Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jojoa75 skrev 2008-06-16 09:03:43 följande:
    ZvartaliljanTycker som Duntoffla att det är väldigt sällan man hör om folk som utvecklar födoämnesallergi bara sådär..Men sen kan det ju vara besprutningsmedel o sånt räligt man reagerar på iofs, det är ju inte allergi, det är ju mer att det inte är naturligt för kroppen o att vissa inte tål det.Svinkoppor brukar ju inte vara där som du säger.Värmeplitor?
    nej jag tyckte också det lät väldigt lustigt...bara mamma som kände nån som var allergisk mot jordgubbar som reagerat precis på samma sätt...men jag tror absolut inte att det är det.
    Funderar istället på kvalster....eller kanske blivit biten av nåt utan att jag märkt det?
    Värmeplitor brukar jag få ibland och de ser inte alls ut så här. Jag har liksom ganska stora (ca. 1cm diameter) röda upphöjda utslag. Vissa är sådär så de "fjällar". Sen har jag en massa små prickar också.

Mår illa som s*tan...men jag tror inte att det behöver ha med utslagen att göra...har mått ordentligt illa hela tiden nu i över en vecka...är nog mer stressrelaterat tror jag...ja och det kanske även utslagen är??

La ut en bild i bt på Maia i en katvigkombo, vad tycker ni? Passade det ihop eller har ni något annat förslag med vad jag kan matcha klänningen med?
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-06-16 09:17:00 följande:
    Ja, stress kan det ju vara. Det kan ju uttrycka sig på många sätt. jag tycker att kombon är fin.
    ja och stressigt har det ju definitivt varit de senaste veckorna...nu är det i alla fall sommaruppehåll för studierna...fast jag ska ju jobba i sommar förstås. Men det är inte alls så stressigt...ska jobba på ett demensboende och tycker det är helt ok och ganska lugnt för det mesta. Ibland blir det ju ganska påfrestande...men ändå mindre stressigt än studierna.
    Men nu stressar jag ju istället över Maias diverse problem (som alltid) och pengar...men vem stressar inte om det? Har ordentliga problem hur jag ska klara mig nu i Juli när jag bara får 2000kr av csn nu den 25e...får bli en ordentlig omgång på T nu tror jag så jag har nåt att leva av i sommar! (lönen från sommarjobbet får jag inte förränns 27 augusti)

Hur tycker ni det går på T nu för Molo, Katvig o.s.v???
  • Zvartaliljan

Ja Matildas ögon är verkligen fantastiska! Måste vara svårt o neka henne något om hon himlar lite med dom där ögonen

• Zvartaliljan
    Lina med Liten skrev 2008-06-16 11:36:32 följande:
    heeeej! Läste om dina prickisar... Jag röstar på stress... En bekant fick rysliga stressutslag en gång. Och du har ju inte haft det direkt lugnt o stillsamt senaste året. (Tänker på oron för Maia så klart)
    Nu har jag i alla fall två lugna härliga helt lediga veckor framför mig på Öland med Maia så jag hoppas att det får min kropp att lugna ner sig.

Lite positivt i eländet är att jag på två veckor gått ner 3kg!! Det som tagit mig 2 år att bli av med 10kg graviditetsvikt
  • Zvartaliljan
    Plummy skrev 2008-06-16 11:54:40 följande:
    Hur tycker ni småfolks suits är i storlekarna?
    Små! Strl.86 i småfolks suits är som 80 i Molo.
    Fast småfolks sommarsuits är tvärtom, de är jättestora i storleken! Lustigt det där
  • Zvartaliljan

Så nu är jag tillbaka efter en låång tupplur och illamåendet försvann lite men de där utslagen vägrar ge med sig
    En massa att läsa ikapp så jag sätter igång

Duntoffla skrev 2008-06-16 13:00:03 följande:
     Zvarta- Vad fin Maia är i Molon! Helt otroligt att hon har samma storlek som N i molo-suit.
    Ja hon är ju så smal så hon töjer ju inte ut den på något vis. 86 är ju en aning stort till henne på bredden så jag satsade på en 80 och den satt ju verkligen som en smäck! Helt otroligt att en 2-åring kan ha det...
    Mätte henne idag själv och fick henne till 89cm och vågen stod på 10,2kg så lite har hon växt i alla fall
  • Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-06-16 17:15:19 följande:
    Hej på er Kikar in en snabbis innan middags bestyren... Ida gillar verkligen INTE när mamma sitter här numer, blir såååå sur Hoppas allt e bra med er... Kram från Anna och Ida
    Heeej! Det var ett tag sen jag såg till dig. Hur är allt med dig nu??  
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-06-16 17:49:29 följande:
    Skönt att illamåendet har lagt sig. Vår små väger lika mycket fast Maia är längre Angelinah- vilka fina Ida-bilder!
    Ja då fyller han ju ut suitsen lika mycket då. Tror man ska gå mer på vikt egentligen än längd när man tänker storlek. För enligt Maias längd borde hon ju då ha 92 i det mesta men det är fortfarande väldigt stort, särskilt i Molos suits!

La ut en Ot-bild i bt men jag blev bara alldeles störtförälskad i det setet Klänningen är superfin till IdaTs lila strumpbyxor också märkte jag. Det får bli alternativet på midsommarafton om det är för kallt för fjärilsklänningen från Kik-Kid.
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-06-16 17:55:26 följande:
    Zvarta- det där setet från Liten är ju helt underbart! så fint!
    jag höll på att skriva när du postade det inlägget
    Tack. Jag har en vit långärmad klänning med stjärnor liggandes här också. Nu vill jag ju ha ett par matchande byxor till den med. Får nog hålla utkik på T. För de finns väl inte i någon webbutik längre? Är ju från en gammal kollektion.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10