... Född: Juli 2007 ... 2
Vem bjur på kaffe?
Just ja...det kan jag göra...blev precis klart meen bara 4 koppar så skynda att paxa.
Vem bjur på kaffe?
Just ja...det kan jag göra...blev precis klart meen bara 4 koppar så skynda att paxa.
Hur många gånger under en dag använder ni två brudar *ASG* ?
Alvin ska till tandläkaren typ i januari för de har 18 månader här för det besöket.
Men han äter inte socker i vardagen (vatten till maten, osockrad yoghurt osv) bara när det är lite speciellt och så får han äta socker men han får äta typ...allt dock, men inte till vardags.
Han dricker inget och äter inget efter tandborstningen på kvällen, SJÄLVKLART.
Jag borstar hans tänder noggrannt. Om man har lite teater och fantasi och grejar är det inga som helst problem att få borsta noggrannt medan han är nöjd och glad.
Så jag är inte det minsta orolig över Alvins tänder. Victor började borsta själv när han var 8 år och ett halvår senare var första gången i sitt liv han hade "början till hål".
äh fel länk. Skulle skicka denna:
http://www.eskimokids.se/
En dag med ert barn...hur ser det ut nu? lite mat och sömn och rutiner...
ALVIN 070705
Ca-tider
08:00 vaknar, ammas.
08:30 1½ portion bebisgröt, ev en macka efteråt. Sedan brukar han bajsa om han inte hunnit det redan. Ibland på pottan ibland i blöjan. Därefter morgontvätt. Han sitter i badkaret med vattnet rinnandes men utan proppen i. Efter tvätt är det ny blöja och kläder.
10:00 lite frukt och sen pottan och ny blöja.
12:30 Lunch. Hemlagad mat + frukt, sedan pottan och ny blöja.
13.00 Sova middag. potta och blöja när han vaknar.
15:00 Mellis. Mosar en halv banan och blandar med en deciliter Turkisk yoghurt. Vatten att dricka till.
17:30/18:00 Middag. Hemlagat + frukt. potta + blöja.
20:00/20:30 Amning + 1½ portion gröt
Pottas först, sen badas eller tvättas av i badkaret. På med blöja och sist tandborstning.
20:30/21:00 nattinatti. Sövs i sängen. Jag lägger honom och ligger bredvid om han är pigg. Om han är jättetrött lämnar jag honom så somnar han själv (han kliver upp om han är pigg )
Sen sover han oftast hela natten. Vaknar ibland och då får han gå på pottan och får ny blöja och dricka lite vatten.