• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fru Indosaurie
    Weklund skrev 2008-06-11 17:43:46 följande:
    vad heter toppfärg på engelska? alltså om jag ska förklara för babytrader?Hmm
    Tailored Fleece (eller canvas) Fabric Set heter det iaf på neimanmarcus.com
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Weklund

tack, hittade de  dock precis. var så smaaaaart att ja kollade bt.eu´s egen  hemsida :) haha skyller tankeverksamheten på gravid-hjärna :)

(¯`°?.¸ ♥ Åker man V8 behövs ingen stereo ♥ ¸.?°´¯)
  • oOrosamarängerOo
    Lourdes skrev 2008-06-11 17:45:50 följande:
    Vilka ska sälja? Älskar min bee
  • Stormis
    Kajsan skrev 2008-06-10 22:41:40 följande:
    Ja precis! Vi har ju camen och been till bäbisen, UJ och Sittyn till stora tjejen, och Emmaljunga twin cerox 360 till båda Men nu har jag bestämt mig, bee ska flytta
    [/citat]
    Dis skrev 2008-06-10 22:44:44 följande:
    [citat]
    Använder ni inte Been till bebisen, tycker ni att cammen är bättre? Kommer att sälja min Bee efter sommaren, men tvekar lite.
    Skvallerbyttabingbong...
  • oOrosamarängerOo
    Stormis skrev 2008-06-11 19:03:12 följande:
    Skvallerbyttabingbong...
    Jahap! Min håller jag hårt i, gillar den mer o mer
  • Suri
    chokladmamma skrev 2008-06-11 17:05:47 följande:
    Hej igen alla buggisar! Skrev nyligen i en teutoniatråd och bad om för och nackdelar med deras FUN. Skrev att jag var sugen på en sådan eller en bugga. Tyvärr fick jag INGA svar angående teutonian, däremot var det någon som sa att Cameleon var så liten att en 6 månaders baby inte får plats i liggdelen och att sittdelen också är alldeles för liten. Så om jag inte ville byta vagn varje år så skulle de inte rekomendera den.Hur länge har ni haft era vagnar?? Hur länge ligger barnet i liggdelen ungefär (antar att det varierar rejält..men både jag och min man var långa när vi föddes)?
    Vi valde mellan fun och bugaboo. Fun ser ju lite mer traditionell ut och svärmor gillade den mer. Hon tycker buggan är ful... När vi tittat närmare på vagnarna har ju buggan många fer smarta små finesser.
    Liggkorgen tyckte jag kändes större på Cameleon än på fun, men jag kanske har fel. När vi var i USA märkte vi att många tyckte liggdelen på Cam var onödigt stor. Eftersom barnet bara ligger i ca 2-3 månader. Jag förklarade att i Sverige ligger barnen oftare längre än så. Men de menar att eftersom sittdelen är ergonomisk så kan man använda den mycket tidigare. Små barn som sitter i en trad sittvagn hasar lätt ner och man får "lyfta upp dem" (om du förstår) I buggan sitter de mycket bättre, bekvämare.

Ja, vi valde Cameleon.
  • fröken ida

Jag har en kompis som har en Fun. Hennes som är 4månader som min Edvin och han kan snart inte ligga i liggdelen. Han är för lång. Tror han är runt 68 cm. Jag har jämfört den med Camen och den känns längre faktiskt, längre än de flesta liggvagnar.

Älskade Edvin
  • madebyinferno
    Suri skrev 2008-06-11 19:21:32 följande:
    Vi valde mellan fun och bugaboo. Fun ser ju lite mer traditionell ut och svärmor gillade den mer. Hon tycker buggan är ful... När vi tittat närmare på vagnarna har ju buggan många fer smarta små finesser. Liggkorgen tyckte jag kändes större på Cameleon än på fun, men jag kanske har fel. När vi var i USA märkte vi att många tyckte liggdelen på Cam var onödigt stor. Eftersom barnet bara ligger i ca 2-3 månader. Jag förklarade att i Sverige ligger barnen oftare längre än så. Men de menar att eftersom sittdelen är ergonomisk så kan man använda den mycket tidigare. Små barn som sitter i en trad sittvagn hasar lätt ner och man får "lyfta upp dem" (om du förstår) I buggan sitter de mycket bättre, bekvämare.Ja, vi valde Cameleon.
    Kasa ner problemet var det Fun föll på mest för oss!! Hade en Babytravel syskonjogger & singeljogger först men när han inte fick plats i liggdelen längre ville jag ha en vagn där han kunde sitta mot mig, hade kikat på Fun länge innan och köpte då en men bytte till Cammen efter mindre än en månad för halvligga var inte hans melodi, iaf inte i Fun. Däremot så accepterade han att halvligga i Cammen länge men den var nog bekvämare än Fun!!
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • jule
    majric skrev 2008-06-11 09:05:27 följande:
    Hej!Hoppar in med en fråga? Går det att använda cameleons toppklädsel till frog?
    ja d går bra, har bild på min frog m camklädsel i mitt galleri om du vill se
  • AsfaltsBlomma

Ja, madrassen är ju sketadyr! Men jag har en ny hemma från sonens gamla vagn och jag testade den igår och den passar faktiskt.
    Jag är också en sån gör det själv-typ så har också funderat på om man kan fixa till plattan själv och det bör inte vara så svårt men visst har originalet några "tassar" så inte själva tyget hamnar på golvet när man sätter ner den!? Och dessa kan ju vara lite svåra att fixa till...

mallan brallan skrev 2008-06-10 23:09:26 följande:

Asfaltsblomma: Jag har oxå funderat på det här med tillbehören till liggdelen...Madrassen i sig kostar typ 6-700 å plattan nån hundring eller två.Man kan ju igentligen såga till en plyfaskiva till botten å hitta en bra madrassatt klippa till... Vad tror du?(har tittat lite för mycket på äntligen hemma känner jag)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14