Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Nu har jag börjat att sy på min andra Bee-suflett!!
    Denna gången blir den en sommarsuflett men med något mindre fönster än i originalet. Jag har även ändrat mönstret något för bättre passform.

• Caeruleus

mallan brallan skrev 2008-06-11 20:47:10 följande:

Å så det här jäkla broms-problemet! Var det inte fler som hade problem med Bee´ns broms??
    Jag sprutade lite "5-56" och sen dess har jag inte haft några problem.

www.freeride.se/review/view.php
  • Caeruleus

En fråga till er andra med Bee..

Jag tycker att min lillkille "hasar ner". När jag sätter honom i vagnen så är jag noga med att han sitter bra med svanken ända in men så fort jag har ändrat ryggstödets läge ett par gånger så ser han ut att sitta obekvämt. Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst det?

• Caeruleus

Puffar lite för min egna fråga som jag ställde tidigare

En fråga till er andra med Bee..
    Jag tycker att min lillkille "hasar ner". När jag sätter honom i vagnen så är jag noga med att han sitter bra med svanken ända in men så fort jag har ändrat ryggstödets läge ett par gånger så ser han ut att sitta obekvämt. Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst det?

• Caeruleus

Tackar för svar Stormis och Nicke nyfiken!

Stormis skrev 2008-07-20 21:49:18 följande:
    Har också Bee. Ja, kanske att hon hasat ner lite efter div sätesändringar, men det blir ju så när bara ryggen fälls jmf med Camen där hela sitsen tippas. Fast inget jag stör mig på.
    Du har nog helt rätt i att det är pga att bara ryggen fälls. Tyvärr stör det mig lite för killen ser ut att sitta så böjd.

Hur gammal/stor är din lille Stormis? Min kille är 68cm och lång och jag har fortfarande på innersta läget på sitsen. Hur har du?
  • Caeruleus

Hmm...får testa i morgon och dra ut sitsen lite längre. Kanske blir det bättre.

Men om din lilla sitter helt upprätt utan att luta sig mot ryggstödet så har du inte selens så hårt spänd antar jag? Har hittills alltid haft selen rätt spänd för jag trodde det motverkade att han rutschar.

Föresten, fina dynor du sytt. Vad har du använt för mjukt emellan?

• Caeruleus

Smultronpaj...låter ju bra om dynan gör dét bättre. Har du köpt eller sytt din? Jag kan sy em själv men har egentligen inte tid. Undrar om det finns någon som syr utan sidoskydd och säljer. Har en stor kille och vill inte att det skall bli trängre för honom.

• Caeruleus

Vill bara tacka Stormis och Smultronpaj om tipset att dra ut sitsen till max på Been och låta lillen sitta upprätt. Testade igår och han stormtrivdes.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14