chokladmamma skrev 2008-06-11 17:05:47 följande:
Hej igen alla buggisar! Skrev nyligen i en teutoniatråd och bad om för och nackdelar med deras FUN. Skrev att jag var sugen på en sådan eller en bugga. Tyvärr fick jag INGA svar angående teutonian, däremot var det någon som sa att Cameleon var så liten att en 6 månaders baby inte får plats i liggdelen och att sittdelen också är alldeles för liten. Så om jag inte ville byta vagn varje år så skulle de inte rekomendera den.Hur länge har ni haft era vagnar?? Hur länge ligger barnet i liggdelen ungefär (antar att det varierar rejält..men både jag och min man var långa när vi föddes)?
Vi valde mellan fun och bugaboo. Fun ser ju lite mer traditionell ut och svärmor gillade den mer. Hon tycker buggan är ful... När vi tittat närmare på vagnarna har ju buggan många fer smarta små finesser.
Liggkorgen tyckte jag kändes större på Cameleon än på fun, men jag kanske har fel. När vi var i USA märkte vi att många tyckte liggdelen på Cam var onödigt stor. Eftersom barnet bara ligger i ca 2-3 månader. Jag förklarade att i Sverige ligger barnen oftare längre än så. Men de menar att eftersom sittdelen är ergonomisk så kan man använda den mycket tidigare. Små barn som sitter i en trad sittvagn hasar lätt ner och man får "lyfta upp dem" (om du förstår) I buggan sitter de mycket bättre, bekvämare.
Ja, vi valde Cameleon.