Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

mrsbygg skrev 2008-07-17 22:56:40 följande:
    vet inte..orkar inte stå haha...
    ne förstår det...jag har inte stått under mina förlossningar alls typ hehe

Hur känns det nu då... är det på riktigt?

Eller känner du som jag gjorde när jag gick över...att jag inte vågade tro på det förrän ungen var ute
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Lycka till inatt Eli! Hoppas allt går supersmidigt och lättsamt och lagomt fort och att han är lagomt stor.

KUL att det blir en tredje fredagsbebis
  • Beckah82
    Karttu skrev 2008-07-17 23:36:28 följande:
    Oj vad spännande med barnafödande! Nu om nånsin blir man ju bebissugen! Lycka till mammab!
    Jaa eller hur jag är jätteavis. jag vill också föda barn, såå jäkla häftigt ju.

...ja kul med en bebis med förstås hehe fast det har jag inte tid med. Jag vill börja jobba
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-17 23:39:33 följande:
    nu ska vi inte förhasta oss...måste få regelbundna värkar igen...
    Är du kvar? Hur går det?
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-18 00:12:06 följande:
    inge vidare...nu gör det typ bara ont när jag står och går. men det gör riktigt jäkla ont då....
    men inte bara ont då? Är det sammandragning samtidigt?

Det kan nog vara så där fast det är på riktigit också.
  • Beckah82

Så här skrev en på sjalbarn.se:

"Men, en fråga som någon kanske vet svaret på, om man har jättetäta värkar (3e-5e minut om inte tätare) när man rör sig men som blir färre när man sitter/ligger ner (kanske kommer var 7-10e minut om ens det då)....vad ska man tro om det?

Dom gör väldigt ont, typ vika-sig-dubbelt-och-försöka-andas-fast-det-är-svårt-ont. Ännu värre är de värkarna jag får "i vila" även om dom kommer mer sällan. Får jag en värk när jag står eller går så får jag stå stilla, klarar knappt röra mig alls och vill helst ha något att luta mig mot."

och några timmar senare hade hon en litta tös på bröstet istället för i magen

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-07-18 00:26:05 följande:
    typ så har jag nu..får inte en enda värk längre när ja sitter, men så fort ja ställer mig upp blir magen stenhård oach det gör as ont...kvittar. nu går jag och lägger mig en sväng. nå sjukt trött och mår jätte illa...
    Illamående...brukar komma en sväng för de flesta precis i slutet av öppningsskedet, var vaksam bara så du slipper föda hemma. Det KAN ju vara så att din förlossning helt enkelt inte är "värre" än det du upplevt ikväll...det kan ju vara så att du är öppen typ 8-9 nu och har det vanliga illamåendet man får i slutet...

Men det kan nog ändå vara en bra idé att testa att sova. Du lär nog inte kunna sova om det är på riktigt inte så ofta man föder barn i sömnen hehe.
  • Beckah82
    MissHeaven skrev 2008-07-18 08:06:28 följande:
    hej alla! Nu har jag inte varit här på ett tag igen...måste bara fråga - Beckah - är du ok? Efter det där mordet igår så blev jag faktiskt lite orolig... nån du känner?
    Vet inte vem hon är än så jag hoppas det inte är någon jag känner. jag är ju inte uppvuxen här så jag känner ju inte mina jämnåriga här på det viset man gör där man gått skola å så.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2