Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Morrn morrn!

Här är det också bättre väder idag även om det inte direkt är klarblå himmel.

Noel vaknade 8.30 men sambon skulle ta honom. Fast det slutar alltid med att jag också går upp när jag hör min lilla solstråle bubbla  (ja, han är en solstråle en stund och nu gnälls det vid frukostbordet. Det går nog för sakta med gröten skulle jag tro )

Idag kommer N´s faster och farbror med 2 kompisar. Kompisarna ska stanna 1 natt (de har alla varit i Grekland) men faster och farbror stannar till tis eller onsdag innan de drar hem norrut igen.

Kom det ut ngt mer Småfolk igår utom på Rackamaja?

• Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-09 09:07:18 följande:
    God morgon!!! Tjohoo, idag var det sov morgon ända till 08!!! Annars är det 06 som gäller, men iofs så var barnen uppe ända till 23, då vi var på grill hos några vänner.Några nyheter man missade igår?
    Morrn morrn! SKönt med sovmorgon!

Småfolk har det kommit lite av på Rackamaja men det säljs bara i butik än så länge
    ängeln83 skrev 2008-08-09 09:13:07 följande:
    God morgonKänns som man blir glad för varenda liten solstråle som kikar fram nu. Hoppas verkligen att sommaren kommer tillbaka en gång till.Känner igen det där, jag kan inte låta bli att stiga upp även om jag bett sambon om sovmorgon, den mysigaste stunden är ju ändå på morgonen.Naeh, inget mer Småfolk än så länge, o hos Rackamaja var det inget som lockade mej direkt.
    Ja, jag hoppas det. Jag har liksom gett upp och tycker det känns som höst nu. Får se om det kan bli lite byggande av sandlåda idag.

Jag kan hålla mig dig om att morgonstund har guld...bästa tiden!

Nu ska jag göra killarna sällskap vid frukostbordet.'
    cu
  • Duntoffla

Vilka fina bilder i BT!

En liten nostalgitripp för Tjolla Men visst är det så att man ibland tar fram gamla kort och undrar var tiden tog vägen?

Ängeln-jag håller med de andra. Valparna eller äpplena

Åh, vad jag också vill ha fler NS-byxor. Jompa- hur gillade du dem du köpte? Jag hoppas att Smallkids har rea på deras.

Preggi- har du varit till Familjetorget än?

• Duntoffla
    Preggi skrev 2008-08-09 10:35:21 följande:
    Jag sitter och tittar på gamla bilder på M nu och förstår inte var tiden tog vägen. Min bebis ska ju börja på dagis på måndag.. Jag var på familjetorget igår. Lustig butik. Jag mailade och frågade för ett par veckor sen om de reade NS, Fick svaret ja. När jag kom till butiken så var det inte rea men hon skulle snart börja rea sa hon 10 eller 20%. Det är ju ingenting!
    Ja, man blir lätt nostalgisk! Ja, jag är inte så förtjust i det upplägget på butiken. Och 10-20 % är ju nada. Konstigt att de sa att de hade rea. Det är ju inte så att det går att dölja när man väl kommer dit och ingen rea är.  FÅr leta vidare någon annanstans. OM vi åker till stan (Angelinah och Jompa) nästa måndag (för visst har du börjat jobba då? Annars hade det varit kul om du följt med) så kan jag kolla på NS till dig om vi ramlar över några billigare byxor.

Vad fina tjejerna blev i Småfolk! Var det från rean på SoCute?
  • Duntoffla

God morgon!

Tittar in en snabbis. Vi har gäster tom torsdag så det blir nog lite lugnt här på FL för min del.
    Igår såg jag Lars Winnerbäck. Kalasbra utom att det tokregnade precis innan konserten och man inte fick ha paraply....

Vad händer här då?Några lurvar i de svenska butikerna än?

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-10 10:04:31 följande:
    Godmorgon flickor.Idag blev det visst sovmorgon för mej, brukar alltid vakna vid 8 även om Liam sover längre, kan inte minnas sist jag sov så här länge.Här regnar det också idag...trist.Kanske man borde ta tag i garderoberna idag då.
    Här är det faktiskt uppehåll och sol än. Funderar på en runda i skogen och kolla kantareller.
  • Duntoffla
    Svar på #25042
    lillronya skrev 2008-08-10 10:16:27 följande:
    Godmorgon!Ja idag är det garderobsdax! Och så postar du allt i stl 80 till Emilio!
     Trodde jag missat alla lurvar och med tanke på alla "gamar" här så tar det ju slut på nolltid.

Ja, Ikea eller rensing passar bra för regn. Eller videofilm och smågodis
  • Duntoffla
    Emmsan skrev 2008-08-10 10:20:59 följande:
    mmm det kan bli många lurvar för de pengarna
    Haha...fyll garderoberna av bara lurvar Vilka färger vill du ha?
    ängeln83 skrev 2008-08-10 10:21:07 följande:
    Skönt att ni inte har samma skit väder som vi. Känns som en sån där dag det kommer regna precis hela dagen. Perfekt åka till Ikea dag, men sambon jobbar natt så det är ingen ide. O själv med Liam i bilen går inte.
     Det värsta är att nu mörknar det på här...

Gillar inte Liam att åka bil? Ikea en regnig dag är dock ingen höjdare om man är själv med barn. Folk överallt.

Jag är dock också ikeasugen men det får vänta. Har ni bestämt hur ni ska göra med Keek-a-boo tapeten? Här blir det nog cremevita väggar på 3 väggar och en randig fondvägg. tror jag...
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-10 10:32:04 följande:
    HejsanHur blir det med shoppingen är du på?Förresten vet du om Anna sålt sin BEE?
    Hej vännen. Jag är på men vet fortfarande inte om N kommer med eller inte. Anna har gjort sig av med Been. Det var stul med bromsen så säljaren fick ta tillbaka den. Och så köpte hon ena Camen också.

Skulle inte ni köpa Bee?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-10 10:34:56 följande:
    Naeh, han hatar att åka bil, max 10 min, sen blir det vilda protester. Jobbigt, speciellt när man åker själv med honom. Dessutom lär väl hela Jönköping befinna sej på Ikea just idag. O sambon vill nog också följa med, så det får bli en dag i veckan.Har inte funderat så mycket mer på det, sambon och jag är ju oense som vanligt Hade ju nästan bestämt mej för 3 vita väggar och sen stjärnorna som fond, men ränderna är ju också fina.
    Haha...det blir väl ändå som du vill eller hur?
    Ja, här blird det randigt fast med stjärnorna. Tror att en hel fondvägg med bara stjärnor blir för mycket. I alla fall på den väggen vi har tänkt.

Gallskrik när man är själv i bilen är ingen höjdare alls.
    Emmsan skrev 2008-08-10 10:35:30 följande:
    duntoffla!! ang färger på lurvarna jag har faktiskt INGEN koll på vad som kommer har missat all diskussion om färgerna här inne ja förutom en grå m blå kantband va? jag får väl vänta med spänning tills de kommer på hemsidan ;) vet att jag helst vill ha en blå  el illgrön lurvoverall till lilleman o hoppas på det iallafall
    Jag tror i alla fall att Poppilopp ska ta hem den blåa. Det blir kul att se alla färger mer ordentligt. Funderar på brun eller grå och ev en röd.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10