• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • mrsbygg

halloj, vart hela dagen på parken zoo i eskilstuna..hoppades på lite värkar, men nope haft några st men inge vettigt...

ungarna hade super skoj iaf, sam skulle pussa, krama å dra dom stackas bebis getterna i öronen hehe..men han älska dom ville sitta på marken hela tiden blev skit sur när man bar bort honom..

saga åkte massa karuseller och va överlycklig.

nu är båda sockerhöga så får se när dom vill sova hehe..

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080710
  • FruRundberg

Idag har vi haft lite (för) Kalas här hemma. Både jag och Meja fyller å i början av juli så vi tog och firade oss redan nu då ingen hade tid att komma nästa helg. Ska ha 30års fest den 5 juli så det blev bara bra nu idag.

Nu börjar min mens avta... redan.. och jag börjar faktiskt känna mig lite smått nervös för att börja med verkstaden igen.. hehe det känns liksom lättare att inte planera och bara bli överaskad än att planera och börja hoppas.. hehe ja om ni fattar.

Vi saknar en barnvakt åt min stora dotter (9år) på lördag nästa vecka. Hehe när man har så många så får man strö ut de lite till olika. Nån som känner sig manad att vara barnvakt?? hon är jättebra med småbarn haha

• Anns krypin

Nu sover mini äntligen, fasen hon har börjat krångla efter vällingen hoppas att hon får en bra natt å att JAG

• Lindisen81

jonali; ja men sätt henne på tåget till stockholm =)

här hemma fortsätter renoveringen, och nu har jag ett köööööök!!!!! ska nog ALDRIG klaga över spilld mjölk, haha. fan rent ut sagt va jobbigt det varit att va utan kök! men nu är spis, ugn, diskmaskin och vattenkran fixat! kakel blir det imorgon, samt lite skåp som ska upp och ett "fönster" som ska bli mellan köksdel o matdel. och sedan allt småfix...

misstänkte öroninflammation idag på inez, hon tar sig för örat, haft lite feber från å till samt hosta. Till jourhavande doktorn som kikar på henne, och hon är heeeelt frisk min lilla matvägrande gnällspik =) nä men en liten virusinfektion typ men inge allvarligt.

• Familjen Höög
    solstraalen skrev 2008-06-29 09:40:49 följande:
    Med mig äter Josef inte så bra alls, bara om man svälter honom länge mellan målen. Med sin pappa äter han som en häst.Igår tex en burk lasagne 16.15, sen 17.00 åt han mat med oss, ris och köttgryta å då åt han massor!. Sen åt han massa gröt på kvällen oxå.
    här är det lika dant.. med pappa äter han bra men med mig låser han igen munnen å ska inte gapa.. tur att pappa tar över om 1 vecka... börjar jobba då..
  • Familjen Höög

ni som ger era barn havregröt på morgonen, hur gör ni den? som vanligt eller mixar ni den?

• Lindisen81

Familjen Höög skrev 2008-06-29 21:48:36 följande:

ni som ger era barn havregröt på morgonen, hur gör ni den? som vanligt eller mixar ni den?
    jag ger det som vanligt med en skvätt mjölk samt lingonsylt i
  • veronicaq
    jag mixar den innan kokningen...
  • Prinsessan Zelda
    gör som vanligt. med lingonsylt eller äppelmos/kanel i. och en skvätt mjölk. gör grahamsgröt och mannagrynsgröt ibland också. precis som vanligt.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Anns krypin

Bjussar på kaffe åt den vill, vanlig gröt?? hmm längtar tills dess....

Mini vakna 04.45 pigg ¨å glad , hon sov riktigt bra inatt bättre än igår men okej hon knoppa hos sin morsa *L* är gott det när man är förskyld..

Vilket humör mitt barn har fått snacka om att hon håller på att utvecklas *darrar* hahahhaha inte lika lätt å söva henne nu som för några dagar sen...

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2