Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-04 23:30:28 följande:
    linnet och så dom byxorna till åhh fiiiiiint
    Jättefint linne! Och väldigt tjejigt...
    Angelinah skrev 2008-08-04 23:31:26 följande:
    Ha ha ha ha    *asg*  pludderbukser   hi hi..
    Visst var det lite roligt namn?
    Plummy skrev 2008-08-04 23:31:19 följande:
    Finns det Ej sikke lej "nutty" på tokrea någonstans?
    Vilket Nutty är du på jakt efter? Det kan hända att ngt kommer upp på Tradera...Oskyldig
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-04 23:37:23 följande:
    Nä.. trots att ni är underbart skoj att hänga med och trots att alla Molosar e underbart tjusiga så måste jag gå o knoppa nu , ska upp å få iväg Bella på cirkusskola i morrn kl 08. *gäsp*Shoppa lungt.... NOT!!
     Go natt och sov så gott!
  • Duntoffla

God förmiddag!

Vad händer här?

Loveliva- Vad fin Melker blev i planeterna! Och fin shopping. Svämmar det inte över snart?

Preggi skrev 2008-08-05 10:16:56 följande:
    Då är vi två då. Jag har ju varit hemma i över 3 år nu och är inte så sugen på att jobba. Trivs så bra med det här livet. Men det ska bli skönt att få en massa extra pengar... Ni som är proffs på att sälja, var köper man mailingbags billigast och bäst? Såg att det fanns på EST, är dom bra? *nollkoll*
    EST mailingbags är mina favoriter. Annars kan man köpa på ex emmis.se eller Tradera.
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-05 10:00:22 följande:
    God förmiddag! Härligt väder idag.. Vad ska man hitta på i regnstormen? Vi ska ut en sväng och skicka iväg ett po.p set jag sålt men resten av dagen då? Rensa garderoben kanske? Idag har M på sig hennes fina lammtröja för sista gången. Den är för liten nu.. Måste nog leta efter en större. Hon är så himla fin i den! Vad ska ni andra hitta på?
    Här blir det en liten lekstund ute med Noel efter lunch. Måste testa nya Lindex regnbrallorna. Synd att jag inte hunnit hämta mina stövlar än Och sen kom jag på att man kanske borde ha ngn form av regnhatt? Får nog bli Lindex det med.

Hmm...man kanske ska ta en tur till närmaste Lindex med andra ord?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-05 10:25:03 följande:
    jag längtar till förskolestart i okt och att börja jobba, jag är rätt inaktiv hemma och vill komma i gång, jag är van vid att jobba och hålla igång hjärnan mer än nu.. jag blir inte stimulerad av att vara hemma även om jag älskar att vara med sonen, men intellektuellt blir det ju inte mkt... det är väl därför jag shoppar istället, behöver sysselsättning. Kan tillägga att jag är lärare och trivs med mitt jobb, jobbar på kom-vux. Jag ahr dessutom aldrig någon avlastning, släkten bor långt borta el vill/kan inte ställa upp, det finns bägge varianter... jag är trött på att vara dygnet-runt-service åt min lille grabb.
    Jag är nog lite som du. Det är mysigt att vara hemma men jag behöver mer mentalt utbyte tror jag. Jag är nog en "jobb-människa" tror jag. Samt att jag längtar efter att komma igång mer med träningen och det är inte lika lätt med barn.
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-05 10:30:41 följande:
    Mårning! Idag va det ju kul väder  oki regn liksom.. men det BLÅSER ju så man inte kan öppna dörren!! Å vi som skulle ut o plaska i pölarna idag ju  *attans*Häpp häpp.. Då får man la hoppa lite istället då  
     Morrn morrn!

Ja, det är ju inte superkul väder direkt. Fast lite skönt att ha en anledning att vara inne

Tjolla- Räcker måtten 16,5 x 23 bra till? Brukar alltid ha 19 x 26. Får man plats med ex 2 bodies? Priset är detsamma som på EST.

Skulle egentligen vilja ha ännu billigare *snålis* fast ändå med bra kvalité
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-05 10:36:10 följande:
    Vilka regnkläder köpte du? Jag är sugen på stövlarna.. Det blev mailingbags från EST fraktfritt så kändes det billigast.. Tog 2 olika storlekar. Här ska det säljas grejer..
    Jag köpte bara byxorna i svart med grå stjärnor. Sen får han ha sin Nanook skaljacka till det. Stövlarna är superfina och rejäla känns det som, är ju Tretorn. Vill ha dem också men hittade ej rätt storlek och nu har jag Molostövlarna hemma hos Lisa här på FL Synd eftersom de skulle behövas idag men han sitter ju mest så han får ha Kavatskorna idag. Blir nog den svarta regnhatten till det. Kanske inte världens bästa matchning men det får funka

EST brukar vara snabba med att skicka och de är kanske ngt öre dyrare än vissa på Tradera. Det som är bra med dem är att det inte syns igenom alls som en del gör.
    Haha...du verkar laddad för T

Barnkull? Förvånad Hur många har du tänkt dig? Ett fotbollslag?

Just ja...Angelinah- Jag och Preggi har pratat om att ses i Sickla på torsdag förmiddag. Vore kul om ni kom med också! Förstår iofs om du vill träffa sambon lite också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10