Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

PREGGI

Ja ibland handlar det om att bestämma sig att kläderna funkar Jag tycker de prickiga byxorna är superfina. Men även de rosa/grå tightsen. Sen kommer ju bekymmret att hitta allt i rätt storlek

• mortillsju
    Paulai skrev 2008-08-02 14:22:15 följande:
    I vilken nätbutik kan man köpa Molo kittens (tunika utan prickar)?
    Den finns också på Harmoni Barn.
    Preggi skrev 2008-08-02 13:05:34 följande:
    Javisst är det så. Nu är det ju inte så många butiker som fått in höstens molo. Förhoppningsvis så kommer fler butiker ta in det man vill ha så man får tag i rätt strl. Älgtröjan och de prickiga muddbyxorna har jag bara hittat på annacill. Har du hittat dom i nån annan butik? Jag ska in till stan nästa vecka och där finns en del butiker som inte har webshop. Förhoppnngsvis är det inte så utplockat där än...
    Nej, jag har inte sett dem någon annan stans. Så jag antar att det blir till att ringa. Alternativt mejla Molo om hjälp kanske??
  • mortillsju
    Love2007 skrev 2008-08-02 15:00:14 följande:
    Hej tjejer, Ni som har stenkoll och världens bästa smak, vad 17 ska man ha för vinteroverall, vad brukar ni ha på era små?Jag har en son på 1,2 år. Är inte helt förtjust i PoP´s färger i höst, iofs finns de ju inte att se i de olika färgerna på hemsidan ännu. Tacksam för tips!
    Tja vad ska man ha.

Bäst på en så liten är väl Reima. Vattentät och smidig. Designen är väl sådär tycker jag. Pop har ju de med två dragkedjor. de kan du säkert hitta på tradera om årets färger inte är tilltalande. Molos är snygga tycker jag. Men inte liksa smidiga som Reima. Ett billighetsalternativ till Reima är Mikkline som många gillar.
  • mortillsju
    J esssica skrev 2008-08-02 15:15:56 följande:
    Mortillsju: Jag ser inte att Harmoni har fått in molohöstnytt alls är jag blind??
    Åhh jag var i butiken och såg dem. Ring du dem. De brukar ju vara rätt sena med sin webbutik.
  • mortillsju
    Love2007 skrev 2008-08-02 15:12:00 följande:
    Meen, det blev en gubbe när jag skrev frågetecken!Var hittar jag Mikkline? Ska zooma in Reima också!
    Jag är inte helt duktig på vart du hittar Mikk-line. Gå in i pop-tråden här på FL, en tjej som heter Snorky vet!

Reima kan du se antingen på reimas hemsida eller på reimashop (en nätbutik som bara säljer Reima!). Tradera är också ett bra ställe för Reima tycker jag. de säljs till hyfsat bra andrahandsvärde som köpare!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-06 11:57:42 följande:
    oj vad alla gillar molos jackor och overaller... jag tycker dom är ap-fula
    Åja...jag som trodde du gillade din regnbåge jag!

Hej i Tråden förresten!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-06 12:03:38 följande:
    ja, den typen gillar jag men INTE dom nya som kommit nu ser ut som något fult från 70-80 talet
    Jag förstod det! Jag kan tycka den blåa jackan är lite snygg men modellen är ju apakass! Påminner om mina egna jackor på 70-talet. Skitkallt om midjan! Tyvärr tror jag även att Molos "vanliga" jackor har en tendens att åka upp *gillar inte* men snyggare är de i alla fall!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-06 12:03:38 följande:
    ja, den typen gillar jag men INTE dom nya som kommit nu ser ut som något fult från 70-80 talet
    Och overallerna...de där vanliga är snygga! Men jag tvekar lite på ett inköp då jag tycker de är lite tunga och klunsiga....och så det där fleecefodret de envisas med. Men så snygga!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-06 12:08:03 följande:
    ja, modellen är lite kass. har barnet tröja på sig och det blir glipor ... brr kallt. tur att smaken är olika
    Absolut! Jag ska låta lillebror prova en av Molos "vanliga" jackor. Jag hoppas, hoppas att den ska funka på honom. För de är snygga tycker jag. Och jag hoppas också att deras täckbyxor sitter bra på honom med!
  • mortillsju
    jacao skrev 2008-08-06 12:12:02 följande:
    Fast jag tycker modellen ser ganska okej ut, iaf på den här bilden:www.elvasmatroll.e-butik.se/show_product_pict...Jag är iaf helt såld, och kommer att köpa den så fort jag kan
    Man kan ju hoppas, men jag tycker den är i kortaste laget, barn grejar ju så mycket menar jag, ner, upp, vrid och vänd. Och att gå och rätta till jackan hela tiden...hmmm.

Berätta vad du tycker sen när du köpt den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10