• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • molly 81

MAmmsens: Hänger du jämt på tradera?!
    Men jag ska nog inte säga något, är där en massa själv! Suktar efter frogen.. Men som sagt, sitter med en sprillans ny Gecko. Det jag tror jag suktar efter egentligen är möjligheten att byta klädsel.. Vill ha en röd. Vet att geckon har det men hittar ingen/blir aldrig klar till att ringa 1klass! Får skylla mig själv. Har du provat cams topp på geckon än?

Å ja, jag ska börja sy! HAr bestämt mig nu. Sambon har lovat köpa ikeas symaskin till mig. Sen ska jag testa sy kuddfodral till att börja med, sen ska jag avancera.. Tror ni kan gissa mitt mål=)*ler*

Någon som har fått reda på om det är syskoncagn på g?! Såg att det pratades om det innan..(Dottern är tre månader, jag är sugen på en till, snart!)

• Lille Mammsen

molly 81 skrev 2008-07-16 11:24:40 följande:

MAmmsens: Hänger du jämt på tradera?!Men jag ska nog inte säga något, är där en massa själv! Suktar efter frogen.. Men som sagt, sitter med en sprillans ny Gecko. Det jag tror jag suktar efter egentligen är möjligheten att byta klädsel.. Vill ha en röd. Vet att geckon har det men hittar ingen/blir aldrig klar till att ringa 1klass! Får skylla mig själv. Har du provat cams topp på geckon än?Å ja, jag ska börja sy! HAr bestämt mig nu. Sambon har lovat köpa ikeas symaskin till mig. Sen ska jag testa sy kuddfodral till att börja med, sen ska jag avancera.. Tror ni kan gissa mitt mål=)*ler*Någon som har fått reda på om det är syskoncagn på g?! Såg att det pratades om det innan..(Dottern är tre månader, jag är sugen på en till, snart!)
    sappar mellan tradera & blocket Har ju fått hem min GRÖNA gecko klädsel...men ej packat upp då vi rullar liggdelen! Kolla me THJ om hon har hemma!? Har ej testat cam top på geckon men vet att det funkar ganska bra iallafall...för den som EJ är petig! Sugen på IKEAs symaskin oxå då den e billig & jag e AP-dålig på att sy endå Ang. div nyheter så är väl första stora mässa nu i juli/augusti (USA) & nästa mindre stora i aug/sep (tyskland) Efter den/dessa får VI veta
  • molly 81

Mammsens: Jag har aldrig sytt(bortsett från de gånger man hade obligatorisk syslöjd i plugget)Men jag har kommit på att det kan vara bra att slippa ringa svärmor som bor 17 mil bort varje gång jag behöver sy upp en gardin. Å eftersom ikeas maskin inte kostar allt för mycket så tyckte jag att jag kunde testa. tyvärr har vi ingen som vill skänka eller låna ut sin maskin till mig.

Har du bara köpt klädsel till sittdelen?! Trodde man var tvungen att köpa hela kitet med suffla och liggdel?! Eller?

• Lille Mammsen

molly 81 skrev 2008-07-16 11:38:29 följande:

Mammsens: Jag har aldrig sytt(bortsett från de gånger man hade obligatorisk syslöjd i plugget)Men jag har kommit på att det kan vara bra att slippa ringa svärmor som bor 17 mil bort varje gång jag behöver sy upp en gardin. Å eftersom ikeas maskin inte kostar allt för mycket så tyckte jag att jag kunde testa. tyvärr har vi ingen som vill skänka eller låna ut sin maskin till mig.Har du bara köpt klädsel till sittdelen?! Trodde man var tvungen att köpa hela kitet med suffla och liggdel?! Eller?
    nää,jag kunde köpa alla delar sep. sitts=660:- sufflett=275:- varukorg=275:- men gav totalt 1659:- inkl. breezy sun canopy+sunshade (sommar/uv-sufflett+uv-skydd)
  • FinalFantasy

Hur lång tid kan det ta att få hem lösa delar? typ från kizshop.

• Lille Mammsen
    FinalFantasy skrev 2008-07-16 11:51:28 följande:
    Hur lång tid kan det ta att få hem lösa delar? typ från kizshop.
    Tror mig minnas att dom var mkt snabba....så länge det du söker finns hemma!!
  • FinalFantasy

Ska maila dem då Måste klä min vagn för att matcha nya sufletten som kommer

• molly 81

Mammsens: Då kanske man skulle ta och investera i en röd sittdel. Det är snyggt med en svart suffla! Fast om man har den gröna sittdelen med så kan man ju fixa lite som man själv vill.. Det gör inte så mycket att ha svart liggdel. Skruttan är redan 3 månader och åker kanske två-tre månader till..

• Lille Mammsen

molly 81 skrev 2008-07-16 11:56:50 följande:

Mammsens: Då kanske man skulle ta och investera i en röd sittdel. Det är snyggt med en svart suffla! Fast om man har den gröna sittdelen med så kan man ju fixa lite som man själv vill.. Det gör inte så mycket att ha svart liggdel. Skruttan är redan 3 månader och åker kanske två-tre månader till..
    Precis!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14