Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-07-08 21:15:24 följande:
    Hon kanske behövde lägga på sig lite. Hon är ju en rätt nätt liten dam. Hade hon inte vuxit på längden då? har det blivit lite för mycket glass i sommarSUPERKUL att det gick så bra på sjukhusethur mår du själv då???
    Jo jag blev ju mycket uppiggad idag då av resultaten och det behövdes nog. All denna stress kring Maia släppte ju lite och förhoppningsvis har det en positiv effekt på min mage.

Åh jag vill fiiiira, vad ska Maia få för fint tycker ni???
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-07-08 21:25:30 följande:
    något från småfolk tycker jag, men du kanske är sugen på ngt nytt fr molo? har du älgar redan?
    nej jag har bara rymdbyxor och de röd/orange-randiga muddbyxorna.
    Är sugen på flowerbody, älgtröja och älgleggings
    Men Småfolk är ju aldrig fel heller, men har ju redan nästan allt
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-07-08 21:26:16 följande:
    lite kissekatter kanske?? dom gillar nog hon?
    Ja men de har inte riktigt vuxit för mig än Fundersam behöver nog ett tag till på mig innan kissekatterna hamnar här hemma...
  • Zvartaliljan
    Tjejtriss skrev 2008-07-08 21:20:24 följande:
    Vad härligt för dig att Maia gått upp så bra i vikt! Säkert mycket lättare för henne att leva nu när hon slipper rossliga luftrör och då blir man ju matgladare också. Superskönt!
    Ja förmodligen har det ju varit så att hon haft svårt för att få luft, och därmed blivit tröttare och slöare och därför inte orkat äta. Tidigare har hon ju vägrat äta någonting som hon behövt tugga. Mest har det bara varit välling eller glass som gått bra men på sista tiden har hon smakat mycket mer o nu älskar hon pasta, och absoluta favoriten är hamburgare i korvbröd (hamburgerbröd gillar hon inte för de där kornen som finns på)
    Önskar bara att de kunde tänkt på Astma tidigare...men de har ju skyllt hennes ständiga luftvägsinfektioner på dåligt immunförsvar till följd av struma istället...men nu äntligen känns det som att hon fått rätt diagnos, och framförallt rätt medicin!
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-07-08 21:36:33 följande:
    Förstår inte varför det alltid skall vara så svårt att få rätt diagnos. Säger inte att alla är så men vet om många fall i min närhet där doktorerna inte tar sig tid att faktiskt leta upp felet. De vill bara ha en snabb lösning.
    Jo det har känts som jag behövt puscha hela tiden för att de verkligen ska kolla henne ordentligt. Min tillit till läkare är inte stark...
    Tjejtriss skrev 2008-07-08 21:35:56 följande:
    Men vad härligt med sån aptit! Det är faktiskt skillnad på bilderna på henne nu jämfört med förut. Förut var många bilder på en Maia med snutte i handen och ofta liggande vilandes nånstans. Nu är det energifyllda lekbilder med en rosig och pigg Maia
    Jo precis. Innan har hon oftast inte orkat leka särskilt länge innan hon behövt vela, och något intensivt lekande har hon nästan aldrig orkat med. Men nu går hon som en duracell-kanin hela dagarna!! Sover knappt en timme om dagen nu, innan sov hon oftast 3-4 timmar!!

Var tvungen att kolla igenom gamla bilder bara för att jämföra lite och jag hålelr med dig...skillnaden är ju så uppenbar på bara några månader! Att jag själv inte såg det känns dumt..det krävdes väl vågens resultat för att det verkligen skulle sjunka in att hon äntligen mår bättre!

Bild tagen i Maj:

o0ch kvällens bild

EN HELT NY LITEN FLICKA!
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-07-08 21:55:44 följande:
    Nej menade inget illa. Jag är lite trött bara och jag pratade med svartaliljan men sen försvann hon. Så blev det lite ensamt här.....
    sorry, jag var bara tvungen att kolla igenom gamla bilder o glädjas åt förändringen
  • Zvartaliljan
    Tjejtriss skrev 2008-07-08 22:00:47 följande:
    Zvartaliljan - Fina fina Maia!  Hur går det med packandet?
    Jo det går bra. Har ägnat kvällen åt att packa Maias och mina kläder och samtidigt rensa ut lite. Blev en stor sopsäck med kläder som ska slängas. Hemska noppriga, söndriga och skitiga saker som aldrig kommer användas av någon igen ändå.
    Imorgon ska jag börja packa alla köks- och toalettgrejer.
    Står lådor och kassar precis överallt...lite jobbigt och Maia tycker självklart att det är jätteroligt att packa upp!!! *suck*
  • Zvartaliljan
    Lina med Liten skrev 2008-07-08 22:00:57 följande:
    du måste ju känna en jättelättnad! Så skönt att hon äntligen verkar bättre!
    Ja jag sitter som på moln just nu, därför jag inte kan gå o lägga mig Ska nog ta o varva ner lite framför en film sen...
    nikki2006 skrev 2008-07-08 22:01:50 följande:
    VILKEN SKILLNAD Hon är ju super smal på den första bilden och ser ut att må toppen på den andra. VAD ROLIGT  Vad skall du nu köpa för att fira???
    Fundilerar Fundersam Jag är jättesugen på Molotröjan med älgar och älgleggingsen...men är osäker på tröjan. Tycker den ser väldigt vid ut och trots förändringen så är ju Maia ändå fortfarande en smalis liksom...Molos bodysar sitter ju kanon på henne så jag funderar på en älgbody i 92...men dumt med body nu när hon pott-tränar..åh beslutsångest Skrikandes
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-07-08 22:07:32 följande:
    Skänk dom till röda korset, noppigt spelar ingen roll. Fläckiga kläder färgar dom och mindre hål lagar dom. Dom som går nakna bryr sig inte om noppor eller fläckar.

Okej, då gör jag det Tror du de vill ha en docka också som är halvt halshuggen?

Ja är det inget de vill ha så får de väl slänga kläderna och leksakerna annars...

• Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2008-07-08 22:16:19 följande:
    Har de inga taitare modeller på tröjorna i år eller det är bara de vida varianterna???Body är ju kanske lite dumt nu om hon pott tränas. Du kommer nog inte använda det så länge till. Är det inga av de randiga eller blommiga motiven du gillar. För de är kanske lite lättare att matcha med annat än älg leggingsen
    jo jag köpte ju de röd/orange-randiga muddbyxorna idag och vill ju ha något som passar till..hmm har jag inte sett en blomtröja med såna randiga ärmar någonstans eller drömde jag Fundersam
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10