Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Jag fick det här mailet från en av auktionerna på T jag har ute . Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här mailet.... Ngn som vill ge sin åsikt om det, eller som fått liknande???

"Am (Namn) From United State. I came across your item you place for sale. I will like to order this item for my Client in Nigeria.and i will be making the payment via PayPal. I will offer you £400.00 GBP Including the shipment VIA Post Office 3-5 Days Delivery to my Client in Nigeria. Kindly send me your full :

Name :
    PayPal ID :
    Item Name :

I will be waiting for you to E-mail me to my personal box on Gmail (mailAdress) or add me to Hotmail Messenger (Mailadress) Mail me back.

• Tildamamman

Tack för era svar!
    Jag har inte hört talas om just dessa mailen tidigare.... Skulle heller aldrig sälja till någon på det här sättet utan anser att om någon är intresserad av min kamera får de buda -som alla andra. Men visst är det tråkigt att folk hela tiden hittar nya sätt att lura sina medmänniskor på!!

Hela mailet luktar ju bara lurendrejeri !!

jojoa75 skrev 2008-06-18 10:46:53 följande:
    nigeria mailVidarebefordra det till [email protected]ör INGENTING som de säger!!!!
    Mosen08 skrev 2008-06-18 10:50:03 följande:
    Åh det är väl ett av dom där Nigeribreven som det har pratats om så mkt, kommer inte ihåg exat vad det går ut på men det är nån som luras iaf..
    [/citat]Det där förekommer lite överallt.  Det ska väl polisanmälas... Kontakta Tradera också!
  • Tildamamman

Stort grattis!! Skoj med jobb!!

Även jag ska jobba på småbarn i sommar. Sean blir det nog lite föräldraledighet igen eftersom Lillebror inte ska börja ännu.

Tjollabolla skrev 2008-06-18 12:12:48 följande:
    Hej igen, varit ute en stund med bus-Milo så nu sussar han gott. TACK för alla jobb-grattis, det känns riktigt bra. Jag börjar den 1 sep, ännu bättre. Då får jag ta dagis inskolningen och det känns bäst så . Min sambo kan vara aningens förvirrad ibland . Men den 14-15 augusti åker vi på internat med jobbet så det blir väl lite smygstart då. Kollade in Spojls rea, blev lite sugen på den svart/vita katvigs t-.shirten men när dom inte hade kortbetalning så orkade jag inte. Lat eller vaddå Vad är det jag läser, 69 spänn i frakt på 1klass! Jag gillar att handla där ju, aldrig haft några problems med ngt. *gråter floder* Men nu blir det inte mer med det... Det är ju hutlöst!
  • Tildamamman

Jag läste ikapp i tråden så svaren blir inte så sammanhängande .

Butte - Vad trist med frakt på 1klass!! Har de redan börjat med det? Har de inte fritt ens över ett visst belopp längre??

Tjolla - Vilken trevlig sida!! Äve njag älskar almanackor så jag måste nog kolla in den sidan ordentligt ikväll!

• Tildamamman

Jag tycker då inte att du är knäpp . Tänk så mkt man använder en almanacka!! Varje dag ett helt år, inte mkt man sliter så på .

Jag ska bara jobba en månad på sommardagis så det känns helt ok . Mannen ska vara hemma ett halvår här och det känns lite väl lyxigt att gå hemma och dra båda två under den här tiden så lite får jag väl jobba . Men det gäller att passa på att njuta av ledigheten för så här lång tid tillsammans få rman väl aldrig igen?!

Jag gillar också småbarnsavd, men tycker att avrje ålder har sin speciella charm så jag trivs nästan varsom faktiskt. Hade öppet hur för sommardagis i måndags och det kändes dock lite konstigt att jag ska ta hand om jämngamla barn till Lillebror . Jag tycker ju att han är på tok för liten för dagis .

Tjollabolla skrev 2008-06-18 13:13:03 följande:
    Ja visst är det kul med almanackor! Längtar tills den kommer. Sambon hade nog tyckt att jag varit riktigt riktigt knäpp om han fått veta att jag köpt en almanacka för nästan 300 spänn, men åååå det är ju så kul! Och dessutom få bestämma hur den ska se ut! Jasså du ska jobba i sommar? Själv hatar jag att jobba på sommaren, jag vill helst vara ledig från juni-augusti Men detta är nog sista sommaren man är det Jag älskar att jobba på småbarn, denna förskolan var dessutom indelad i 1-2 år, sen 3-4 år och sen 5 år och jag får va hos dom minsta =) *löööve*
  • Tildamamman

Om de skickar mail så aktivt verkar det ju löna sig för dem iaf, annars hade de väl inte fortsatt . Usch, jag ogillar verkligen sådana människor!

Hur gick det med prickarna??

Fantastiska Skatt skrev 2008-06-18 13:48:47 följande:

Goddag i tråden Tjolla ---- GRATTIS till jobbet, vad skönt med både ökad lön och timmar - nu kan du slappna av resten av sommaren!! Tildamamman ---- Gha, så irriterande m de mailen. Spelar ingen roll vad sambon har haft för annonser ute så har det dykt upp liknande , skulle skicka bilen till någons son som bodde på Fillipinerna tex Men nu har nötterna upptäckt tradera oxå då?? *suck*Irriterande m frakten på 1klass, tror dom att de kommer tjäna på att ta ut en sån frakt?? Vagnar o dyl förstår jag att det kostar dom massa att skicka men ngr bomullsplagg?! man väljer ju att inte handla alls ....Underbara fina barn i BT Man blir så glad att kika in där
  • Tildamamman

Inte är du siste man inte !

Hej förresten!
    Här har vi haft utomlandsemester och nu en vecka i sommarstugan, så jag har inte alls hunnit med er . Men shoppa lite emellanåt har jag allt tagit mig tid till *nästan värd beröm *

lillronya skrev 2008-06-28 00:14:02 följande:
    Ah nån mer nattuggla! Smiter till lilla max då....
  • Tildamamman

Ja, härligt, men sören jag är tröttare efter semestern än innan . Snacka om att behöva vila upp sig nu då?!

Danskt kan jag inte rapportera särskilt mkt tyvärr, men en gulrandig Katvigtröja har det blivit. Däremot har jag shoppat en salig blandning av Po.p, Lindex, Mio-rea m.m. . Begäret har stillats iaf . Så hoppas, hoppas, hoppas jag verkligen att vi kan shoppa nytt hus inom det närmaste .

lillronya skrev 2008-06-28 00:31:24 följande:
    Härligt med semester!!!Vad har du shoppat då?
  • Tildamamman

Vad shoppar ni på Lilla Max?? Ge mig lite habegär !

• Tildamamman

Ahh, till ett bra pris??
    Kanske man skulle ta sig en nattarunda dit

loveliva skrev 2008-06-28 01:04:56 följande:
    katvig velourbyxor
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10