• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-21 08:37:07 följande:
    Godmorning! Spöregn här idag, vilket innebär att jag ankom till jobbet som en dränkt katt efter min ändå ganska korta cykeltur. Crap.Lycka till Jessa och Jonali som har syskonverkstad hemma ang tandborstning så har det aldrig vart nåt problem med mina barn, de har gapat och tyckt att det vart spännande... Använder bamsetandkräm till båda, fast Molly har börjat använda "stark" tandkräm ibland, det tycker hon är fränt Copernicus, åh så bra att C kan åka tåg! underlättar ju resan till sthlm en hel del, både för er och för honom När är ni tillbaka?
    vi använder aloe vera tandkräm, den innehåller inte socker eller sötningsmedel och inte heller det farliga ämnet som det pratades om för ett tag sen.

Ja att slippa ha både barnen och brorsan i baksätet underlättar en del!
    Hade ju funkat om åtminstonde en av killarna hade körkort då hade jag kunnat sitta bak. Min bror är ca 1,90 lång. Dessutom kan ju C. röra på sej mer på tåget.
    Vi kommer hem nästa söndag.

Kanske kan få till det då!

Nu har jag börjat beta av min lista att göra. 2 maskiner är tvättade och 3 omgångar äppelmos kokat plus en äppelpaj!Räcka ut tungan
  • jelikas

God morgon brudar!

Tore sover än och lika bra det så han frisknar till under heljen så han kan gå till dagis på måndag då jag börjar jobba igen.

Här borstar jag bara Tores tänder om han tillåter det. Vill inte göra en förstor grej av det uta vill han inte så får han bara sitta och tugga på tandborsten så han får in lite flour iaf som jag fått för mig är bättre än inget.

Jag är livrädd för tandläkarn och min tandläkare vet detta och är helt underbar. Har haft samma tandläkare hela tiden och nu när jag flyttade vägrade jag att byta och går fortfarande hos henne.

• annki72
    Becka : Kul med repotage Du får tala om när tidningen kommer ut så man får läsa

I dag har jag suttit i telefon hela morgonen då Felix insulin pump pajjade igår, som tur är så är dom smidiga på företaget som gör pumparna, de skickar ut en ny direkt som vi har i morgon
    Helt otroligt att nått kan gå smidigt ibland

Jelikan: så gör vi med Lilly oxå, tänker inte göra en stor grej av tandborstning, kommer aldrig hålla fast henne bara för att man måste borsta liksom, har inte gjort det med grabbarna och ingen av dem har haft problem med sina tänder.
  • jelikas

Igårkväll gjorde jag min jakt prämier sedan jag tog jägarexamen förra året. Så otroligt skönt att bara sitta i jakttornet och spana ut över hygget och höra vinden. Blev inga råddjur skjutna men en härlig kväll blev det minsann!

• annki72
    jelikan skrev 2008-08-21 10:42:21 följande:
    Igårkväll gjorde jag min jakt prämier sedan jag tog jägarexamen förra året. Så otroligt skönt att bara sitta i jakttornet och spana ut över hygget och höra vinden. Blev inga råddjur skjutna men en härlig kväll blev det minsann!
    haha min man skulle nog villja att jag lärde mej lite av dej Han tjatar jämt om jag ska följa med ut på jakt, men jag vill inte, kan inte sitta still och vara tyst så länge
  • Beckah82
    annki72 skrev 2008-08-21 10:27:12 följande:
    Becka : Kul med repotage Du får tala om när tidningen kommer ut så man får läsa
    Ja jag hoppas det inte tar typ 8 månader som sist hehe
  • annki72
    Beckah82 skrev 2008-08-21 10:49:34 följande:
    Ja jag hoppas det inte tar typ 8 månader som sist hehe
    Hehe nä hoppas det kommer i nästa nr, dom kan väl vara extra snabba nu istället
  • jelikas
    annki72 skrev 2008-08-21 10:47:35 följande:
    haha min man skulle nog villja att jag lärde mej lite av dej Han tjatar jämt om jag ska följa med ut på jakt, men jag vill inte, kan inte sitta still och vara tyst så länge
    Jag tog jägarexamen för att se vad det var Fredrik tyckte var roligt. Har alltid dissat allt med jakt innan och nu kan jag se lite njutning i det hela. Men roligast är nog att skjuta lerduvor fast jag är kass på det!
  • zandrisen
    Beckah82 skrev 2008-08-21 09:37:48 följande:
    Hepp hepp...men jag tyckte iaf att det var en kul grej. Trist att ingen höll med.
    Du betar av den ena tidningen efter den andra Vad ska repotaget handla om? Kul med plåtning också
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2008-08-21 10:58:17 följande:
    Du betar av den ena tidningen efter den andra Vad ska repotaget handla om? Kul med plåtning också
    5 olika mammor i ett repotage som alla har någon specialgrej. Min är då att jag var 15 år när jag blev mamma
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2