Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Vem bjur på kaffe?

Just ja...det kan jag göra...blev precis klart meen bara 4 koppar så skynda att paxa.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82

Alvin ska till tandläkaren typ i januari för de har 18 månader här för det besöket.

Men han äter inte socker i vardagen (vatten till maten, osockrad yoghurt osv) bara när det är lite speciellt och så får han äta socker men han får äta typ...allt dock, men inte till vardags.

Han dricker inget och äter inget efter tandborstningen på kvällen, SJÄLVKLART.

Jag borstar hans tänder noggrannt. Om man har lite teater och fantasi och grejar är det inga som helst problem att få borsta noggrannt medan han är nöjd och glad.

Så jag är inte det minsta orolig över Alvins tänder. Victor började borsta själv när han var 8 år och ett halvår senare var första gången i sitt liv han hade "början till hål".

• Beckah82
    Milla med killar skrev 2008-08-19 09:44:34 följande:
    Åhhhh ..tack Veroniqa. Söt du är som tnker på mig ...Berätta vad kan man köpa det och vilken dos ger du?Sen..tack alla ni som svarat i min tråd. Kram kram på era alla! Känner mig som en idiot där många verkar tro att jag vill ha mina föräldrar som hjälp till allt jag vill ju bara de ska vara intresserade av sitt eget kött och blod men jag har bestmt mig att låta det vara och inte vara bitter utan försöka se det positiva med dem i stället. Men när man är trött o utlakad blir man tyärr bitter Nu har jag lämnat Hannes på dagis för första gången på 2 månader o mina stora är i skolan och jag har precis sprungit så nu känns mitt hjärta lättare igen
    Apoteket, heter Eskimo kids tror jag. Det är en sort iaf. Står på hur mycket man ska ge
  • Beckah82

En dag med ert barn...hur ser det ut nu? lite mat och sömn och rutiner...

ALVIN 070705

Ca-tider

08:00 vaknar, ammas.
    08:30 1½ portion bebisgröt, ev en macka efteråt. Sedan brukar han bajsa om han inte hunnit det redan. Ibland på pottan ibland i blöjan. Därefter morgontvätt. Han sitter i badkaret med vattnet rinnandes men utan proppen i. Efter tvätt är det ny blöja och kläder.
    10:00 lite frukt och sen pottan och ny blöja.
    12:30 Lunch. Hemlagad mat + frukt, sedan pottan och ny blöja.
    13.00 Sova middag. potta och blöja när han vaknar.
    15:00 Mellis. Mosar en halv banan och blandar med en deciliter Turkisk yoghurt. Vatten att dricka till.
    17:30/18:00 Middag. Hemlagat + frukt. potta + blöja.
    20:00/20:30 Amning + 1½ portion gröt
    Pottas först, sen badas eller tvättas av i badkaret. På med blöja och sist tandborstning.
    20:30/21:00 nattinatti. Sövs i sängen. Jag lägger honom och ligger bredvid om han är pigg. Om han är jättetrött lämnar jag honom så somnar han själv (han kliver upp om han är pigg )

Sen sover han oftast hela natten. Vaknar ibland och då får han gå på pottan och får ny blöja och dricka lite vatten.

• Beckah82
    veronicaq skrev 2008-08-19 16:59:45 följande:
    Beckah.. thanks i bloggen kan jag ju säga!!!
  • Beckah82
    jennsans skrev 2008-08-19 20:22:30 följande:
    ang tänder så sa tand sköterskan här att det är ok med välling efter tandborstning bara de dricker vatten efteråt typ så de sköljer ur munnen.. annars ska vi inte till tandis på något besök än vad jag vet.. (tydligen olika även fast vi bor i samma stad sol)ang borsta tänderna så går det inte bra att borsta Alexanders tänder hur vi än försöker med allt.. uppe går ganska bra (men kan knappast bli noggrannt när det måste gå lite snabbt enl killen) o nere får vi inte borsta alls typ.. kan det ha med tungbandet att göra?? (han har kort tungband som sitter typ på tungspetsen) eller är det bara hur han är??beckah: du kan gärna få komma o borsta alexanders tänder
    Jag är 100% säker att Alexanders tänder inte är omöjligare att borsta än andra barn.Skillnaden är hur kreativa föräldrarna är tror jag

Jag menar...jag sitter med Alvins fötter i min mun för att få borsta tex.... med Victor dansade jag och sjöng och hoppade under tiden. Det går alltid att hitta lösningen om man tycker det är tillräckligt viktigt.

Åtminstone kan man ju göra så att man borstar tänderna EFTER vällingen om man har ett barn som vägrar borsta tänderna.

Ang detta att tandsköterskor och tandläkare säger att välkling är okej så säger de det bara för att det skulle bli värsta livet annars eftersom typ var och varannan söver sina barn med en vällingflaska i sängen. Egentligen säger det ju sig själv att det INTE är det minsta okej. Välling fräter på tänderna. Punkt.

...och vem ger vatten efter vällingen? Ingen! Om man gör det kan man lika gärna borsta tänderna. Anledningen till att folk borstar före vällingen är ju för att barnet sövs med vällingen och då blir det lite omöjligt att dricka vatten. Annars finns över huvudtaget ingen anledning att ge vällingen efter tandborstningen.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-08-20 07:56:46 följande:
    wiho idag skolas Sam in på dagis!!Han skulle ha opererat sitt öga idag, men det blev juh bra från ingenstanns så nu slipper han op.!!nehe märka lite kläder sen måste vi åka iväg...
    åh är han bra i ögat nu? Gud så skönt för honom!

Lycka till med in skolningen.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2