• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Senap
    mammsenanna skrev 2008-07-28 09:49:01 följande:
    Hej!Har precis fått hem min oranga frog (överlycklig!!!) som vi fick av vänner i Tyskland. Den är i behov av rengöring; hur tvättar jag den? Går maskin och vanligt tvättmedel bra? Sedan måste jag byta ut det ena svängbara hjulet- var kan jag få tag i nya? Finns vinterhjul till Froggen?Tacksam för svar...
    Tvätt: 30 grader, lite tvättmedel, inget sköljmedel. Ta ur plattan och skumgummit ur sitsen och plattan i varukorgen.
    swivelhjul: Beställ som reservdel. Tror kidzshoppen har hemma.
    Vinterhjulen: passar till alla utom Bee
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Jerseygirl

Hej alla allvetande bugga ägare,
    nu har jag äntligen fått hem och monterat min nya fina camelon men blir inte riktigt klok på sufletten. Den vill liksom inte bli helt uppfälld utan säckar ihop lite. Dels är det inte så snyggt och dels är jag rädd att bebben får massa sol i ögonen. Har jag monterat fel på något vis? Nästa hack jag kan ha den i är jätte långt fram och då räcker inte tyget.

På bilderna i bildtråden ser det så rakt och fint ut för alla. Nån med liknande problem och därtill en genial lösning???

Tack på förhand...

• Senap
    Svar på #4731
    Kolla att sufflettfästena sitter på rätt sida - står på vilket som är höger resp. vänsterfäste.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Jerseygirl

Jag tror verkligen jag fått det rätt. Kanske lika bra att byta sida och se om det blir bättre istället för att med logik försöka räkna ut om det är rätt... Får inse att 30grader varmt och 4 dagar kvar till BF gör mig lite korkad...

• Jerseygirl

Tack för hjälpen, det var fel sida på fästena. 2 civilingenjörer är nog dömda att misslyckas när det kommer till vardagstekniska saker...

Nu sitter det superfint!

• oma

Apropå vinterhjul, är det någon som bor i norra Sverige och har klarat sig utan eller måste man köpa ett par?

• Emmsan

blir såååå ledsen hade äntligen lyckats få tag i en sommarsuflett!! men den passar ju inte!!!!!! de främre bågarna vill inte gå i sitt främre hack så den säckar på mitten fram :( lossar jag den helt från baksidan är det inget häng i mitten så den verkar ju vara för kort? fick knappt i gummibanden heller :( please ngn som vet vad man kan göra eller är den helt enkelt felsydd??

• ängeln83
    Emmsan skrev 2008-07-28 12:00:59 följande:
    blir såååå ledsen hade äntligen lyckats få tag i en sommarsuflett!! men den passar ju inte!!!!!! de främre bågarna vill inte gå i sitt främre hack så den säckar på mitten fram :( lossar jag den helt från baksidan är det inget häng i mitten så den verkar ju vara för kort? fick knappt i gummibanden heller :( please ngn som vet vad man kan göra eller är den helt enkelt felsydd??
    Jag hade precis samma problem med min sommar suflett, men efter att ha skiftat fästena så satt den som den ska.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-07-28 12:07:04 följande:
    Jag hade precis samma problem med min sommar suflett, men efter att ha skiftat fästena så satt den som den ska.
    men skiftat vilka fästen menar du??=)
  • ängeln83
    Emmsan skrev 2008-07-28 12:08:23 följande:
    men skiftat vilka fästen menar du??=)
    Dom man sätter på chassit.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14