykologer just pga detta.

*stor kram till dig*

Vi ska inte känna oss ensamma!

• Anns krypin
    solstraalen skrev 2008-06-28 19:24:34 följande:
    Anns krypin: Jo,klart man blir nere. Jag har gått i mååånga djupa samtal hos psykologer just pga detta. *stor kram till dig*Vi ska inte känna oss ensamma!
    Tusen tack för kramen å sänder en åter till dej för att du är så förstående.. Ja man blir nere ibland men man får försöka att ta sej ur det..

Kramis
  • Familjen Höög

hallå... hur äter era små??? min har slutat att äta vanlig mat.. helt hopplös... just nu ser dagordningen ut så här för oss..

frukost kl 8.00: 200 ml välling
    Mellis kl 10.00: en banan några makaroner, eller en flaska
    välling pga sovdax..

vaknar ca 13.00

Lunch kl 13.20: några makaroner eller lite potatis samt pyttelite korv eller köttbullar(ca 1 st), försöker med annan mat men inget har funkat hittills

Middag kl 16.30 samma som lunchen, oftast är det bara makaroner som han accepterar.. suck

kvällsmål 19.30 200 ml välling
    sommnar han inte så blir det en till flaska välling vid 21.30

allt som allt äter han välling å makaroner.. suck suck.. någon mer med en matvägrare som jag har.. är jag ensam eller finns det fler med hopplösa barn???

• ellenwesterlund

Fam Höög: Mina två matvägrar ofta då dom har tänder på G.
    Dom brukar köra en vecka var, hyffsat less då dom två veckorna är över.

Så här ser det ut hos oss:
    06.30 el 07.00 Gröt
    10.30 el 11.00 Lunch (barnmat på burk ...)
    (14.00 el 14.30 mellis-yoghurt, banan eller smoothie)
    15.30 el 16.00 Middag (samma som lunch)
    18.00 (eller tidigare om dom är vråltrötta) 220 ml välling
    21.00 220 ml välling
    03.30 el 04.30 220 ml välling (fast vi brukar köra en fuling där för att de ska äta frukost innan de blir övertrötta, så dom får bara 120 ml ävlling då)

• Prinsessan Zelda

Isabel äter mindre nu än hon gjort tidigare. hon ska oftast äta lunch och middag själv och inte så himla mycket slinker ner just nu. mest köttet äter hon.

så här ser det ut ungefär. det är såklart cirkatider.

8 frukost: vanlig havregrynsgröt med äppelmos eller sylt och mjölk.

11-12 lunch: oftast plockmat, tex pasta/ris/potatis, kött av nåt slag och grönsaker

14-15 mellis: grekisk yogurt med fruktpure och rispuffar (hon kräks inte lika mycket med rispuffar i)

18 middag: oftast plockmat

19-20 välling innan läggning

blir frukt däremellan och ibland blir det burkmat om vi är ute osv.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Lindisen81

inez har blivit knepig med maten, trodde man ju aldrig =)

havregrynsgröt med lingonsylt o mjölk till frukost, och ben liten macka. men numer kommer det mesta bredvid men hon erbjuds det, inte välling till frukost alltså =)

lunchen då... vägrar burkmaten... äter någon kall köttbulle, lite macka, lite makaroner.... ja inte så mycket

mellanmål en fruktpuré eller risifrutti o ibland macka, leker mest...

middag, samma visa som vid lunch

nattas med 140 ml välling

tror "matvägran" går över snart, gäller att inte trilskas med dem, man får erbjuda maten som vanligt så äter de när de känner att de behöver =)

• H  e  l  e  n  a

Ett under har skett!

Sen min klagosång häromdagen har nu Eskil börjat leka lite längre stunder själv! Just nu sitte rhan och grejar på golvet medan hans pappa läser GP och jag... ja jag sitter här

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2