• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • chokladmamma

Hej igen alla buggisar! Skrev nyligen i en teutoniatråd och bad om för och nackdelar med deras FUN. Skrev att jag var sugen på en sådan eller en bugga. Tyvärr fick jag INGA svar angående teutonian, däremot var det någon som sa att Cameleon var så liten att en 6 månaders baby inte får plats i liggdelen och att sittdelen också är alldeles för liten. Så om jag inte ville byta vagn varje år så skulle de inte rekomendera den.

Hur länge har ni haft era vagnar?? Hur länge ligger barnet i liggdelen ungefär (antar att det varierar rejält..men både jag och min man var långa när vi föddes)?

• Bopsan

moonie:

Vagnen kommer säkert imorgon eller på fredag:)

• madebyinferno
    chokladmamma skrev 2008-06-11 17:05:47 följande:
    Hej igen alla buggisar! Skrev nyligen i en teutoniatråd och bad om för och nackdelar med deras FUN. Skrev att jag var sugen på en sådan eller en bugga. Tyvärr fick jag INGA svar angående teutonian, däremot var det någon som sa att Cameleon var så liten att en 6 månaders baby inte får plats i liggdelen och att sittdelen också är alldeles för liten. Så om jag inte ville byta vagn varje år så skulle de inte rekomendera den.Hur länge har ni haft era vagnar?? Hur länge ligger barnet i liggdelen ungefär (antar att det varierar rejält..men både jag och min man var långa när vi föddes)?
    Hade en Fun från början (bland många andra ) men bytte till en Cameleon för lillfisen satt inte bra i den...

Cameleon´s liggdel kan du ha så länge du behöver den - den är STOR! Vet inte hur FUN´s är iofs med Cammens räcker gått och väl iaf!
    I Cammens sittdel får de också plats läääänge, min snart 3åriga dotter sitter ff bra i den och älskar att både åka och sova i den om tillfälle ges
    I jämförelse så hade jag inte fått ner henne i FUN nu på ett bekvämt sätt plus att hon ser totalt överdimensionerad ut i den - I Cammen ser hon iofs stor ut men inte sååå

Har bägge vagnarna hemma så om du vill så kan jag fota dem med en 1åring och en tre åring i när bägge barnen är medgörliga ??
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Cilla R

Nu är min yngsta dotter lång, och jag fick hem vår Cam när hon var 6 månader gammal.

Hej igen alla buggisar! Skrev nyligen i en teutoniatråd och bad om för och nackdelar med deras FUN. Skrev att jag var sugen på en sådan eller en bugga. Tyvärr fick jag INGA svar angående teutonian, däremot var det någon som sa att Cameleon var så liten att en 6 månaders baby inte får plats i liggdelen och att sittdelen också är alldeles för liten. Så om jag inte ville byta vagn varje år så skulle de inte rekomendera den.Hur länge har ni haft era vagnar?? Hur länge ligger barnet i liggdelen ungefär (antar att det varierar rejält..men både jag och min man var långa när vi föddes)?
    Nu är min yngsta dotter lång, och jag fick hem vår Cam när hon var 6 månader gammal. Camen var vår 9e vagn, och det är den klart bästa vagnen som jag haft!
    Ophelia hade inga problem med att ligga i liggdelen när hon var 6 månader, däremot så föredrog hon att sitta så det var den enda anledningen som gjorde att vi bytte till sittdelen när hon var 6½ månad. Hon är nu 15 månader gammal och 85 cm lång och sitter som en prinsessa i vagnen.
    Vår äldsta dotter är 3½ år (95 cm) och ÄLSKAR Camen, hon sitter alldeles utmärkt i den och jag är säker på att hon kommer att sitta lika bra när hon är 4 år.
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • gbg77

Min lille är drygt 4 månader och han har massor av plats kvar att fylla i liggdelen!! Nu kommer jag säkert vilja byta till sittdelen om ett par månader men kan tänka mig att han skulle gott kunna använda liggdelen längre än så.

• chokladmamma

Åhh tack, vilket bra svar. Ja men då kan jag pusta ut. Om en treåring sitter i vagnen utan problem så borde jag ju inte behöva byta vagn första året iaf...oavsett hur stor unge man får.

martina78 skrev 2008-06-11 17:11:58 följande:
    Hade en Fun från början (bland många andra) men bytte till en Cameleon för lillfisen satt inte bra i den...Cameleon´s liggdel kan du ha så länge du behöver den - den är STOR! Vet inte hur FUN´s är iofs med Cammens räcker gått och väl iaf!I Cammens sittdel får de också plats läääänge, min snart 3åriga dotter sitter ff bra i den och älskar att både åka och sova i den om tillfälle ges I jämförelse så hade jag inte fått ner henne i FUN nu på ett bekvämt sätt plus att hon ser totalt överdimensionerad ut i den - I Cammen ser hon iofs stor ut men inte såååHar bägge vagnarna hemma så om du vill så kan jag fota dem med en 1åring och en tre åring i när bägge barnen är medgörliga ??
  • slma

Ang Fun, har aldrig ägt nagon och kommer väl aldrig att göra, men jag har en i kvarteret som jag ser da och da, barnet är väl ca 1.5 ar och ser helt överdim. ut i den vagnen, dom har alltid sufletten helt fäll bakat och det ser trangt ut. Blev förvanad faktiskt, trodde dom var rejälare, men jag har aldrig tittat sa noga, har ju det bästa som finns

• Stormis

Läste att två av er skall sälja era Bee? But why? Bara undrar eftersom jag köpte en igår... Har jag missat nåt???

• Weklund

vad heter toppfärg på engelska? alltså om jag ska förklara för babytrader?
    Hmm

• Lourdes
    Stormis skrev 2008-06-11 17:42:57 följande:
    Läste att två av er skall sälja era Bee? But why? Bara undrar eftersom jag köpte en igår... Har jag missat nåt???
    Undrar jag med, jag älskar min!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14