-
GRATTIS ELIASJessa6 skrev 2008-07-21 09:16:17 följande:Grattis Inez på födelsedagen!!Grattis Johanna på namnsdagen!!Idag fyller min lille räka Elias år med, vart tog tiden vägen?
-
Nån som bjur på kaffe? Jag orkar inte sätta igång bryggaren...
-
annki72 skrev 2008-07-21 09:46:36 följande:Jadå, här kaffet precis klart, Välkommen Vännen!!!
-
Tror det är lätt att det blir så där...att om det går snett så går det gärna snett ett helt gäng gånger samma dag. Antingen inga olyckor eller 10 samma dag typ.Prinsessan Zelda skrev 2008-07-21 13:41:03 följande:mysko... Adam är ju helt blöjfri sen i julas. det händer olyckor ibland och ibland kommer det små droppar, helt normalt. vissa dagar är bättre, vissa sämre. Idag har han kissat på sig typ 6 gånger, alldeles nyss i soffan. han är ju medveten att han gör det, han torkar upp, byter kalsonger och så. han har inte ont eller nåt, tänkte om det kunde vara uvi eller nåt. nån som har nåt tips eller en ide??
Likadant som man kan ha sånna där dagar då man tappar saker, snubblar osv. Allt går fel. -
Oj jäddrar, det var ingen liten enH e l e n a skrev 2008-07-21 13:59:13 följande:Resultatet från BVC:12400 gram, 82,5 cmMin store lille pojk!
fast det visste vi ju redan som träffat lille palten
-
Robin, Alvin och Eskil var väl topp tre största julitrådsbebisarna i födelsestorlek. Nu ett år senare är Eskil och Robin fortfarande stora grabbar men kolla min pluttunge
han tillhör numera de små i julitråden!
9,6 och 75 är måtten (hemmamätt då han inte varit på ettårskontroll än).
-
Ni som har barn tätare än 2 år emellan....
bara så ni vet så är det SJUKT!
www.familjeliv.se/Forum-2-160/m34598309.html
ja jösses säger jag bara.
-
Jag har i princip helt slutat köpa 80 och köper bara 86 nu trots att han är så liten. Han har alltid haft stora kläder och när de är i den storleken som han egentligen ska ha så tycker jag personligen de sitter fult så då åker de på Tradera eller läggs undan.
Jag vill att kläderna ska vara stora för det är fintHan använder 80 och en del plagg 86 och något enstaka 74.
-
Asså...Alvin kan säga massvis av saker men uttalet är dåligt. Alltså han har egna ord för saker men det låter inte alltid som det riktiga ordet och många saker låter som samma sak men det ä en viss skillnad i betoning.
Ett bra exempel är:
Babá= banan
Bappa= lampa
pappa= pappa
Beppe=äpple
Baa= bajs
Báh= boll
Bää= bä (som fåren säger)
Boh= bok
För folk som inte känner Alvin är det nog svårt att skilja orden åt om man bara lyssnarmen å andra sidan går det nog fatta ändå eftersom han pekar på grejerna han pratar om osv.
Annat han säger är:
Hej
Nej
Mamma
Dä(r)
Ajaj/ jaja
Oj
Tutte (bröst asså...inte napp)
Tuttar
Heejaa (hejdå)
Titta
dow dow (Victor)
Kåcka (Klocka)
Kaka (kaka, mat, äta osv)
Kacka (macka)
Hajåå (hallå)
Gucka (gurka)
gwack gwack (kvack som ankan säger)
oh oh oh (voff voff voff som hunden säger)
mmmmm (gott)
Gö (gröt)
Har säkert glömt något. Men som sagt... hans uttal är ju inte klockrent precissom ni ser hehe. Victor hade ett mycket renare språk i samma ålder så det är spännande att se hur olika det kan vara.
-
Ja och så klart en hel radda kinesiska
hahahaha som bara han själv fattar
han brukar babbla som en tok i telefon med långa ramsor kinesiska