Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Där ser du! Dags att börja hamra och spika på en storasyster *hejja hejja*!

svischan skrev 2008-06-16 22:54:59 följande:
    Hehe=) Tja, jag är ju trots allt kvinna, vad finns det vi inte klarar?=)
  • Tildamamman

Det var minsann ett fynd!

Lina med Liten skrev 2008-06-16 22:58:03 följande:

Det va på freshmilk... Kostade ca 140:- (minns inte exakt)
  • Tildamamman
    Dottern tjatar... Men vi har jäm sjå med all renovering

Den som lever får se . När kommer er trea då ?
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:00:23 följande:
    spikar och hamrar du på en lillasyster då??
  • Tildamamman

Ja, det är väl mycket det !
    Så vad gör du här?? du borde väl vara i sängkammaren .

Du förstår att jag bara larvar mig va?? Så du får inte bli sur

svischan skrev 2008-06-16 23:04:47 följande:
    Vad gör man inte för att barnen skall vara nöjda???=)
  • Tildamamman
    Ska jag tro på det??
    När suget kommer är det svårt att hålla sig...
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:14:51 följande:
    vår trea kommer om ca 3år skulle jag tro. just nu är det väldigt mycket bus här hemma
  • Tildamamman

JA, det låter mysigare än en storasyster !

svischan skrev 2008-06-16 23:17:42 följande:
    Men en liten liten liten en kan jag tänka mig, om en sådan skulle få för sig att flytta in i min mage... *längtar*
  • Tildamamman

Är han slug får kvinnan vara slugare .

*flinar* ajj ajj och neeej. Vad gör er Lillebror när du säger så?? Vår flinar bara och skakar på huvudet. Ibland klappar han händerna lite eller spelar på läppen som för att berömma sig själv . Känns som att det bara tror att tillsägelser är en enda lååång lek .

Buttelina skrev 2008-06-16 23:19:44 följande:
    ja, dom små liven är hopplösa just nu isabel hoppar upp isoffan och lillebror efter, sen klättrar han på ryggen och armstöden på soffan också och där springer jag hönsmorsan och säger ajaj och tar ner honom igen... typ 100ggr om dagen
  • Tildamamman

Butte - Ja, att stoppa dem i dörren eller sanera huset känns som bästa lösningen. Vi har tömt fönsterkarmen i vardagsrummet och tagit bort golvväxter överallt. Lillebror lekte trädgårdsmästare flera ggr om dagen .

Svisch - Göttigt! Tycker det vimlar av vänskapsbebisar just nu. Nästan alla vi umgås med har nyss fått eller väntar. Mysigt!

Lina - ja, temperatemtet är hett ! Här lägger sig Lillebror platt på golvet och skriker förtvivlat...

• Tildamamman

*puh* Tur att du kom! Annars hade du kanske inte behövt ge Lillebror middag ....

Buttelina skrev 2008-06-16 23:30:50 följande:
    måste berätta en sak. isabel var bajsnödig igår och så var jag på väg att följa med henne, men det ville hon inte utan hon ville att bia skulle följa med. Så jag tänkte, fine, vad kan hända liksom, hon sitter ju på toaletten så han kan ju inte kasta i en massa grejer där. så hon hoppade upp och satte sig och kallade på lillebror som glatt spatserade in på toaletten... det gick en stund och jag skulle gå in för att se om hon var färdig... när jag kommer in står lillebror sidan om henne och typ puttar henne framåt och är just på väg att fånga upp bajskorven som ligger där och flyter . Isabel sa inget heller..TÄNK om jag kommit 30 sek senare jäkla busungar.
  • Tildamamman

En del barn verkar fashineras av just det där bruna äckliga . Även en väns pojk hade för vana att ta av blöjan efter vilan och kladda *blääärk*.

Man får väl vara tacksam så länge barnen inte upptäckt detta .

Nej, godnatt tjejer! Nu pallar mina ögon inte mer data....

Lina med Liten skrev 2008-06-16 23:41:47 följande:

*kräks av tanken*
    [/citat]
    Buttelina skrev 2008-06-16 23:43:49 följande:
    urk vilken äcklig tanke
    svischan skrev 2008-06-16 23:45:11 följande:
    En kompis till oss har en dotter som går på dagis. En dag vid vilan var dottern bajsenödig och uträttade sina behov som det sig bör i blöjan. Men därefter tog hon av den och kletade ner sig själv och de närmaste sovkompisarna och väggar och lite annat... Kul att träffa de andra föräldrarna senare den dan=)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10