Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-08-07 20:48:37 följande:
    Ja, han föddes med mörkt hår men har rätt ljust nu. Inte lintott men lite mittemellan. Gillar inte fickan på isbjörnströjan men tack ändå för tipset! Åh lite nytt från Moon Kids! Denna var lite finrackamaja.se/oscommerce_st/catalog/product_in...
    Ahhh då får du sprätta bort den! .-)
  • mortillsju
    Jen80 skrev 2008-08-07 20:49:23 följande:
    Åh, klart du ska! jättefint ju!!!
    Jag får ta med mig Tunikan dit när jag ska spana. Såg att modellen på byxan var superfin. Tycker du inte deras byxor är lite tunna för vinterbruk? *funderar*

Tänkte be om att få prova en Reimaoverall med, ett sista försök för att se om passformen på deras overaller ändrat sig under natten
  • mortillsju

*vinkar* tidigt uppe efter det att jag slocknat klockan 9 igår kväll....

Där sade du nåt, kanske skulle jag till min butik idag och fråga hur det står till med deras lurvar/fleecar. Jag hoppar nog lurvarna (tycker de är luriga att tvätta) och går på vantfleecarna direkt

• mortillsju

God Kväll alla!

BUTTE....du har ingen bild på din raring i en lurv som den sitter nu *vill ha en till lillasyster men tvekar!*

• mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-10 21:08:23 följande:
    hmm min är såld men jag har en bild på isabel där hon provar lillebrors....
    Om du hittar bilden skulle jag gärna titta på din raring! Skulle gärna vilja ha en till min lilla nu i höst. Under skaloverall och så. De är ju så mjuka!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-10 21:14:41 följande:
    här provar hon lillebrors strl 80 och på bilden är hon 2 år... den sitter så klart på gränsen men man ser ändå lite. jag ska definitivt ha en till lillebror i år älskar dom!
    Vet du hur lång hon var när bilden togs....sådärungefär?

Underbar lurv på en underbar flicka!!

Min lilla kommer att ha en marin skaloverall från pop i höst. Ett toppenplagg verkligen men lite trist. denna skulle jag ju gärna vilja piffa upp men en lurvoverall. Jag blev jätteinspirerad av Angelinah häromkvällen när hennes lilla Bubbla hade utekläder i blå och lila nyanser. Det hade vart nåt att pigga upp overallen med!
  • mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-10 21:13:44 följande:
    Godkväll! Nu är jag på plats. Ser att ni pratar molooveraller. Jag hade hoppats att M kunde ha vår ärtgröna P hade i vintras men det är 92 och jag tror att M kommer drunkna i den. Vi har en rosa i 98 som jag tror att P kan ha i år. JAg vill gärna att M ska ha den ärtgröna, den kanske funkar till våren om inte annat? Ängeln, jag tycker att space med randiga ärmar är mkt finare. Den har vi på ingång.. Idag har vi haft barnvakter till tjejerna hela dagen och fixat här hemma. Det blev jättefint i vårt lilla sovrum.. Imorgon börjar min lilla tjej på dagis.. *ångest*
    Dagisångesten känner jag igen Mina små ska börja skolas in 1 september. Jag lider redan alla kval...
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-10 21:19:54 följande:
    hmm skulle tippa på ca 83 kanske? hon är inte så lång...
    Något längre än overallen. Då borde en 92:a funka på min lilla. Det blir till att spana i veckan. Tack!!
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-08-10 21:27:02 följande:
    Vad ni alla planerar och har er ang vinterkläder, själv är jag knappt inne på höstens ännu, har tex inga gummistövlar till barnen så det måste köpas, även någon tjockare tröja behövs nog till båda.
    Jag försöker också ta tag i höstens kläder men vi har även provat igenom förra vinterns kläder för att se vad som kunde passa i år *inget * Så jag fundera lite på vad vi ska köpa i vinter men har verkligen inte tagit tag i det på riktigt än!
  • mortillsju
    Saraia skrev 2008-08-11 12:27:27 följande:
    vad köper ni för vinterkläder t era barn i år?????????storan måste ha en vinterjacka men kan ej bestämma om d ska bli didrikson, helly hansen el pop el ngt annat....
    Det är lurigt. Det gäller ju att kläderna funkar där man bor.  Vi kör i alla fall overall samt ett ombyte med jacka och byxor. Samtliga plagg vinterfodrade givetvis. Vi bor i Skåne men använder kläderna jättemycket! I år kommer det att bli Reima, pop eller Molo beroende på vad som passar barnen i modeller samt design!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10