• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • mallan brallan

Asfaltsblomma: ajuuuste... Plastplupparna hade jag helt glömt bort...
    Men det måste ju gå å lösa... Det finns distanser i gummi som man kan skruva dit kanske?

Apropå liggdelen! Jag var tvungen att köra runt med sonen i liggdelen när han var 10 månader å han hade gott om plats där.

Å så Been. Sonen sitter jättekonstigt i den, han har benen på varsin sida av sittplattan liksom. Eftersom den sluttar uppåt lite och inte har något stopp på sidorna. Sen tycker jag sufletten är dum. Den är längre på sidorna än uppepå?
    Å så det här jäkla broms-problemet! Var det inte fler som hade problem med Bee´ns broms??

• regret

Orkar inte läsa igenom alla sidor men jag tänkte bara säga att jag kollade på vårt chassi nu (som vi fick utbytt igår efter det eländiga felet på handtaget) och det är inte skruvarna längre utan sånna där "pluggar" som nån nämnde, verkar hålla bättre! Känns iaf mer stabilt..

• Caeruleus

mallan brallan skrev 2008-06-11 20:47:10 följande:

Å så det här jäkla broms-problemet! Var det inte fler som hade problem med Bee´ns broms??
    Jag sprutade lite "5-56" och sen dess har jag inte haft några problem.

www.freeride.se/review/view.php
  • Mstery

Någon som har fått sin bugga från BT nu i dagarna? Har ni fått pluggar på era chassin eller är det skruvar?

• regret

Blev för nyfiken ändå så jag läste några sidor bakåt, har fått likadant chassi som Fica! :D Men plupparna och som sagt, det verkar mycket stabilare! Hoppas på att det är det också..

• myHappiness

Jag fick nytt chassi från BT igår och det har skruvar, inte pluppar. Är väl bara en tidsfråga då tills jag får reklammera igen,(tredje chassit) men då gör jag det direkt till bugaboo men lååångt klagobrev...
    Har ju inte ens börjat använda vagnen än, annat än testat med storebror.

• Fru Indosaurie

åh. jag har säkert fått skruvar Skrikandes
    Imorrn kommer iaf vagnen.. hoppas jag.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Dis

varför jag funderar på att sälja Bee nu eller efter sommaren.

Sonen sitter ganska bra i den men tycker han blir åtålig på ett sätt efter ett tag som jag inte märke när han åkte i cammen.

I Been kan han sitta själv med benen lite framåt och luft bakom ryggen. Men han är stor= bred och gillar att sitta med benen mot ramen (utanför sittplattan) och jag tycker det ser lite tokigt ut.

Med vinterkläder kommer han inte få plats i Been, axlarna är redan nu på gränsen att han får plats.

Han sov mkt bättre i cammen, benen högt. Jag saknar cammen då den kändes mer ombonad, och sufletten är bättre. problemet med cammen var att han ville lägga huvudet mot störtbågen i helt sittläge, såg inte bra ut. Nu ä han iofs äldre så han kanske inte gör så längre.

• chokladmamma

Tack för alla superbra svar, har verkligen fått många. Nu kan inget stoppa oss...Camen ÄR överlägsen på alla plan. Nu återstår bara kruxet...köpa i butik i sverige eller beställa från babytrader. Ja...det är inte lätt det här med barnvagnsinköp...tur att man är ute i god tid

• Dis

Babytrader eller den amerikanska shoppen? Någon som räknat ut vad som blir billigast?

chokladmamma skrev 2008-06-11 21:44:34 följande:
    Tack för alla superbra svar, har verkligen fått många. Nu kan inget stoppa oss...Camen ÄR överlägsen på alla plan. Nu återstår bara kruxet...köpa i butik i sverige eller beställa från babytrader. Ja...det är inte lätt det här med barnvagnsinköp...tur att man är ute i god tid
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14