Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Angelinah skrev 2008-08-12 09:51:19 följande:
    hej på er kikar in en stund från ett regnigt varberg...har det kommit nåt nytt de senaste dagarna som man missat?
    Hej hej. Så det blev Varberg i alla fall?
    Angelinah skrev 2008-08-12 09:59:36 följande:
    åååå... den e jag riktigt nyfiken på!!  *måste kolla*
    Haha...sötfisen då!
    Tjollabolla skrev 2008-08-12 09:54:00 följande:
    Näe sidan är ju seg som fasen så jag gav upp. Kommer bara in på mössorna. Gillade turkos/svart och gulgrå. Fast jag vet faktiskt inte om vi ska ha ngt villervalla, nu efter ett par tvättar måste jag säga att jag är ganska besviken det vi ha. Ser riktigt urtvättat ut!
    Ja, stjärnorna blir inte så fina. Tyckte att min oranga höll sig först men nu ser den lite lätt dassig ut. Randiga höll mkt bättre. Så det blir nog lite randigt i alla fall.
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-12 10:10:06 följande:
    ja, de e verkligen kanon här!! Nä, vi har inte egen stuga, utan det är en bekant som har huset, vi får låna det alldeles gratis på sommaren, 2 min till stranden och alla bekvämligheter såsom tvättmaskin,micro,tv,dvd... ja de är mer ett hus än en stuga var brukar ni vara? vi är på getterön Tofflan-- japp, hittils så är vi kvar här
    Låter inte alls fel.
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-12 10:15:45 följande:
    näpp.. de är helt rätt allt bra med er?
    Allt är bara bra här. Vad tror du om shopping på måndag? Kan du då?
  • Duntoffla

God morgon!

Inne efter en hel dag (nästan) utan att ha kikat här. *abstinens* Igår var det rundtur med sambons syster och kille och på kvällen åt vi på restaurang. Gott och jag är fortfarande mätt.... Snart ska jag till stan en sväng

Vad har hänt här? Några nyheter?

• Duntoffla

Vad sur jag blir. Mailade LLM i går och undrade om mitt paket var skickat. Då undrade hon om jag betalt? Ehh ja, typ för en vecka sen. Pippilotta hade slut på regnvantar och ordern är inte heller skickad. Det går bra nu...

• Duntoffla
    maugu skrev 2008-08-13 08:07:38 följande:
    Sådär-har precis ramlat ner lite i svarta hålet dvs har med psyket börjat förstå vad jag varit med om-en fas man måste igenom...Vi hade oxå en episod med Gustaf igår-han smet i ett obevakat ögonblick in i vårt sovrum och lyckades ramla ner från vår säng och slå huvudet i elementet--har snygga skrubbsår nu runt ögat (syns dock ej under mössan)men allt gick bra..Kan inte minnas att tjejerna höll på att klättra och fara så mycket som han gör...

Förstår att det måste vara jobbigt och det tar nog ett tag för en att fatta vad som hänt. Hoppas att du får bra stöd och prata med någon *kram*

Här hemma klättras det på allt. Puh!

jompa skrev 2008-08-13 08:09:44 följande:
    Sånt hatar man, man vill inte ha strul.Ska du göra nåt roligt i stan?
    Ja, det är lite trist när man tror att sakerna är på väg. Idag ska jag träffa 2 gamla arbetskamrater jag jobbade med på Sture.
    lillronya skrev 2008-08-13 08:13:18 följande:
    Tråkigt när det strular!
    Ja, du vet ju...

Igår lämnade vi N hos mormor och morfar när vi 4 (vi har gäster)skulle ut och äta middag.
    Och självklart så går han. 5 steg utan hjälp. Busunge! Här hemma har han tagit 1-2 steg bara. Undrar om det är på gång nu eller om det var en slump?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-13 08:23:56 följande:
    Åhh vad roligt, du ska se att snart knallar han för fullt och du får springa ännu mer Det är då man tänker tillbaka och tycker att det var ganska skönt när de låg stilla där på filten
    Haha...jag tycker redan att det var mycket skönare när de bara låg stilla Fast det är samtidigt kul att se utvecklingen. NU är det liksom ingen bebis längre utan en liten pojke

Jag är fortfarande på för måndag. Hur var det med A?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-08-13 08:26:12 följande:
    Egentligen är Emilio också lugnare än Anjelin, men han klättrar mer och är mycket modigare. Så det blir ju fler skador och mer jagande på honom.
    Ja, han skrattade första skrattet där också när han var några månader. Snacka om "show off"
    maugu skrev 2008-08-13 08:26:49 följande:
    Duntoffla-nu kommer det gå undan..det är så kul när de äntligen tar sina första steg..Gustaf tog sina första 4 steg när han var 8 mån och tre veckor..sedan tog det ungefär en vecka innan han fick upp farten för längre sträckor..Välkommen till ostkroksstadiet-man springer som en ostkrok för att hålla koll på de små rackarna
    Haha...tack! Oj, gick det så fort för Gustav? Hur gammal är han nu? Året?
  • Duntoffla
    maugu skrev 2008-08-13 08:31:51 följande:
    Just det-efter en hel del OT inlägg så har jag fått tummen ur och shoppat två plagg till yngsta dottern; rymdtröja (helt galen i rymdtemat just nu)och älgtröja. Beställde hos Sweetfunky och fick 10% om man använde koden: vfhöst..ett litet tips
    Snygga saker! Och vad fin sonen är i Cmig i BT!

Jompa- jättefina bilder från Gotland. Vad söta barnen är när de står bredvid varann i fönstret.
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 08:25:31 följande:
    Godmorgon! Milo tyckte att klockan sju var en bra tid att gå upp. Pyttsan heller! Sambon ligger fortfarande och drar sig i sängen den latmasken. Dessutom somnade jag inte förrän halv fyra i morse, all jobb och dagis ångest kom över mig och jag insåg att det verkligen var dax nu... *snyft*
    God morgon! Men gumman då! Hoppas att det kommer kännas bra när du väl har börjat jobba. *kramar*
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 08:29:33 följande:
    Ahh! Men Noel då! Så typiskt Men du kommer snart få se massa av det där För min del hade ja gärna krympt Milo till minisize och laggt honom på en filt. Tänk så skönt det var när man visste var dom var!
    Eller hur? Varför gör de alltid så när man själv inte är med?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10