Inlägg från: jennsans |Visa alla inlägg
  • jennsans

... Född: Juli 2007 ... 2

jag fick en cykel när jag fyllde 10 minns jag :) men det var mååånga år sen juh

• jennsans

A har sovit i över 2 timmar nu.. såå skönt.. händer typ aldrig.. o ändå får man inget gjort... helt otroligt

• jennsans
    Beckah82 skrev 2008-06-25 13:03:59 följande:
    Det ska han få också men det blir en begagnad för han är så otroligt ruskigt slarvig. han fick en ny när han fyllde 8 och redan ett år senare var den typ kvaddad. Hanbhar tappat nycklarna flera gånger och skiter i att låsa cykeln på skolan och sånt.Nu har han pajat den helt så det bara är slamsor kvar så det får bli en ny...begagnad
    låter bra med en begagnad då ;)
  • jennsans

jag har också velat att tiden skulle gå snabbare.. men samtidigt vill jag att tiden ska stanna upp och jag minns typ ingenting (förutom det på kort) från de första 3-4 månaderna.. känns så hemskt.. o det som känns absolut mest i mig är att jag inte kunde njuta av att ha min lilla bebis för att jag var för trött (varannan timmes matning enl shema dygnet runt) o tiden på neo framförallt då man kanske borde njuta då de är helt nya så kännde jag mig bara stressad av att vara instängd på sjukhuset. klarade tydligen inte det..
    så jag sörjer sådana saker.. så är tvetankad.. vill ha tillbaka tiden men inte den jobbiga.. men mest för att jag inte kommer ihåg så mycket tror jag. o jag känner att jaginte tog till vara på tiden.. (men som sagt det var nog svårt när man inte mådde nå bra)

• jennsans

h e l e n a: kram tillbaka =)

Alexander är helt tokig ibland.. läste en bok för han tycker om det.. sen när jag la undan den började han gråta.. o blir jättearg.. o då kan han minsann prata pekar på stället där jag har böckerna o säger massa nya stavelser.. men menar väl på att där är böckerna mamma läsa en till
    blev glad då iaf.. men sen samma visa igen.. kul att han gillar det iaf =)

• jennsans

nån som har tips på hur man gör flytt till eget rum smidig?? han har en del saker där inne idag och leker lite där kryper ofta in dit o så.. sängen är kvar hos oss än så länge tänkte flytta in honom snart (till helgen kanske)
    tänkte göra en myshörna med madrass o lite kuddar då han inte somnar själv i spjälisen så vi ändå kan somna inne i rummet där..

hoppas på att han kanske kan sova lite bättre än vad han gör hos oss.. vaknar ca 2-3 gånger /natt.. jobbig o söva om allt som oftast.. försöker hålla välling så långt fram på morgonen som möjligt.. oftast blir det vid halv 4 kanske.. ligger oftast mellan oss från midnatt då han vaknar första gången för jag hinner alltid somna innan jag lägger tillbaka honom..

• jennsans

men hos allmänheten så får man många blickar då man flaskade sin bebis =( sen om det är för att det är ovanligt eller att det bara sammanträffade vet jag inte..fick dock inte lika många blickar när jag ammade.. (gjorde ju både och)
    sen är det ren hysteri för det ska gå så långt innan man "får" börja med ersättning för bvc o neo.. nästa gång (om det blir någon nästa gång) tänker jag inte fråga ens.. kommer göra det som känns rätt.. tokvägrar ha en unge jag inte kan röra mig i soffan för utan att han ska vakna.. tokvägrar sitta o amma i över 8 timmar i sträck på kvällarna.. lämna över skrikig unge till pappan bara för man vill gå på toa.. osv osv.. ja ja många av er vet ju historien här så..

• jennsans
    ellenwesterlund skrev 2008-06-26 19:58:13 följande:
    Fick svar idag på varför Kristoffer är så klängig och mammig! En tand till i nederkäken är på G! Märks i blöjan åxå och det luktar mkt värre än "vanligt". Bara att invänta matvägringsveckan då ...(som jag hoppas inte kommer).
    ahh därför A:s mage är kass o luktar skunk då kanske *kom på* tänkt att det är sviter från febern men humöret kom idag med så tror en tand är på g igenom.. tack för tankeväckngen =) (för övrigt mammig osv med)
  • jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:33:47 följande:

när vi flyttade adam var han 9 månader och vi bara flyttade honom från en dag till en annan. och han slutade äta på natten automatiskt då, vilket var jäkligt skönt. Isabel flyttade vi till eget rum när hon var 6 ån och lika där, vi bara flyttade. Båda var vana att sova borta hos andra så det var inget konstigt.
    ja hoppas det blir lika för A.. han är ju inte van o sova borta så (förutom på dagen) men sover överallt hemma annars.. vagn , spjälis, vår säng, o i famnen, på golvet osv.. så hoppas hoppas det går bra! flytten blir i morgon allt utom spjälsängen är möblerat nu sen fattas bara lite tavlor o sånt
  • jennsans

njuter av tystnaden här hemma A sover på madrass i sitt rum för att ha sovit där en gång innan natten

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2