Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Prinsessan Zelda skrev 2008-07-22 09:17:50 följande:
    jag vill också ut och springa. nån som vill vara barnvakt så länge
    Ja du kan ju springa hit å lämna dem
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-07-22 09:34:57 följande:
    Säger inte detta för att vara pessimistisk men jag hade såna bröstvårtor i två månader . Vågade inte köra annat än den friaste av amning och då blev det resultatet med min storsugare Men jag tror det är ytterst ovanligt och att det allra oftast är som du säger, en till två veckor.
    hehe jo klart det händer. Vissa får aldrig till det och har problem hela amningsperioden och vissa ger tyvärr upp och slutar amma.

Oftast beror det på feltag hos bebisen eller något annat som går att rätta till om man får hjälp.

Med Victor hade jag bara "normalont" alltså lite svid, ett litet sår och sen efter några dagar var det lugnt. Victor hade en jättestor mun och tog ett stort fint tag.

Med Alvin fick jag köttsår och varblåsor och mjölkstockning och hamnade på akuten skillnaden var att Alvin hade en PYTTEPYTTEliten mun och tog ett litet tag och sög in underläppen.

Jag fattade inte riktigt detta från början men när jag hamnade på akuten och sedan tillbaka på BB och fick hjälp så gick det bättre sedan och efter ett par dagar var besvären typ borta.
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-22 09:45:11 följande:
    jag börjar springa nu så ses vi om nån vecka då
  • Beckah82

Min ungjäkel sparkade boll inne för ett par dagar sedan så bollen flög på taklampan i vardagsrummet som hade en stor glaskupol/bricka (svårförklarat) som åkte i golvet typ 1 meter ifrån Alvin.

Jag blev vansinnigt arg...

• Beckah82

Har aldrig provat amningsnapp själv men vet att det för vissa varit guld eller till och med varit enda sättet att kunna amma alls.

Bara man har koll för för vissa skapar de istället problem och sånt.

Fan va ont, helt sjukt vad man får uthärda som nyförlöst...det är ju lixom inte bara tuttarna. Eftervärkar, hormonrusning, taggtråd i röven, ont i ryggen, inte kunna röra sig knappt, svårt att gå på toa, bara få sova ett par timmar i sträck åt gången max osv osv...

Meeen å andra sidan får man snusa nyfödding

• Beckah82
    Pusselbiten86 skrev 2008-07-22 20:28:54 följande:
    Måste bra berätta vad som hänt idag Vi satt här hemma nu ikväll på golvet båda två o rätt som de är så ser jag att Thias står utan att hålla i sig. SÅ jag sätter han ner igen.. o sen ställer han sig upp på alla fyra o sen bara släpper han händerna o reser sig helt VAAA tänkte jag Sen testade vi mer o mer om han ville gå.. men han tyckte de verkade SKIT KUL att bara stå där så...Men de kommer nog.. Vi är på G iallfall de märks och jag är så glad nu Och sen till en annan sak.. Jag hade beställt nya byxor idag o 2 Strl mindre .. o gissa... DE PASSADE Snacka om att jag e överlycklig! Något måste ha hänt!!!
    Dubbelgrattis
  • Beckah82
    Halvblod skrev 2008-07-22 22:43:05 följande:
    Idag fick föresten Leia sin nya kanin så nu håller vi tummarna för att hon tar den till sig och inte märker att den är ny. Vi märker dock stor skillnad för denna är kritvit och helt mjuuuuuuk Hon blev iaf superglad när hon såg den så det verkar hoppfullt.
    Härligt. Hoppas det funkar
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-22 23:08:51 följande:
    kikar in lite snabbt. jag och en kompis har varit och klippt och färgat oss på Björn Axen, sen gick vi ut och åt på restaurang. helt utan barn och gubbar, så jäkla mysigt behövdes då jag haft två skittråkiga dagar hemma, med griniga ungar osv.nu ska jag nanna, go natt!
    *AVIS* gud så gött
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2