• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Milliemolly

MIn broms på Been har dött!!!!!!!!!!!!!!! Ingen skillnad om jag kör bromsad eller obromsad.

Någon som råkat ut för samma? Vad göra?

• mallan brallan

Har ni sett att man kan dra ut sitsen så att den blir lite djupare?
    Min son är oxå 1 å sover alldeles utmärkt i vagnen med sitsen fullt utdragen.

Wilma77 skrev 2008-08-06 21:52:18 följande:
    jag har just sålt min cameleo och köpt en bee istället. Typiskt att man inte tänker på allt innan köp!!! är det ingen annan som stör sig på att de inte finns nått stöd för benen när barnet sover, sittytan är så kort att han inte kan lägga upp benen som i andra vagnar jag haft (ja jag har fällt ut sittdelen helt) finns det någon lösning? Min kille gillar att ha upp benen och han är bara 1 så han sover ibland långa perioder i vagnen. Några tips??
  • mallan brallan

Bara på ena hjulet eller båda?
    Min broms tar inte på vänstern.
    Fick tipset att smörja, gjorde de en gång men efter en vecka
    la den av igen. Nu är den reklamerad och jag väntar ett nytt chassi.

Milliemolly skrev 2008-08-06 23:00:56 följande:
    MIn broms på Been har dött!!!!!!!!!!!!!!! Ingen skillnad om jag kör bromsad eller obromsad. Någon som råkat ut för samma? Vad göra?
  • Caeruleus
    MIn broms på Been har dött!!!!!!!!!!!!!!! Ingen skillnad om jag kör bromsad eller obromsad. Någon som råkat ut för samma? Vad göra?
    Som Mallan brallan frågade, på ena eller båda hjulen? Glider metalldelen som den ska? Spruta lite 5-56 och se om det hjälper.
  • Lourdes
    Min broms strular också, tar ibland, ibland bara på ett hjul och ibland på båda. Har reklamerat det och hämtade ut ett nytt chassi igår, hoppas detta funkar bättre!
  • Milliemolly

den tar inte på någon sida. innan har den funkat sådär lite halvbra..........men nu inte alls!

fårman nytt chassi om man reklamerar?

annars är jag jättenöjd med den, lillan sover kanon och kan dra upp benen!

• Noiis

Alltså jag har funderat på en Bee till Noa när han blir större.. men nja blir skeptisk då jag tycker att det är väldigt mycket gnäll på den Kan man låsa nått av hjulen på bee?? elelr var de en av dom mest negativa detaljerna??

• Mamma och Fru

Coca cola light skrev 2008-08-06 22:43:12 följande:

Kan man köpa tillbehör till en frog fortfarande? Som t.ex ny suflett och bas?
    Fungerar inte cameleons delar till frog? eller har jag helt fel? Men du vill kanske ha orginal delar till frog? I såfall tror jag att du får beställa från USA
  • Mamma och Fru
    Caeruleus skrev 2008-08-06 21:59:04 följande:
    Jag tror inte det är därför hon är arg på mig för jag har aldrig lovat henne något mönster. Men jag vet inte vad jag skulle ha gjort. Hoppas jag har blivit blockad av misstag..
    Hon är förmodligen bara bitter i största allmänhet, Fick ett otrevligt GB inlägg. Enbart för att jag berättade för alla här att jag var gravid. Där med bekräftar jag även att det var hon som sade att hon skulle berätta för alla. Och då valde jag att göra det själv.
    Så ta det inte personligt!
  • Mamma och Fru

Noas mamma skrev 2008-08-06 21:27:59 följande:

*gråter* Älskar min klarblåa (topp)!  Får du utslag nu I dag var jag uppe på sprall på NK som fått in en massa bugaboo varor i dag. Så nu har dom typ allt hemma. Passade på att köpa en adapter till bilbarnstolen som jag ska inviga i morgon Passade på att fråga efter min inlämnade OiOi som jag lämnade in för 2 veckor sedan. Fick till svar; Den skickades från Nya zeeland (?! Kommer inte OiOi från australien?) I förrgår och från england och hit tar det minst en vecka så räkna med 2-3 veckor till. Gissa om jag blev glad... ska maila och klaga till dom i kväll.I ren surhet så tog jag mit till Bonti för att köpa en ny skötväska men hittade ingen. (skickade tillbaka sweetheart väskan i dag den var förliten :( )Kollade in Bugaboo grejerna och ser att dom säljer ut locken till skötväskorna för 100 kr (har ingen själv men tipsar) Samt alla fleece toppar för 750 kr. Så jag tog en i rött! och kände mig rätt nöjd med dagen endå.
    [/citat]

Ny topp för 750 kr?? Jag vet vart jag skall åka i morgon! Det är väl nästan vad man får ge för en begagnad på blocket?

Da Mutt skrev 2008-08-06 21:56:03 följande:
    [citat]
    Fast det brukar vara sjuka överpriser på frog-grejjer på tyska ebay. Jag sålde en begagnad denim frog (vagnen alltså...inte åkpåsen) till en tysk för nästan 10 papp en gång.
    OJ hur kommer det sig? Tyskarna måste väl endå kunna beställa lika lätt från från andra länder som många svenskar gör? eller tänker dom inte på det?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14