• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • L2K

Lite skönt att höra att fler har det som oss med fritids.

Mum23 skrev 2008-08-21 13:11:56 följande:
    Håller med dig L2K!! Jag har en dotter som precis börjat skolan och hon får ju inte heller gå på fritids. Så HELA hennes klass går till fritids efter skolan utom hon. Snacka om att hon känner sig utanför!!!!!!!!!!! Det är ju en social grej. Igår grät hon för att hon inte fick följa med. Det var ju likadant förra året.
    Det är exakt likadant här!!!!! Sebastian har EN kompis han leker med här hemma och han går på fritids. Och det är Sebastian och ev en till som inte går på fritids. Och det är ju inte riktigt så att han tar platsen för nån annan heller. Om några månader ska han dit iaf och han hade dessuom redan fått platsen...

Jag stör mig inte mest på att han inte fick fritids, även om det är helt sjukt att en 6-åring ska få sitt sociala behov på ca 25 timmar i veckan medan dagisbarnen får 30 timmar. Det som stör mig allra mest är att han hann börja och supertrivas och att det uppdagades för att jag var en duktig mamma och frågade om tiderna, annars hade han gått på fritids nu!

Men, men... Vi ska lämna in lappen om avsteg imorn så vi får väl se hur lång tid det tar...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-08-21 18:21:30 följande:
    Har inte förskolebarnen max 15 timmar om föräldrana är hemma?
    jag bor i Täby kommun och här är det 15 timmar på typ alla ställen tror jag. förskolan bestämmer själv, men tror hela täby kör på 15 tim. är barnet 4 år å får syskon får de 15 timmar gratis. vet att på andra ställen i sthlm får de gå 30 tim.
  • Prinsessan Zelda

i sthlm kommun får de 30 timmar

• Beckah82

30 timmar är ju jättemycket.Varför har man det? Vill man inte träffa sina barn eller? En sak om man jobbar då KAN man ju inte men om man ändå är hemma låter det jättekonstigt att vilja ha 30 timmar ? Fattar inte grejen.

En sak några timmar i veckan för kompisar osv men någon måtta får det väl vara.

Fast jag kanske är knäpp...

• Prinsessan Zelda

tja, Adam har gått 30 timmar. 9-15. jag tycker det är jättebra. Han älskar dagis och han kommer lagom till leken vid 9, äter lunch, vilar, leker och äter mellis vid 14:30. sen hämtar jag. tycker det är jättebra. då kan jag också hitta på saker med Isabel som jag gjorde med Adam när han var liten. Om jag åker till tjejerna i Täby tex så hinner jag vara där ett tag innan jag måste hämta Adam, osv. Hade jag hafte tt barn som inte gillade dagis särskilt skulle han fått vara hemma mer. men han äääälskar dagis. har haft Adam hemma i sommar i 2 månader och det var ganska jobbigt. då han kräver aktivitet hela tiden och saknade sina kompisar hela tiden.

• rullgardinsflikkan

30 timmar hade ju för sjuttan vart perfekt
    här har vi också 15 timmar

9-14 tis, ons och tors

• Beckah82

Varför inte 60 timmar när man ändå är i farten. Det hade kanske varit ännu mer perfekt?

• nasse01

Här är det också max 15 timmar i veckan. 3 timmar om dagen = allmän förskola tider. Men då får de inte vara med och äta något mål mat. Så vi hade henne 5 timmar 3 dagar i veckan. Och fick betala fullpris för det. Men hade hon gått på det andra sättet hade det varit fritt i och med allmän förskola.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2