Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Bugaboo tråden nr 14

Natural - tyvärr kan jag inte hjälpa dig med någon av dina frågor

Puffar för min fråga....är det värt att köpa Bugaboos egna servicekit?

• Caeruleus
    Lille Mammsen skrev 2008-07-31 23:14:21 följande:
    Jag skulle ej köpa! Köpt billigare & bättre grejer! hjulagerfett+silekonspray på biltema!! Min gubbe brukar fråga om han kan få låna lite
    Shoegirl skrev 2008-07-31 23:29:44 följande:
    Nej, det är inte ett bra köp. Det är bara en minimal silikonspray, vaselin och några microfibertrasor. Pumpen suger. Jag använder en "vanlig" vi köpt på babyland.Det duger bra med vaselin eftersom man inte smörjer in några hjullager utan vaselinet skyddar endast så delarna inte ska vara oskyddade och rosta.Oioi: Jag svarar inte för jag vet inte. Ta det inte så personligt. Om ingen svarar kanske ingen vet.
    Vad är det ni smöjer in med vaselinet respektive hjullgerfettet? Pumpen, vad är den till? Och silikonsprayen? Hmm nu känner jag mig lite dum faktiskt...
  • Caeruleus
    Natural skrev 2008-08-01 00:35:54 följande:
    Pumpen till hjulen, dem som har luftdäck som det var förr.Silikonspray på alla rörliga delar och vaselinet till alla kromdelar.
    Tackar Natural! Har en Bee så då struntar jag i pumpen.

På vilket sätt är vaselinet bra för kromet? Skiner det fint efter man smörjt det eller? Alla svart plastdetaljer..hur sköter ni dem?
  • Caeruleus

Har för mig att det är olika spännen för parasoll till Bee respektive Cam. Jag har budat hem ett på Tradera som bara har fästet för Cam.

Måste jag köpa ett nytt fäste? Och vart gör jag det i så fall?

• Caeruleus
    Shoegirl skrev 2008-08-01 09:16:13 följande:
    Man ska inte ha silikonspray på alla rörliga delar. Huvudleden är självsmörjande och sk inte sprayas med silikon. Står särskilt i instruktionen som medföljer underhållskitet.
    Jag har ju en Bee så då blir det ju lite annorlunda. Hoppas instruktionen till kitet går att ladda ner från hemsidan....ska kolla.
  • Caeruleus

..kan inte se från jobbet..måste vara något som saknas för Bugaboos sida ser konstig ut

• Caeruleus

Försöker hitta vart på Bugaboos hemsida som jag kan ladda ner beskrivningen för service-kitet men jag hittar inte. Någon som vet och kan länka...snälla!

• Caeruleus

Leo och Elliots Mamma skrev 2008-08-01 15:57:09 följande:

Är det ngn som har en aning om det någonsin kommer komma en ståbräda till Bee´n? Åh, vill ju ha en...
    Jag är rätt säker på att det finns en som funkar men jag kommer inte ihåg vad den heter. Men någon här inne gör nog det
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14