• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82
    L2K skrev 2008-08-21 12:51:09 följande:
    Helt klart en kul grej! Synd att du bara kommer upp över dagen!!!Idag har Sebastian börjat i skolan!!! Min lilla skit har blivit stor!!! Dock har vi fått lite problem... I våras fick vi hem papper för att välja skola och fritids. Så det gjorde vi. Förra veckan loggade jag in och såg att han hade fått fritids. I måndags började han. Och han stormtrivs!!!!! Sen kom bomben; han får inte gå på fritids för att jag är hemma med Emilia. När jag ifrågasatte varför han då ens fick börja fick jag till svar att dom inte kunde hålla koll på alla föräldrarlediga och att man som förälder förväntades söka reda på sån info själv. Det efter fem år på dagis där vi har matats med sån info.Sen kom jag på igår kväll med att vi tom har fått faktura för fritids!!!!! Gissa om jag är sur!!!! Så nu sitter jag här och försöker knåpa ihop ett brev för att söka avsteg så han får gå 10 timmar på fritids iaf.Han får tom mindre timmar än Oskar har på dagis!!!Ja, ja... Ville bara gnälla av mig lite.
    Jupp så är det tyvärr. Victor fick inte heller ha fritids när jag var arbetslös. Lite tråkigt när de älskar fritids. Men samtidigt så...ja...det är ju viktigare att det finns plats till de barn som har arbetande föräldrar. Är man hemma så kan man ta hand om sina barn själv.

Däremot får man ha fritids och mer än 15 timmar på förskola om man är sjukskriven.
  • Mum23
    Helt klart en kul grej! Synd att du bara kommer upp över dagen!!!Idag har Sebastian börjat i skolan!!! Min lilla skit har blivit stor!!! Dock har vi fått lite problem... I våras fick vi hem papper för att välja skola och fritids. Så det gjorde vi. Förra veckan loggade jag in och såg att han hade fått fritids. I måndags började han. Och han stormtrivs!!!!! Sen kom bomben; han får inte gå på fritids för att jag är hemma med Emilia. När jag ifrågasatte varför han då ens fick börja fick jag till svar att dom inte kunde hålla koll på alla föräldrarlediga och att man som förälder förväntades söka reda på sån info själv. Det efter fem år på dagis där vi har matats med sån info.Sen kom jag på igår kväll med att vi tom har fått faktura för fritids!!!!! Gissa om jag är sur!!!! Så nu sitter jag här och försöker knåpa ihop ett brev för att söka avsteg så han får gå 10 timmar på fritids iaf.Han får tom mindre timmar än Oskar har på dagis!!!Ja, ja... Ville bara gnälla av mig lite.
    Håller med dig L2K!! Jag har en dotter som precis börjat skolan och hon får ju inte heller gå på fritids. Så HELA hennes klass går till fritids efter skolan utom hon. Snacka om att hon känner sig utanför!!!!!!!!!!! Det är ju en social grej. Igår grät hon för att hon inte fick följa med. Det var ju likadant förra året.
  • annki72

det där med fritis är ju helt rätt tycker jag,mina grabbar vill oxå gå på fritis men då vi jobbar skift finns det inget behov och varför uppta en plats för nån som verkligen behöver?

Jag förstår barnen att de blir ledsna, men förklarar man varför så förstår dom.

• Mum23

Visst förstår dom till viss del! Men platser finnes.............

• Beckah82
    annki72 skrev 2008-08-21 13:16:41 följande:
    det där med fritis är ju helt rätt tycker jag,mina grabbar vill oxå gå på fritis men då vi jobbar skift finns det inget behov och varför uppta en plats för nån som verkligen behöver?Jag förstår barnen att de blir ledsna, men förklarar man varför så förstår dom.
    Ja, de förstår...men de blir inte mindre ledsna för det.
  • annki72
    Beckah82 skrev 2008-08-21 13:21:40 följande:
    Ja, de förstår...men de blir inte mindre ledsna för det.
    Självklart inte och de sa jag inte heller!
  • Anns krypin
    Beckah82 skrev 2008-08-21 09:37:48 följande:
    Hepp hepp...men jag tyckte iaf att det var en kul grej. Trist att ingen höll med.
    har tyvärr missat ditt inlägg förut ...

men att va me i ett repotage lät jue ballt... berätta sen när den kommer ut så skall ja banne mej köpa å läsa
  • Milla med killar
    Helt klart en kul grej! Synd att du bara kommer upp över dagen!!!Idag har Sebastian börjat i skolan!!! Min lilla skit har blivit stor!!! Dock har vi fått lite problem... I våras fick vi hem papper för att välja skola och fritids. Så det gjorde vi. Förra veckan loggade jag in och såg att han hade fått fritids. I måndags började han. Och han stormtrivs!!!!! Sen kom bomben; han får inte gå på fritids för att jag är hemma med Emilia. När jag ifrågasatte varför han då ens fick börja fick jag till svar att dom inte kunde hålla koll på alla föräldrarlediga och att man som förälder förväntades söka reda på sån info själv. Det efter fem år på dagis där vi har matats med sån info.Sen kom jag på igår kväll med att vi tom har fått faktura för fritids!!!!!

Gissa om jag är sur!!!! Så nu sitter jag här och försöker kni
    pa ihop ett brev för att söka avsteg så han får gå 10 timmar på fritids iaf.Han får tom mindre timmar än Oskar har på dagis!!!Ja, ja... Ville bara gnälla av mig lite.

Mina grabbar har gått på fristis fån 13-15 när jag varit hemma men man måste gå till rektorn och prata.
  • Milla med killar

men.... det försvann..

Jo.. Mina killar har gått på fristis nu när jag varit hemma mellan 13-15 utom fredagar. Vi fick gå till rektorn och prata med henne. Dt finns flera som går på fristis vars mamma eller pappa är hemma på deras skola.

• Prinsessan Zelda

kul med ett till reportage beckah

tråkigt för sebbe L2K, det kan ju bli svårare att komma in i kompisgruppen då ju.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2