• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland

Bee-kartongen är rätt stor faktiskt, men några exakta mått har jag inte. Men tänk på att ni garanterat får betala tull och moms om de är nya i kartong. Om de istället har spår av användning på hjul t ex så är det större chans att slippa. Däremot får ni betala bagageavgift till flygbolaget om ni reser utan barn. Kolla med flygbolaget vilken vikt som gäller!

• Emmsan
    mamma2003 skrev 2008-08-07 11:37:25 följande:
    Bee-kartongen är rätt stor faktiskt, men några exakta mått har jag inte. Men tänk på att ni garanterat får betala tull och moms om de är nya i kartong. Om de istället har spår av användning på hjul t ex så är det större chans att slippa. Däremot får ni betala bagageavgift till flygbolaget om ni reser utan barn. Kolla med flygbolaget vilken vikt som gäller!
    ana men om man köper tex travelbags till dem e det bättre kanske??  han kommer att resa utan barn tro inte vi får följa med o spela poker ;)
  • oOrosamarängerOo
    Emmsan skrev 2008-08-07 11:21:11 följande:
    ahh du som har en bee .. ville egentligen inte ha nån men min man åker till usa så han ska ta hem två HUR tror du han lättast tar hem dem? i orginal kartong eller upp plockad?vet du hur måtten ca är på den ihopfälld eller nerpackad??kramiz
    Jag hade inte tagit den i kartongen för då kommer din man få tulla. Jag har rest med bee i travalbagen och det optimalaste Köp en cam travelbag där, be får plats i den med och så har du en bag till båda två och billigare där så kan sälja den till samma pris här
  • oOrosamarängerOo

Jag har förresten kvar bee kartongen, den är megastor. kan mäta om nån skulle vilja?

• Emmsan
    SooJuicy skrev 2008-08-07 11:42:33 följande:
    Jag har förresten kvar bee kartongen, den är megastor. kan mäta om nån skulle vilja?
    nja tul vill vi ju inte haaa ;) tror du att man får ner tvåå bee i en cam travelbag??
  • fröken ida

Vi importerade ju också vår vagn från USA. De som tog hem den till oss hade inga små barn och de använde orginalförpackningen. Vi slapp allt, t.o.m extraavgift för att förpackningen var för stor, men vi kanske hade tur. Jag tror att tullen ytterst sällan kollar passagerare från USA

Älskade Edvin
  • Emmsan

jaha då ska man bara hitta en webbshop med bugga grejer som kan skicka till hans hotell  vill ju ha fler tillbehör juuuuu ;) behöver en ståbräda en åpåse skötväska mm mm mm så är det när man får åka till las vegas o spela poker allt för att göra frugan glad

• oOrosamarängerOo
    Emmsan skrev 2008-08-07 11:45:24 följande:
    nja tul vill vi ju inte haaa ;) tror du att man får ner tvåå bee i en cam travelbag??
    Nope inte två, sorry de är nästan ingen skillnad på bagarna, jag har bees egen och är tjockare medans camens är pyttelite större
  • Emmsan
    SooJuicy skrev 2008-08-07 11:48:44 följande:
    Nope inte två, sorry de är nästan ingen skillnad på bagarna, jag har bees egen och är tjockare medans camens är pyttelite större
    attans ok två travelbags dååå ;)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14