• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Hannnas
    hallonsoda0 skrev 2008-08-07 08:59:39 följande:
    jag måste fråga er erfarna mammor en grej som är lite OT. Räcker det att ha vanliga kläder på bebisen när man har den i åkpåse på vintern? eller ska man ha någon tunnare typ fleece overall? Är bugaboos åkpåse bra?
    för oss fungerade BBs egen åkpåse kanon! De kallaste dagarna hade måns vanliga kläder som body/byxa och en fleeceoverall i åkpåsen...

Vi har bara använt påsen i sittdelen, det blir säkert varmare i liggdelen...

Puffar för min fråga: Min Cam knarrar??? vad göra? jag har skött den som man ska men nada skillnad
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Lourdes
    Hannnas skrev 2008-08-07 09:12:46 följande:
    för oss fungerade BBs egen åkpåse kanon! De kallaste dagarna hade måns vanliga kläder som body/byxa och en fleeceoverall i åkpåsen... Vi har bara använt påsen i sittdelen, det blir säkert varmare i liggdelen...Puffar för min fråga: Min Cam knarrar??? vad göra? jag har skött den som man ska men nada skillnad
    Silikon spray? Spraya en massa
  • Hannnas
    Lourdes skrev 2008-08-07 09:16:07 följande:
    sprayat som en galning där man "ska" men tycker ändå chassit knarrar så jag måste missa nåt
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Emmsan
    mamma2003 skrev 2008-08-07 08:17:17 följande:
    Natural/Trebarnsliv/Fröken Noll Åtta/Fröken Mars kommer garanterat tillbaka, fast i en annan skepnad...
    sing halleluja
  • Caeruleus

Noas mamma skrev 2008-08-06 23:43:32 följande:

Alltså jag har funderat på en Bee till Noa när han blir större.. men nja blir skeptisk då jag tycker att det är väldigt mycket gnäll på den Kan man låsa nått av hjulen på bee?? elelr var de en av dom mest negativa detaljerna??
    Jodå båda framhjulen går att låsa. Vill bara säga att jag har inte haft några problem med bromsen. Det enda negativa jag har att säga om Been är att den inte går att köra i gropig terräng men i innerstan är den en dröm. Jag kör igenom den NYA t-bane spärrarna tom .
  • Emmsan
    Caeruleus skrev 2008-08-07 11:18:41 följande:
    Noas mamma skrev 2008-08-06 23:43:32 följande: Jodå båda framhjulen går att låsa. Vill bara säga att jag har inte haft några problem med bromsen. Det enda negativa jag har att säga om Been är att den inte går att köra i gropig terräng men i innerstan är den en dröm. Jag kör igenom den NYA t-bane spärrarna tom .
    ahh du som har en bee .. ville egentligen inte ha nån men min man åker till usa så han ska ta hem två HUR tror du han lättast tar hem dem? i orginal kartong eller upp plockad?vet du hur måtten ca är på den ihopfälld eller nerpackad??
    kramiz
  • Caeruleus

Emmsan skrev 2008-08-07 11:21:11 följande:

ahh du som har en bee .. ville egentligen inte ha nån men min man åker till usa så han ska ta hem två HUR tror du han lättast tar hem dem? i orginal kartong eller upp plockad?vet du hur måtten ca är på den ihopfälld eller nerpackad??kramiz
    Oj sicken fråga...spontant säger jag i originalkarton. Borde bli lättare att sälja här då (om du skall sälja dem) och dessutom skyddas vagnen då. Storleken ihopfälld utan karton är 88*43*31. Med karton vet jag tyvärr inte....Kanske +10cm i varje håll.
  • oOrosamarängerOo
    Emmsan skrev 2008-08-07 10:35:18 följande:
    sing halleluja

Just det, ang bee bromsen. Angelinah hade ju problem med sin broms, tog inte på ena sidan och hon vände på vagnen och hade åkt in lite grus eller småsten som hon tömt vid bromsfästet, sedan hade den tagit igen, tror det va så?Fundersam. Minns inte exakt hur det va, men fråga henne?
  • Caeruleus
    SooJuicy skrev 2008-08-07 11:27:34 följande:
    Just det, ang bee bromsen. Angelinah hade ju problem med sin broms, tog inte på ena sidan och hon vände på vagnen och hade åkt in lite grus eller småsten som hon tömt vid bromsfästet, sedan hade den tagit igen, tror det va så?. Minns inte exakt hur det va, men fråga henne?
    Låter ju som ett möjligt scenario. Borde ju kunna fastna lite grus och skit i glipen där bromsen skall glida in.
  • Emmsan
    Caeruleus skrev 2008-08-07 11:26:47 följande:
    Emmsan skrev 2008-08-07 11:21:11 följande: Oj sicken fråga...spontant säger jag i originalkarton. Borde bli lättare att sälja här då (om du skall sälja dem) och dessutom skyddas vagnen då. Storleken ihopfälld utan karton är 88*43*31. Med karton vet jag tyvärr inte....Kanske +10cm i varje håll.
    näää inte sälja dem ville inte ha nån från början då jag tyckte det va dyrt för en sulky o vi precis köpt camen ny men  när det är billigare kan man ju inte låta bli ;) tusen tack för svar
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14