• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • lilla sandra

Blev det någon klarhet i ifall plastskenorna skulle sitta i liggdelen?
    Vi har iaf 2 skenor som ser ut som linjaler i stl som finns där.
    Men de stora skenorna fattar jag inte var de ska vara.

• Stormis
    Lillpinglan skrev 2008-07-07 18:02:36 följande:
    Hej!Har vänner som ska till USA snart. Jag funderar på att be dem köpa hem tillbehör till vår Cameleon. Någon som vet om det lönar sig? Några tips på prisskillnader? Egna funderingar;* Snöhjul* Adapter (dumt kanske om det inte passar sen?)* Transportväska* Extra åkpåseNån som vet nån bra sajt där man kan hitta snygga skötväskor? Gärna från särskilda butiker så man kan dirigera in vännerna där.. :) Vi har Bugaboos egna skötväska och tycker den är värdelös!
    [/citat]

Tänk på att selen sitter annorlunda på den amerikanska varianten (midjeselen dyker fram bakom ryggen istf på sidan). Så om du inte vill sy om topptyger så köp på dig där. Samma sak gäller åkpåsen.Finns det en speciell åkpåse till Bee´n? Den är ju ganska smal så jag kan tänka mig att inte vilken åkpåse som helst passar.
    Japp, Bee har en egen påse som sitter bra i och med knapparna som den fästs med (de som även suffetten sitter fast i). Men det passar säkert med fler också, även om man inte kan fästa dem lika bra.
  • Stormis

Lillpinglan:
    Mitt svar dök in i citet ovan...

• modestyclara
    camlover skrev 2008-07-07 13:23:27 följande:
    Hejsan! Har nu följt tråden här under en månad och läst det mesta. Vi har BF 7 okt och har nu bestämt oss för en cameleon. Skulle dock vilja ha lite tips på om vi ska välja fleece eller canvas på vår orangea topp som kommer pryda den bruna basen. Kom gärna med lite synpunkter på för- och nackdelar med de båda tygerna och vad ni skulle välja! :) Tack!
    Jag skulle välja fleece. Mest för att det är så mycket mjukare att vila hvudet mot när du har sittdel.
  • modestyclara

lilla sandra skrev 2008-07-07 19:12:09 följande:

Blev det någon klarhet i ifall plastskenorna skulle sitta i liggdelen?Vi har iaf 2 skenor som ser ut som linjaler i stl som finns där.Men de stora skenorna fattar jag inte var de ska vara.
    Plastskenorna ska sitta i liggdelen ja. Tror det finns en kanal att sticka in den i vid huvud- och fotända? Jag har aldrig monterat en liggdel så jag vet dock inte säkert var de ska in
  • lilla sandra

De stora alltså?

modestyclara skrev 2008-07-07 19:32:32 följande:
    lilla sandra skrev 2008-07-07 19:12:09 följande:
    Plastskenorna ska sitta i liggdelen ja. Tror det finns en kanal att sticka in den i vid huvud- och fotända? Jag har aldrig monterat en liggdel så jag vet dock inte säkert var de ska in
  • modestyclara

lilla sandra skrev 2008-07-07 19:33:27 följande:

De stora alltså?
    Nej de stora rektangulära plastbitarna som låg lösa i kartongen var transportskydd men de linjalliknande skenorna ska in i liggdelen.
  • lilla sandra

Haha, nu pustar min make ut. Nu slipper han få stryk för att han har kastat de stora skenorna.

modestyclara skrev 2008-07-07 19:41:56 följande:
    lilla sandra skrev 2008-07-07 19:33:27 följande:
    Nej de stora rektangulära plastbitarna som låg lösa i kartongen var transportskydd men de linjalliknande skenorna ska in i liggdelen.
  • NovJenny

Mitt chassi är ju inte speciellt gammalt eftersom jag fick ett nytt men nu har skumgumit på handtaget börja släppa och det är små hack i det!?
    Någon som varit med om liknande? ska det inte tla lite iaf? Jag vet inte ens vad jag gjort med det?

• Mamma2001

Hejsan
    har varit ett par dagar i Stockholm med Been... gick toppenbra! tog ingen plats alls när vi åkte upp/ned och det funkar på alla underlag... på stigar,i stan,i affärer,på kullersten etc... Toppen! *nöjd*

-I Love Pink-
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14