• thj

Bugaboo tråden nr 14

FridaLee skrev 2008-07-17 22:13:14 följande:
    THJ: om jag beställer en ny bugga nu som lev tills hösten så är altså problemet med chassit löst!?
    Det ska det vara
    Kram
    rackar2 skrev 2008-07-17 22:30:56 följande:
    THJ, om man har chassi med popnitar, är det säkert då? Eller kan man få problem i alla fall? Har inte rullat vagnen mer än inne i matrummet......... BF 6 augusti!

Det är långt ifrån alla vagnar som har haft problem med glidande chassin(mitt sitter 100%)

jag har ett bland de första som tillverkades..
    När är ditt tillverkat?

kramz

• thj
    Nikas skrev 2008-07-18 11:14:41 följande:
    En lite irriterande sak, som visserligen verkar lösa sig, men jag måste bara få berätta iallafall.Beställde igår en skötväska och bilstolsadapter till acta graco-babyskydd på kidzshoppen. Då står det ju summa för båda produkterna, vad momsen ligger på, frakten och så.Summa produkter: 1.040,00 krvarav moms: 208,00 krFrakt: 41,25 krvarav moms: 8,25 krTotal summa: 1.081,25 krSå ringer de till mig idag, och säger att bilstolsadaptern är slut på lager, förväntas komma till mig inom 4-8 veckor. Okej då... det kan jag ju ta, är det slut så är det liksom... Så hon frågar om jag vill ha skötväskan nu iallafall, ja tack gärna säger jag. Och så kommer bilst.ad. när den finns i lager igen då eller? Ja det gör den. Okej men jag betalar bara en frakt eller hur? på 41 kr? För det står ju det på min orderbäkräftelse (allt är betalt dessutom), och frakten kan ju inte bli mer bara för att det är slut på ert lager? Då är det ju så att ena saken skickas fraktfritt eller hur?"ja jo... nja det är ju inte så egentligen, egentligen är den där frakten på 41 kr bara för skötväskan från början, bilst.ad. kostar ju mer att frakta..."Ja men det står det ju inget om, det står ju bara 41 kr när jag får en bekräftelse. "ja men så är det inte egentligen..." Nä, men det kan du väl ordna? Så att jag bara betala en frakt så är det andra fraktfritt sedan när det skickas inom 8 v till mig?"ja, okej då... jag får ju de andra på mig, men aja, okej då..."Jag fick dåligt samvete först i några sek. Sedan blir jag irriterad och känner mig dum. Vad är det Jag inte har fattat??? Så kan de ju inte resonera heller :)Får se om de tar ut mer frakt när den väl skickas, allt är ju redan betalt så...
    Tror inte du kommer att få ngt frakt tillägg(eller jag vet )
    vi har vik på kidz(så det är nog det att vi ej informerat rätt)

Massor av tack för din order
  • thj
    rackar2 skrev 2008-07-18 12:13:40 följande:
    Aj då...Mitt chassi tillverkades nov 07, bara att vänta sig problem då kanske! Hoppas jag får bra service på min lilla butik där jag köpt vagnen. Pop nitar byter man väl inte ut själv? Jag har inte skickat in mitt garantikort än.
    Långt ifrån alla chassin har detta problem,så var du lugn
    klart du får hjälp om du får problem

kram
  • thj
    steffo trish skrev 2008-07-19 22:18:42 följande:
    Halloj!Är det någon här som upplevt att handtaget på camen blivit snett?Vi är inne på vårt andra chassi och både på det förra och det här så blev handtaget plötsligt snett.Mitten av handtaget är liksom flera cm mer tillvänster än höger, höger sida lutar mot sufflan när sittdelen är i liggläge.När det hände på förra chassit så drog jag det rätt men det går inte nu!Irriterande!
    Hej
    det kan vara skummet som har glidet med ger den effekten
  • thj
    madebyinferno skrev 2008-07-20 00:10:02 följande:
    THJ: har du sett mitt inbox meddelande häromdagen???
    Nä vännen det har jag missat inboxa gärna mig igen
  • thj
    SooJuicy skrev 2008-07-20 22:36:19 följande:
    En garanti är en extra tjänst som täcker mer än reklamationsrätten så att säga. Det erbjuds av butiken och är helt frivilligt. Garantin är en tjänst som man som köpare får, och butiken står för felen som uppkommit under garantitiden och en bindning mellan butiken och köparen, man kan inte föra vidare en garanti.Reklamationsrätt är en helt annan sak. Där gäller fel som uppstått tidigare, vid tillverkning och är 3år.När man köper bugaboo får man med ett warranty card som ska skickas in till bugaboo, eller kan fyllas i på deras hemsida.Ex: En andrahandsköpare på en vagn går till butiken där den är köpt, med (orginalkvittot) för något är fel på den och lämnas in på lagning. När den är fixad och personen kommer till butiken för att hämta den så kan butikspersonalen kräva leg, ser då att namnet på kvittot (det står det när man köper barnvagn i Sverge) inte överenstämmer med kvittoinnehavaren och vägrar lämna ut vagnen. Andrahandsköparen står utan vagn och har inte lagen på sin sida!Detta är ett ex på vad som hänt flera och har visats på bla plus för ett par år sen och stått om mycket i media.
    Läskigt att det kan/får gå till så..
    Vilken butik vill göra så även om de har rätt att göra så..
    Noas mamma skrev 2008-07-20 19:47:44 följande:
    Ledsen att du ej fått svar offwhite finns
    kram
  • thj
    TAALs mamma skrev 2008-07-22 22:06:54 följande:
    Någon som vet ifall man kan köpa "midje-remarna" till selen som reservdel?Har en frog från usa o då sitter ju dom fast i basen så om jag vill köpa ny bas här i Sverige så kommer ju dom fattas..
    Det går utmärkt att göra minns jag rätt så kostar de 65:- st
    Kram
  • thj
    mallan brallan skrev 2008-07-22 22:28:53 följande:
    thj min vän!när kommer suflettbågar in??
    Om mina beräkninger stämmer så bör de komma inom 2v.
    Kram
  • thj
    Corpset skrev 2008-07-23 08:31:55 följande:
    Jag blir mer och mer arg på mig själv över att jag inte beställde ifrån Babytrader. Ni har ju lite krångel, men ni verkar iaf få nya chassin, rätt snabbt dessutom. Babyproffsen i Norrköping har fortfarande inte hört av sig sen i måndags då de skulle maila Bugaboo och höra efter...
    Hur länge har du fått vänta på ditt chassi?
    Normalt tar det 1-3v..
    Kram
  • thj

Alla Chassin som glider är reklamations chassin.
    De ska inte glida..

Vad är det för test ni måste göra?
    Har vi aldrig hört talas om.

Kram

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14