Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

tjejtriss - Men är det höstens du jämför nu? Dottern har haft gitarr (pojk) och den var exakt lika stor som kaninerna. Så enligt mig är pojk och flick lika stora... Trist av dem om de ändrar på detta!

Zvartaliljan - De bli nog som långbyxor gissar jag på. Molos byxor är ju vanligtvis inte små, snarare tvärtom.

• Tildamamman

Tjejtriss - Så var det, baströjor . Jasså? Var gitarrerna flick? Idag är jag mest tappad bakom vagnen känner jag .

Lina - Ehh! Ja! Snacka om att vara otacksam liksom!

Helle - Din stackare! Tröstshopping kankse hjälper?

• Tildamamman

Ja, just det. de kom i leggins också. Vi hade ju tröjan utan knapp eftersom dottern är för stor för dessa. Nog därför jag trillade bakom vagnen .

isold - Åh, vad härligt det låter med semester!! Vi måste för övrigt sprungit om varandra för det var urlänge sedan jag sist "såg" dig...

Tjejtriss skrev 2008-07-09 21:59:57 följande:
    Haha, gitarrerna ÄR ju unisex egentligen, men de ligger i flickkatergorin och kom i flickplagg Tröja m knapp, leggings osv.
  • Tildamamman

Vi ska flytta. Äntligen hittat ett större. Så nu måste vi fixa massa smågrejer på det gamla innan vi kan sälja det. Börjar funder på om det finns folk som överlevt en flytt från en villa till en annan med två barn. Är det möjligt??

Hur var Island då? Fanns det ngn shopping ?

isold2003 skrev 2008-07-09 22:13:35 följande:
    Tildamamman, ja det var verkligen länge sen! Tyckte mig skymta något om tokrenovering!? Ska ni eller har ni flyttat? För visst letade ni större hus?
  • Tildamamman

Ja, jisses. Jag vet inte knappt i vilken ände vi ska börja .

Island har hög mysfaktor så jag förstår att ni hellre njöt i nuet än åkte kring en massa! Och roligt att du orkade släpa på en sadel hem.

isold2003 skrev 2008-07-09 22:32:06 följande:
    Vad kul att ni hittat ett hus ni vill ha! Spännande med flytt men oj så mkt jobb också. Speciellt att fixa grejerna med det gamla huset, det är ju inte lika kul att fixa saker åt någon annan.. Island var helt fantastiskt! Shoppade en sadel till min lilla pålle och ett par fleecetröjor till mig Vi var inte ens inne i  Reykjavik, vi spenderade all tid till att beundra Islands finaste hästar på Landsmodt
  • Tildamamman

En semester på hispan låter nästan lockande ! Bara jag tänker på att tömma vinden och förrådet får jag andningsbesvär. För att inte tala om lekstugan M fikc i 4årspresent! Den kan vi ju inte lämna kvar!!

Snälla gode gud, ge mig en "punkt och pricka av lista" .

Så tjejer. I fortsättningen behöver jag er dominanta hand som berättar för mig vad jag ska shoppa . Jag har verkligen ingen kolla alls i shopparna just nu .
    Lina med Liten skrev 2008-07-09 22:29:19 följande:

klart det går! Men du kanske får mellanlanda på hispan Skönt att ni hittat större.
  • Tildamamman

Instämmer. Till extrakläderna tycker jag det är mer praktiskt med en vanlig "påsväska" med handtag. Typ de Esperit brukar ha.

Dottern ska dock skolan i aug och personalen sade särskilt till om att barnen ska ha ryggsäck och dricksflaska på dagis då de ofta går iväg på eftermiddagen och så en heldag i veckan. Då ska barnen själva bära extrakläder och lite dryck. Men hon är ju 4år så det skiljer sig ganska mkt från småbarnsavdelning. Till henne köpte vi en rygga från *surprise * Polarn...

Tjollabolla skrev 2008-07-11 13:11:37 följande:
    Jo, fast nödvändigt är det ju inte... På förskolan där jag jobbar tror jag sällan jag sett en 1-2åring med väska faktiskt... Extrakläderna lägger man ju på facket och blöjor tar man med hela paket och lämnar där.
  • Tildamamman

Hej på er förresten!
    Måste ta en datapaus, helt slutkörd av vårt röriga hem...

• Tildamamman

Stackare!!
    M:s kompis bröt armbågen när han trillade från en kökssoffa härom dagen. Inte lätt med en gipsad treåring så här på sommaren när man badar var varannan dag.

Tjollabolla skrev 2008-07-11 13:41:42 följande:
    Usch min moster ringde nyss, min kusin, 16 år hade ramlat och brutit handleden. Åhh stackars grabb, han hade så ont så han höll på och svimma. Det är ju bara 3 år sen han bröt armbågen...
  • Tildamamman

Ja visst är de! Så känns det bra att köpa deras, antar att de står emot ganska mkt väta eftersom ytterkläderna gör det.

Lina med Liten skrev 2008-07-11 13:38:03 följande:

Eller hur! Fast deras ryggsäckar är söööta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10