• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen
    SooJuicy skrev 2008-07-15 19:59:15 följande:
    Den är min Bara hon ringer, Verkar dock inte så
    Ställ dig i köööööön....
  • oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2008-07-15 20:03:19 följande:
    Ställ dig i köööööön....
    Tar en nummerlapp
  • Lille Mammsen
    SooJuicy skrev 2008-07-15 20:06:11 följande:
    Tar en nummerlapp
    Annonsen ligger kvar...men ingen av oss här har hört ett ljud......!!
    Konstigt!!
  • Ari Gold

Ser att det är en classic...originalmodellen alltså. 500 är ju tokbilligt, det är en helt OK vagn.

Den största skillnaden mot frog är att det är jättedålig fjädring på framhjulen och bromsen sitter på framhjulen.

Man kan altså byta swiwelhjuln och få bättre fjädring men då tapapr man bromsfunktionen. Det går säkert att knepa ihop någon bra lösning på det om man är händig.

Det är också en äldre logotype på vagnen, för bugaboo bytte logga strax efter denna modell slutade tillverkas. Men det är ju lite coolt... och ananrs funkar den med cam. topptygerna både på suflett och sittdel.

obs det är INTE min annons, jag bara berättar allmänt om modellen.

• madebyinferno
    THJ: Har du sett att jag inboxat dig vännen????
    Milliam 0011, Linnéa 0509, Elias 0707 och bebis -09 ???
  • Ari Gold

molly 81 skrev 2008-07-15 17:48:09 följande:

Hallo alla!Nu har jag blivit lika biten som ni=)Det ligger ju en frog ute nu. Och jag blev lite förälskad i den. Dock har jag bara haft Geckon i 4 veckor. Sambon skakar på huvudet. Men jag fick gärna buda på frogen och sälja den vi har nu. Det jag gillar med frogen är kombon av gecko och cam. Och att man kan ha cams klädslar till=)Vad tycker ni?! Geckon är ju sprillans ny och i den "praktiska" färgen svart.HJÄLP!
    Frogen är klart bättre än geckon enl. mig (haft båda). Min yngste som är 1,5 slår huvudet i geckons suflett redan. Den är ju skitaliten. Även meckigt att ändra justeringen på sitsen udnertill på geckon, och aluminiumramen blir snabbt repig.

Eftersom geckon gått ur produktion tror jag att andrahandsvärdet kommer att falla rejält närmsta året, jag sålde den sista jag hade inne snabbt som attan. Folk är alltid rätt skeptiska mot att köpa vagnar som gått ur produktion. Har samma problem med city jeten, den har plötsligt blivit helt hopplös att sälja...folk bara undrar vad det är för fel på den eftersom den inte säljs längre.
  • RååSa BuBBlan

Å nu blev jag med svart Bee suflett

Tack för tipset Thj

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • FridaLee
    Da Mutt skrev 2008-07-15 20:38:11 följande:
    Ser att det är en classic...originalmodellen alltså. 500 är ju tokbilligt, det är en helt OK vagn.Den största skillnaden mot frog är att det är jättedålig fjädring på framhjulen och bromsen sitter på framhjulen.Man kan altså byta swiwelhjuln och få bättre fjädring men då tapapr man bromsfunktionen. Det går säkert att knepa ihop någon bra lösning på det om man är händig.Det är också en äldre logotype på vagnen, för bugaboo bytte logga strax efter denna modell slutade tillverkas. Men det är ju lite coolt... och ananrs funkar den med cam. topptygerna både på suflett och sittdel.obs det är INTE min annons, jag bara berättar allmänt om modellen.
    å tänkte väl att det var classic (har kollat massor på nätet om alla olika bugaboo modeller) roligt att se en så "gammal" vagn och i så fint skick.
  • molly 81

Damutt: det är just sufflan jag stör mig på.. Annars är jag nöjd med Geckon. Passar mig rätt bra (och vår bil!!). Men jag kan säkert kränga Geckon för 5000*ingen annons* Då den bara är fyra veckor gammal..

Men jag blev sugen på Frogen. Dock är där ju ingen garanti längre..

• Lille Mammsen

molly 81 skrev 2008-07-15 20:59:26 följande:

Damutt: det är just sufflan jag stör mig på.. Annars är jag nöjd med Geckon. Passar mig rätt bra (och vår bil!!). Men jag kan säkert kränga Geckon för 5000*ingen annons* Då den bara är fyra veckor gammal..Men jag blev sugen på Frogen. Dock är där ju ingen garanti längre..
    men du kan ju byta ut suffletten till Cam´s jöööö.....ska ju jag göra, om jag får *PIIP* ur vagnen.... Frog´ar e väl gammala då dom slutade säljas 2004/2005...väl????
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14