Inlägg från: Beckah82
|
-
-
Va? Gör folk sånt? Så korkat...hahahaha de har inte tänkt på att det finns barn som föds och växer upp även där borta?Halvblod skrev 2008-07-29 11:03:15 följande:Alla som var på oss inför Thailand att det inte var lämpligt att åka till värmen med spädbarn borde lämna Sverige nu, för denna värmen är värre än där nere tycker jag.
hur klarar de sig lixom?
-
mammab;
Försök med järnrik mat istället för tabletter då. Jag hade ju himla lågt under graviditeten men det funkade inte för magen att käka tabletter.
Blutsaft var bra men smakar vidrigt. Jordgubbar funkade suveränt. Blodpudding är väldigt järnrikt och bra.
Man kan få väldigt lågt Hb av mycket blödningar.
Att man ska ha så högt som möjligt på förlossningen är för att man då klarar av blodförlusten bättre om det skulle råka bli en stor blodförlust.
Du kan ju testa att ringa sjukvårdsupplysningen istället för akut-gyn.
-
Samma härTania skrev 2008-07-29 17:53:52 följande:Vi har fortfarande inte fått nån tid för ettårsbesiktningen... de har väl glömt bort oss antar jag.
han är ju snart 13 månader för bövelen!
-
Jag vill också föda barn! Så jäkla häftigt!rullgardinsflikkan skrev 2008-07-29 18:45:36 följande:Gah för ett år sen satt jag här i min soffa med värkar....VEMODJag vill föda barn igen!!!!
-
Smart!rullgardinsflikkan skrev 2008-07-29 18:46:07 följande:Jag har fått tid men hatar min bvc tant så ni kan få dela på min tid om ni vill
så gör vi
-
OJH e l e n a skrev 2008-07-29 19:06:38 följande:Hur mycket blod förlorade ni andra under förlossningen? Jag tror jag förlorade typ 1100 ml...
Jag förlorade ynka 2 dl med Alvin och 5 dl med Victor.
Måste gå och kolla journalerna nu så jag inte ljuger. -
Victor:Beckah82 skrev 2008-07-29 19:11:00 följande:OJ Jag förlorade ynka 2 dl med Alvin och 5 dl med Victor.Måste gå och kolla journalerna nu så jag inte ljuger.
Före placentaavgång: 400 ml
Efter: 50 ml
= 4,5 dl
Alvin:
Före placentaavgång: 100 ml
Efter: 150 ml
= 2,5 dl -
Ja väldans lagomH e l e n a skrev 2008-07-29 19:17:27 följande:mer lagom
hehehe ovanligt lite med Alvin sa de på förlossningen men jag vet inte. har aldrig frågat andra så jag har inget att jämföra med, förrutom du nu då.
-
fasen vad sur jag blev...H e l e n a skrev 2008-07-29 19:20:41 följande:Placentan var stor också - 936 gram...
I Alvins journal står 3 navelkärl men rutan där vikten ska stå är tom
Men den var iaf gigantisk enligt barnmorskan som skulle lyfta upp och visa "Om jag klarar av att lyfta upp den ens, för detta var ingen liten historia".
Victors var en liten pluttig sak på 600 gram iallafallmen så var han ju en liten bebis också. Hör säkert ihop.