Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Mosen08 skrev 2008-08-02 10:06:56 följande:
    Var det du som ville ha molos velourkjol? såg en rosa nu på hippokids nämligen och hade för mig att jag såg att du skrivit nåt om det!
    Tack! Ska genast surfa dit och betälla en. Den kommer att passa perfekt till lillasysters alla fina tröjor!!
    Preggi skrev 2008-08-02 10:15:17 följande:
    Det är älgar! Den är helt underbar. Katterna är fina men älgarna är finare tycker jag. Det är samma prickiga ärmar men på katterna är det grå muddar och på älgarna rosa. Älgarna är från annacill.
    Jag noterade att jag gillade färgställningen på den översta tröjan bäst. Då blir det AnnaCill som får sälja en tröja till mig!
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-02 10:18:05 följande:
    Hej hej! Har haft riktigt tufft på jobbschema nu när semestern är slut så jag har bara hunnit kika in i bildtråden lite då och då. Era barn är verkligen superfina i sina nya kläder! Jag har ännu inte köpt något från Molos nya kollektion, är inte så sugen på något heller än så länge. Det blev ett reainköp från Rumba häromdagen, motorcykeltröjan till lillkillen. Kul att Katvig börjar komma också. Jag hoppas att midiapple i blått kommer som vanlig tröja också, i så fall blir det såna till pojkarna. Är nya Småfolk på väg också eller har du förhandsinfo?
    På hemsidan ligger kläderna. Tips härifrån såklart
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-02 10:41:33 följande:
    Tack! Bläddrade lite bakåt i tråden och hittade, lite seg efter alla jobbnätter.. Några guldkorn hitade jag på deras hemsida, gillar verkligen pingvinerna! Jag fastnar alltid mer för deras "tjejiga" mönster, tur att de är så unisex
    Klart man inte orkar läsa bakåt i denna tråden. Det går ju så fort här. Jag gillade också pinvinerna, tur jag har en tjej Men nån fordonströja blir det nog med till lillebror.
    Angelinah skrev 2008-08-02 10:39:36 följande:
    Mååååårning Pratas det nyheter    vad vad vad???  *nyfiken*
    Morning, morning!
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-08-02 10:53:44 följande:
    Förstår inte hur de motiverar den höjningen, vad skiljer jo två knappar i halsen som dessutom inte är nåt snyggt.
    Vet du vad jag tror...att det är inslaget av bambu som motiverar prishöjningen....
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-08-02 10:56:37 följande:
    Ja det har du nog rätt i. Men det är väl inget bra med bambu, är inte det typ jättesvårt att få tag på och pandorna dör väl för att det finns för lite bambu? Eller är jag ute och cyklar nu?
    Jag vet faktiskt inte heller men tror att det är på grund av det priset gått i taket. kanske är beredningen dyr. För råmaterialen i textil är alla urbilliga medan det är tillverkning/färgning som kostar.

Bambu hittar man ifta i ekologiska plagg. det har till viss del en "självrenande" funktion.
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:10:21 följande:
    Vi fick också hem älgarna och jag tycker de är jättefina! Vi har ju leggingsen också och jag tycker de är sådär, men med det prickiga blev det jättefint. Blir nog fint till me&is grå plyschbyxor också
    Har inte Molo en byxa med samma prickar? Hur blir det till? För mycket pyjamas?
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:31:06 följande:
    Jo, det har de. Vi har dem också. TYcker inte det blir pyjamas, bra och mjuka lekkläder!
    Det låter toppen. Tyckte nämligen byxorna var fina. Härligt att hitta en kollektion kläder som man gillar. det jag köpt hittils har varit toppenfint!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:31:06 följande:
    Jo, det har de. Vi har dem också. TYcker inte det blir pyjamas, bra och mjuka lekkläder!
    Det låter toppen. Tyckte nämligen byxorna var fina. Härligt att hitta en kollektion kläder som man gillar. det jag köpt hittils har varit toppenfint!
  • mortillsju

Ouups...dubbelt iväg!

Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:37:43 följande:
    Ja, jag är jätteförtust i Molos höstkollektione. Gillar verkligen det mesta och har redan köpt mycket. Men Katvig är inte så imponerande och jag är lite trött på Me&I (men nu säger det ju att höstkollektionen är kanon, så jag ska väl inte säga för mycket) och Villervalla, så då går det bra att Molo-shoppa mer istället. Men Småfolk blir det nog lite också..
    Jag är också menadi trött. Jag köper enstaka plagg (som canvasbyxorna) men tycker deras färger är för grälla. Så det blir nog inte så mycket från dem skulle jag tro. Molo känns superfint just nu så det blir en del där. och sen kommer jag komplettera med pop. För deras kläder gillar jag med (i urval såklart!).
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 11:40:34 följande:
    Såg dina bilder i bildtråden nu. Pop-tunikan som lilla S (?) har är verkligen en favorit här hemma, både av mig och barnen!Molos flower är så fin, gillade den inte vid första anblicken, men alla bilder ni har lagt in gör att den är ett måste. Vet dock inte vad det ska bli för plagg än och till vilken/vilka tjejer.
    Den poptunikan är toppensöt verkligen. Och passar till allt!

Flowertunikan är så fin. Den kommer att göra sig till höstens jeans och alla velourkjolar!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10