Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-06-09 18:58:49 följande:
    Åh, jag har tänkt på er idag! Vad bra att de tog dig på allvar och verkligen kollar upp henne nu!
    jompa skrev 2008-06-09 19:03:32 följande:
    Vad skönt att ni fick ordentlig hjälp, det gör att man blir så mycket lugnare när man vet att de kollar upp de små. Hoppas att allt går bra.
    lillronya skrev 2008-06-09 19:02:12 följande:
    Bra att ni får hjälp! Skönt att få allt det där med hjärtat kollat ordentligt. En av mina döttrar har också gjort alla de där undersökningarna, men det visade ingenting. Hon är frisk som tur är.Skrik i astmamasken är nog mer regel än undantag. Bit ihop och stålsätt dej. Jobbigt men det är så skönt när det sen hjälper.Kram på er och hoppas att allt snart blir bra!
    ja för en gångs skull så lyssnade verkligen läkaren. Först trodde jag att han bara skulle skicka hem oss då ultraljudet inte visade något hjärtfel (förutom arrytmin) men han sa att han verkligen ville gå till botten med detta nu med tanke på Maias medicinska historia. Så det kommer bli många återbesök. Han pratade om alla möjliga olika hjärtfel som det kunde vara som han ville undersöka...ovanliga sa han men "lika bra att kolla för säkerhets skull". Så jag gillar verkligen den här läkaren för jag tycker det är precis så de alla borde resonera! O inte bara tänka att "nee men det är ju så ovanligt"
    Så nu känns det äntligen som ett ljus börjar sippra fram långt där borta...äntligen är vi liksom på väg någonstans och de tar mig äntligen på fulla allvar och är övertygade de också om att allt inte står rätt till med Maia.
    Mycket beror på att jag visade bilden på Maia där hon är alldeles blå om läppar och kinder...och den andra där hennes överkropp är liksom blåskimrande efter bad...han reagerade väldigt kraftigt på dom.
  • Zvartaliljan
    Ullis 10 skrev 2008-06-09 19:04:08 följande:
    Hej, OT men.. Min tvååring har just börjat m inh (3 gånger 10) o vi gjorde faktiskt samma röntgen just idag. Dock inga problem m maten ( 2år o 4 mån o 18 kg o 103 cm lång). Kör inh när du just ska göra ngt riktigt roligt - lite i förbifarten liksom. Räkna högt o beröm! Pappan här började m "nu måste du ta medicinen" o var själv stressad.. Det var ingen höjdare! Lycka till!
    gjorde det nu när hon sov och hon vaknade ju till och protesterade lite såklart eftersom jag satte henne upp lite och tryckte den där masken på henne...men det gick relativt bra faktiskt. Hon var för trött för att skrika...
    Maia är 2 år. Väger 10kg och är 88cm lång (cirka..ett tag sen vi mätte henne)
  • Zvartaliljan
    Ullis 10 skrev 2008-06-09 19:21:39 följande:
    Åter OT - men så bra - de är nog viktigt att de inte blir rädda o stressade just de där första gångerna!!! Dags gör beröm o belöning kanske? Vi kör med glass osv! Bra att ni får hjälp, det får äntligen vi också! (Efter fyra ambulansfärder, varav tre från dagis, på kort tid..) Så jobbigt när man märker att ngt är fel, t ex så åkte vi in en söndagkväll, läkaren såg inga problem o sa att dagis bara skulle vara bra för honom dagen efter. Han föll ihop efter en timme på dagis, fick adrenalinspruta o ambulanstur. Förstår att de inte alltid kan veta, men ibland känns det som att de inte ens tar det på allvar o försöker, eller hur?För att återgå till ämnet: Är det fler som tycker att den orange/blå Katvigen dämpas väl mkt i färg efter bara några tvättar? Bortskämd med de andra sommaplaggen från Plastisock, Molo o Småfolk kanske - de håller sig perfekt!
    nej jag har ju också fått åka in flera gånger med Maia och har bara fått höra orden "falsk krupp" - först nu som de börjat tro på astma. Efter 9 månaders allvarliga andningsbesvär! Så jag har ju mist mycket av min tillit till läkare...men denna som var där idag var verkligen underbar! Riktigt duktig med barn var han också. Började blåsa såpbubblor när sköterskan tog blodprov bara för att pigga upp Maia
  • Zvartaliljan

jojoa - bilderna finns i galleriet under "sommaren 08". Den ena bilden ser lite värre ut än vad det var pga lite skuggor...men den är ändå rätt nära hur det såg ut så då kan du ju föreställa dig.

Ja det krävs verkligen att man står på sig för att de ska lyssna - och så tycker jag absolut inte det ska vara! Undrar hur många barn som dör varje år i sjukdomar som läkare kunnat upptäcka om de bara uppmärksammat symptomen bättre...

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-06-09 21:02:13 följande:
    Behöver lite tips!KOmpisar till oss fick en liten flicka inatt. Givetvis måste dessa ovetande människor invigas i den danska klädevärlden i form av en present!Har tänkt mej en suit, men vilken?
    Åh en småfolk med äpplen absolut
  • Zvartaliljan

men gud så söt Ava var i den klänningen!! Nu bara MÅSTE jag ha en sån till Maia Så var finns den och matchande solhatt billigast?

• Zvartaliljan
    Jen80 skrev 2008-06-09 22:13:40 följande:
    Tack tack ! Skönt att ni tycker det. Vill ju att hon ska vara finast på festen . Men ja, den är fin. Tänkte om jag skulle prova stl 62 (56 i den hon har här hemma), men det blir nog för stort. Zvartaliljan: Jag köpte min på eleraff. Såg de matchande hattarna och de fanns bara i större storlekar - alltså ingen till lilla Ava, men kanske till Maia. Vet inte hur stora klänningar som fanns, men det fanns en del. Tycker den är så söt !!Tjolla: Är det till en nyfödd du ska köpa Småfolks sommarsuit? Ava har 56 i sin blommiga och den är lite stor, så 62 blir nog alldeles för stort till en nyfödd. Inte kul om den blir lagom i höst.
    hittade den på minpluddevutt på rea och så tog jag den matchande sjaletten med "skärm". Hoppas den också är stor i storleken som hatten...(har den i 9-12mån. till Maia)
    Klänningen tog jag 92 i. Hon har 86 i den gröna och den sitter perfekt.
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2008-06-09 22:40:45 följande:
    minpluddevutt, strl 92, tror den blir bra på midsommar! Så får den säljas sen, för jag tror att den kommer att vara lite liten till henne. Kikkid är ju små ibland. Men hon kan ha rosa el vita leggings till på midsommar så går det bra ändå!
    okej...exakt vilken tid beställde du? tror du verkligen att hon hade 2 kvar??
  • Zvartaliljan
    Tjejtriss skrev 2008-06-09 22:42:03 följande:
    Usch, nu blev jag också jättesugen på Kik Kid-klänningen, tur att den inte fanns i Stellas strl
    freshmilks rea
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10