Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-08-04 17:33:26 följande:
    Det gick kanonbra. Hon sprang in utan att säga hejdå till mig och det tog över en timme att få med tjejerna hem när jag hämtade henne. Jag tror det kommer gå hur bra som helst för M med när hon börjar nästa vecka. Det känns så bra att lämna dom där. Det är världens bästa dagis.. Har ni fått plats för Noel? Jag börjar den 18/8. Den här veckan är jag ensam med M så vi träffas gärna och tar en fika någon dag. Angelinah, jag älskar kaninerna jag med. M har suit, body och tröja. P har inga kaniner nu, stackars barn det måste vi nog skaffa..
    Vad skönt att det funkade så bra! Vi har inte fått plats för Noel än. Hon sa att de inte visste förrän typ okt-november men jag ska ligga på från sept. Måste ju veta med mitt jobb och så.

Visst skulle du börja nytt jobb? Inom vilken bransch?
    Angelinah skrev 2008-08-04 17:33:29 följande:
    Tycker nog den är rätt fin faktiskt.. lite mysig i färgerna så där..  www.karloogkarla.dk/baby__t_shirt_fra_katvig_...
    Var den så tjejig? Trodde den skulle vara mer som Molos rosa/orange. Då är det inget för oss i alla fall
  • Duntoffla
    CamillaJ skrev 2008-08-04 17:34:44 följande:
    Duntofflan- ok nej för jag hitta den inte nånstans där jag kollat!
    Synd! Den finns i alla fall på Rackamaja i 86 eller 92. Den är superfin IRL. Färgerna är inte lika dassiga som på sidan
    Angelinah skrev 2008-08-04 17:39:02 följande:
    Absolut... Vi e på en lunch eller nåt   MEN sover Ida som inatt orkar vi nog inte, så håller det gärna lite öppet så där och hoppas natten var en väldigt tillfällig svacka i sömnen Jupp.. Vill gärna ha en lila eller Baroque  *fina*, men måste ta återköpsfrågan med Bugaboo först, nu står det två buggor här plus ett chassi, börjar bli liiite trångt
    Det förstår jag. Vi kan ju se framåt ons-tors eller så?
    Förstår att det börjar bli trångt i hallen av alla vagnar Bugaboo borde inte kunna säga ett skvatt efter alla turer med din vagn.

Nä, NU går jag...haha...
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-04 17:40:27 följande:
    Jupp...  så ser den ut   tycker iofs den e rätt unisex.. men de tycker jag ju om allt   ha ha ha..
    Haha, det är för att du har en tjej. Tjejer kan ha det mesta "killigare" men i många fall kan inte killar ha tjejigare. Tyvärr...
  • Duntoffla
    Tjejtriss skrev 2008-08-04 18:03:09 följande:
    Pust. 76 auktioner inlagda i Powerlistern.....
    Åh vad duktig du är! Jag håller på...
    CamillaJ skrev 2008-08-04 18:05:02 följande:
    Jag vill ha molo tröjan med tärningar men undra om eleraff ha den hmm.. gud va snygg den är kommer vara perfekt till albins nova star jeans dom mörka!! VILL HA....
    Vilken storlek är du ute efter?
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-04 18:17:03 följande:
    Härligt med en dotter med så bra smak.. M älskar molo. P med nu hon har äntligen kommit över sin hello kitty fas.. Nu väljer P älgarna först.. Dom hade hon idag så himla fina! Duntoffla, Jag ska börja på nytt jobb. Tjänsten är som ekonomiassistent på ett företag som har kontor i gamla stan. Det känns jättebra! Men självklart nervöst! När är det tänkt att du ska börja jobba? Ingen katvig hittills har fallit mig i smaken alls. Det känns faktiskt jättebra för ekonomin.. Det blir en molohöst hemma hos oss helt klart!
    Kul med nytt och perfekt läge också! Jag ska börja jobba igen i januari. Troligen blir det så oavsett vad som händer med Noels dagisplats. Jag vill jobba igen och Andreas (sambon) har inte varit pappaledig än
    lillronya skrev 2008-08-04 20:03:23 följande:
    Godkväll!JA här tror jag snart att taket lyfter!
     God kväll! Storm? Den ska tydligen väntas hit imorgon. Funderar på att sitta inne och grilla marshmallows hela dagen imorgon
    Tjollabolla skrev 2008-08-04 19:52:12 följande:
    Godkväll flickor! Hujedamej vad det blåser och regnar här!! Vart tog sommaren vägen liksom? För bara 2 dagar sen låg vi och solade och badade!
    Ja, nu känns det som höst helt plötsligt. Löv överallt och regn.
  • Duntoffla
    svischan skrev 2008-08-04 20:19:54 följande:
    Tack! Visst är de fina?? Jag är helnöjd, särskilt med knapparna och klänningen. M blev så glad när hon öppnade paketet, katterna är redan en favorit hos henne.Nu ska jag försöka lägga ut lite på T, men det är juh sååå tradigt. Ska bara vänta tills M somnat däruppe så ska jag länsa hennes garderob för att göra plats för allt det fina.Hur gör ni med vårens leggings? Funkar det att lägga ut dem nu, eller ska man vänta? De reas juh fortfarande så det känns inte helt optimalt...Jag är helt slut idag. Vid åtta i morse kom min kompis ettåring hit. Jag var barnvakt fram till tolv, det räckte och blev över=) Jag har glömt bort hur intensiva sånna små är. Fast sen är juh inte vårt hus bebissäkrat heller, jag var livrädd för trappan och kunde inte lämna honom själv en sekund för han gick till trappan hela tiden. Sen tog jag med honom ner i källaren för att hänga tvätt, då passade han på att pajja alla klädnypor han hittade=)M sa flera gånger att hon inte ville ha någon lillebror, det räckte nog med några timmar för henne också=)
    Haha...söt kommentar! Inga småsyskon för er del då? Tradera är skittråkigt att hålla på med (skriva text och fota) men kul när kulorna rullar in Svårt att veta med leggings...en del kanske vill ha dem som långkisar?

Maugu- Fin kille i IdaT och NS-brallor!

Jen- vad söta Ilon och Liam är när de kramas. Och fina Ava i sina nya molos!
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-04 20:42:37 följande:
    kanske man ska börja med? jag ahr inte använt den förut.
    Det är supersmidigt. Lägg in allt och sen väljer man med vilket intervall de ska läggas upp på Tradera.

Camilla- Vilka fina killar i BT! Så söta när de pussas! *syskonkärlek*

Loveliva- Fina Småfolk och Katvig och vilken fin RL-klänning! Hilda kommer bli så söt i den.
    Jen80 skrev 2008-08-04 20:40:58 följande:
    Åh, blir tokig!! Sitter och funderar på vad Ava ska heta mer än Ava. Jennie ska hon heta efter mig, men sen vill vi ha ett till släktnamn. Min mormor hette Karin, farmor Greta, mormors mor Amanda och sen är det en gammal tant som alltid stått mig nära som hette Ella. Nåt av de namnen, men tycker inget klingar bra med Ava (inte Jennie heller, men det SKA hon heta iaf ). Liam heter Liam Niklas (pappa) Josef (min farfar). Ilon heter Ilon Olle (min sambos farfar som dog strax efter att han var född) Johnny (sambons morfar).Så VAD ska Ava heta?!?! Hjälp mig !
    Oj svårt! Alla är fina men gillar nog Amanda och Ella mest men svårt att få in i ordföljden. Fast å andra sidan behöver det ju inte direkt rimma. Noel heter Karl i mellan namn (Karl Noel) efter farfar, pappa och brorsan och det rimmar ju inte så bra heller.
  • Duntoffla
    jacao skrev 2008-08-04 20:44:55 följande:
    Jag röstar såklart på Greta
    Så klart! Det är jättefint. Svårt när alla är gamla fina namn...
    jacao skrev 2008-08-04 20:48:41 följande:
    Hej på er förresten, ett tag sen jag skrev nåt, men nu är semestern slut och vardagen tillbaka Även om den ser lite annorlunda ut nu, brorsan gick bort för snart tre veckor sedan
     Neeej fy vad hemskt! Jag beklagar!
  • Duntoffla
    CamillaJ skrev 2008-08-04 20:51:27 följande:
    Duntoffla- Ja, just det syskonkärlek hehe men mycket syskonbråk med Men så är det ju !! Överallt..Åh är så avis på att du ha tröjan vill ha jag med, går inte mejla eleraff ju får bara tillbaks att det inte når fram.Så onödigt att gå och skicka efter om hon endån ha den.. fast är den inte på hemsidan så har hon nog den inte. Vet du ngt om det Jen80??
     Men passade inte ngn av storlekarna på Rackamaja? Fast då är det ju 25 kr i frakt förstås...
  • Duntoffla
    Lourdes skrev 2008-08-04 20:56:10 följande:
    Hej tråden! Hemma efter en lovely vecka i Spanien. sonen har levt i sin Katvig uv-dräkt ett kanon köp, rekommenderas!Nu är jag shopping sugen så vart kan man hitta nytt Katvig och Molo eller någon ny super rea??
    Välkommen hem! Trist väder att komma hem till dock...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10