Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jojoa75 skrev 2008-06-29 20:44:04 följande:
    Lillahelsingborg, o nej, de har inte nåt rosablått kvar, det var ju från i höstas. Tror inte det är så många ställen som har kvar det rosablå.De har bara vårens o sommarens kläder där.
    Aha, har ingen katvigkoll direkt. Först nu jag har börjar gilla. Ska nog vänta på hösten inna jag gör fler inköp. Förutom ev svartvita leggings till bägge barnen. Rosavita köpte jag igår.
  • Infinite Joy
    Ullis 10 skrev 2008-06-29 20:39:43 följande:
    Ullis 10 skrev 2008-06-29 20:36:22 följande: Citerar mig själv, men såg just att så var fallet. Kääänsligt!
    vad är det för tråd och hur löd utslaget?
  • Infinite Joy
    Ullis 10 skrev 2008-06-29 20:54:26 följande:
    Infinite Joy skrev 2008-06-29 20:50:41 följande: Är de bara jag som tycker att molo hör till de dyrare klädmärkena? heter en tråd på fl som är lite het just nu (därav min kommentar..). TS mfl dislkuterar hur man kan lägga så mkt pengar på barnkläder (som bla jag gör..). Inget viktigt!
    Jag skulle säga att det tillhör de dyrare mellanklassen. Och nog tycker jag att man egentligen är lite knäpp för barnen bryr ju sig inte. Men det är ju så himla kul att köpa fina kläder åt barnen.
  • Infinite Joy
    jompa skrev 2008-06-29 21:07:16 följande:
    Men så är del väl jämt, alltid ska folk klaga på sånt som är lite dyrare och tala om hur onödigt det är att köpa det. Tänk om jag skulle sätta mig och klaga på alla som handlar på HM tex.
    Ja, så är det jämt. Fast nog är det lite onödigt att sitta på de mängderna kläder som många av oss här inne gör (mig inräknat) Flört. Inte då främst med tanke på kostnaden, utan med tanke på miljön. Å andra sidan verkar många vara duktiga på att sälja vidare på tradera, vilket ju är bra för miljön.
  • Infinite Joy
    leson76 skrev 2008-06-29 21:15:58 följande:
    Infinite Joy skrev 2008-06-29 21:10:19 följande: det är mer miljövänligt att köpa "märkeskläder" då de håller längre och är "hetare" på andrahandsmarknaden.
    Ja, det håller jag med om. Var dock mängden kläder jag påpekade. Jag känner mig iaf som värsta miljöboven ibland. Dottern kan använda kläder i jag vet inte hur många veckor utan att jag behöver tvätta. Är iofs miljövänligt att tvätta mindre ofta
  • Infinite Joy

Håller med om knasig tråd. Ville hon bara veta om det är dyrare än lindex så behövdes det ju ingen tråd direkt för att få svar på det.

• Infinite Joy

Ellinors mamma: min tös har 86 i deras byxor och klänningar, men kan ha 92 i tröjorna (86 passar dock oxå). Hon är omkring 86 cm, ca 12 kg och precis fyllda 2 år.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10