• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mammelutten

Hej tjejer!Glad
    Längesen jag skrev nu, men är inne och läser dagligen.

MissHeaven skrev 2008-06-09 14:34:55 följande:
    Här hemma är det lite jobbigt just nu. Caspian har fått ganska hög feber och är kanongnällig. Det konstiga är att han inte verkar sjuk annars förutom lite snorig, men han gråter så där hysteriskt ibland så han måste ha riktigt ont någonstans. Har försökt kolla tänderna och jag tycker mig se att den första framtanden i överkäken är precis på gång - så jag antar att det är det. Min sambo jobbar och jag får typ inte ens gå på toaletten utan att Caspian ska sitta i mitt knä. Lämnar jag rummet så stortjuter han (värre än vanligt).
    Har det så här hemma med! *räcker upp handen* Sessan har två tänder på g i överkäken, har haft lite feber idag och är såå gnällig/ledsen mest hela tiden. Stackarn...
  • Vallmar

Åh va trevligt det låter Zelda. Du gillar ju och shoppa, det vet vi ju sen innan:)

Idag hade jag tupperwareparty hos LIndisen. Det blir lite rörigt när man har massa barn runtomkring men det gick.

Resten av veckan är det jobb. Är inte ledig förrän söndag.

• Halvblod

Hej hej.
    Har varit borta från datorn ett tag och njutit av solen och fotbollen som äntligen har satt igång.
    Kommer nog inte att vara så aktiv här mer på ett tag iaf...har varken tid eller intresse längre, sorry.

Har ögat igenom allt jag har missat men väljer att inte kommentera något.

Idag skulle Leia fått vaccination (tbc) men sköterskan tyckte att vi skulle vänta till hösten eftersom dom inte får bada på ett par månader (i värsta fall)...så vi valde att gå hem igen istället för att förstöra sommaren.

Här hemma är allt bra, Leia har äntligen börjat gå idag igen efter att hon slutade gå för några veckor sedan då hon hade feber och var förkyld, så nu hoppas vi att det lossnar ordentligt igen.

• Halvblod

Bebisnamn: Leia (Elvynora)

Fyller 1 år den: 15Juli

Vikt/längd, vet du det? (10-månader) 8.3kg & 74cm

Vad har hen för storlek? strl 68

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Kryper med ena foten först...

Kan hen gå? Ja

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Är inte direkt tidig i talet. Säger typ mamma, pappa, vov vov, bye bye...kanske något mer.

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Maten har aldrig varit några problem, hon äter allt.

Burkmat eller hemlagat? Blandat

Ammar du och hur mycket i så fall? Nope

Hur många gånger sover hen på dagen? 1-2

Vilka tider sover hen på natten? ca21/22-9/10

Hur går nattningen till? Flaska i sängen

Var sover hen? I sin säng på sitt rum

Hur många tänder har hen? 2st

Skostorlek? 17-18 (tror jag)

Har hen ätit glass ännu? Slickat på en isglass en gång.

Har hen badat utomhus ännu? ja

Är det dags för småsyskon än? Absolut inte, vill ha ett par år imellan.

Vad ska hen få på födelsedagen? Massor av leksaker plus ett nyfixat rum.

Vad ska ni göra i sommar? Småutflykter, bla Zoo/Tivoli i Köpenhamn.

Berätta några rader om din julibebis: Leia är en av de absolut mest sociala bebisar jag har träffat (har aldrig varit mammig) och charmar därför alla.
    Hon är glad, pigg och ALLTID i rörelse...men hon har ett jävla humör!
    Verkar ha ärvt de musikaliska generna och älskar musik och plinkar gärna på pianot och gitarren.

• Donna69
    Halvblod skrev 2008-06-09 23:10:34 följande:
    Hej hej.Har varit borta från datorn ett tag och njutit av solen och fotbollen som äntligen har satt igång.Kommer nog inte att vara så aktiv här mer på ett tag iaf...har varken tid eller intresse längre, sorry.Har ögat igenom allt jag har missat men väljer att inte kommentera något.Idag skulle Leia fått vaccination (tbc) men sköterskan tyckte att vi skulle vänta till hösten eftersom dom inte får bada på ett par månader (i värsta fall)...så vi valde att gå hem igen istället för att förstöra sommaren.Här hemma är allt bra, Leia har äntligen börjat gå idag igen efter att hon slutade gå för några veckor sedan då hon hade feber och var förkyld, så nu hoppas vi att det lossnar ordentligt igen.
    mäh.....hallå.....jag vill ju läsa om leia....om er...
    du kan ju inte bara lägga ner.... :'(
  • zandrisen

Gomorgon - eller inte.
    Inatt har Mick vaknat 4 ggr, det har varit för varmt + att han haft feber igen, troligtvis nån tand på väg. Det blir isf hans tolfte tand, när syrran hans var lika gammal hade hon två... Inte världens piggaste med andra ord!

Nu knatar Mick iaf för fullt med gåvagnen, ibland glömmer han sig och släpper, men se kommer han på att han går själv och får panik, lilla sötplutten... Sen kör han ju fast här och där, och då tittar han bara med uppfordrande blick på oss som att "ska ni inte komma och HJÄLPA mig???", hahaha

Zelda, härligt att få gratis extrapengar! Hoppas ni får en fortsatt mysig resa.

• Beckah82

Hihihi va skojigt jag haft idag Gjort halkan stadskörning nästa vecka och snaaaart uppkörning!

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • jelikas
    Beckah82 skrev 2008-06-10 18:48:38 följande:
    Hihihi va skojigt jag haft idag Gjort halkan stadskörning nästa vecka och snaaaart uppkörning!
    Halkan är det roligaste med hela körkortet
  • solstraalen

Den 22a Aug ska jag till läkarn!!!

Fram tills dess hoppas jag tappa 15kg. Det borde jag fixa, hoppas jag iaf.
    Men helst 10kg =)

Ska se om jag kan få en bukop av landstinget nämligen.

Har längtat efter detta såååååååååååååååååå länge.

Så nu får vi se hur min viktminskning går under sommaren och om läkarn vill skicka en remiss

Så ikväll ska ja frossa glass, sen blir de gå ner i vikt för hela slanten i sommar

Förutom på lördag då, då ska ja unna mig en tårtbit för Josefs skull

Jag är såååååååååååååå glad!

Ja menar, tänk OM jag får en bukop!!!

Finns inget i världen som skulle göra mig lyckligare just nu.
    Kanske låter ytligt, men jag mår fruktansvärt dåligt över min äckliga å hängiga mage. Jag tycker dte är sååååååååååå vidrigt. Usch. Inte är de snyggt heller å inte bekvämt nu då de e så varmt heller å definitvt inte då man sover.

Får ja ingen op av landstinget så blir de banklån sen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2