• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    Dis skrev 2008-06-10 22:21:56 följande:
    Det var det jag gissat på. Att UJ är det ultimata för både förälder och barn (stor 2-åring).
    Ja precis! Vi har ju camen och been till bäbisen, UJ och Sittyn till stora tjejen, och Emmaljunga twin cerox 360 till båda
    Men nu har jag bestämt mig, bee ska flytta
  • Dis

Använder ni inte Been till bebisen, tycker ni att cammen är bättre? Kommer att sälja min Bee efter sommaren, men tvekar lite.

Kajsan skrev 2008-06-10 22:41:40 följande:
    Ja precis! Vi har ju camen och been till bäbisen, UJ och Sittyn till stora tjejen, och Emmaljunga twin cerox 360 till båda Men nu har jag bestämt mig, bee ska flytta
  • Micjah
    Micjah skrev 2008-06-10 22:12:06 följande:
    Tycker att min vagn börjar bete sig lite konstigt... ska försöka förklara Har sittdel på..När jag har vagnen framför mig och har den låst eller olåst och trycker handtaget neråt vippar den främre delen av chassit inåt .. det känns som det bara blir värre för varje dag.. hela vagnen känns instabil.Blir på samma sätt som när man inte har sittdelen på och trycker ner handtaget..då fälls främre delen av chassit in och samma lika händer när sittdelen är på, men då åker den bakåt typ 3 cm..Även när jag trycker handtaget lite lätt neråt/åt sidorna känns hela vagnen ostabil..Har inget minne av att det varit så här tidigare..låter det som normalt?
    Ingen som kan svara på detta? Vet ju att handtaget ska vippa, men chassit?
  • AnniPanni
    Micjah skrev 2008-06-10 22:12:06 följande:
    Tycker att min vagn börjar bete sig lite konstigt... ska försöka förklara Har sittdel på..När jag har vagnen framför mig och har den låst eller olåst och trycker handtaget neråt vippar den främre delen av chassit inåt .. det känns som det bara blir värre för varje dag.. hela vagnen känns instabil.Blir på samma sätt som när man inte har sittdelen på och trycker ner handtaget..då fälls främre delen av chassit in och samma lika händer när sittdelen är på, men då åker den bakåt typ 3 cm..Även när jag trycker handtaget lite lätt neråt/åt sidorna känns hela vagnen ostabil..Har inget minne av att det varit så här tidigare..låter det som normalt?
    Det låter inte riktigt riktigt. Chasssit ska ju låsas helt av ramen men det låter det ju som att ditt inte gör det helt. Jag har inga problem med att chassit glappar så där i fram (lider bara av handtagsstrulet men det ska ju snart vara åtgärdat)
  • Jåll

själv har man cam till 1-åringen och en rollerbug till 2.5-åringen och MÅSTE bara slå ett slag för buggen som är ännu större än UJ (har förresten en UJ syskonvagn oxå) -räknade vagnarna för nån dag sen och kom fram till att vi har 7st!!! *hehe* -knäppis jag e`!! Men de e såklart absolut nödvändiga allihopa var och en på sitt sätt!

• mallan brallan

Asfaltsblomma: Jag har oxå funderat på det här med tillbehören till liggdelen...
    Madrassen i sig kostar typ 6-700 å plattan nån hundring eller två.
    Man kan ju igentligen såga till en plyfaskiva till botten å hitta en bra madrass
    att klippa till... Vad tror du?

(har tittat lite för mycket på äntligen hemma känner jag)

• mallan brallan

as we speak har jag 2,5-3 vagnar till ett barn!

• Micjah
    AnniPanni skrev 2008-06-10 22:50:23 följande:
    Det låter inte riktigt riktigt. Chasssit ska ju låsas helt av ramen men det låter det ju som att ditt inte gör det helt. Jag har inga problem med att chassit glappar så där i fram (lider bara av handtagsstrulet men det ska ju snart vara åtgärdat)
    Ja visst ska det väl låsas av ramen...mycket skumt detta!
    Funderar på om det är chassit det är fel på eller ramen denna gången...hmm..
    Cassit är nummer två denna gången, men glider även det. så det ska iväg till Babytrader, men skulle ju vara fint att veta om ramen ska med också..
  • Fru Indosaurie

Emmsan
    DÖSNYGG suflett! nästan den snyggaste jag har sett hittills (utom min orginal i offwhite alltså, haha)

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • mallan brallan

Gosh va snygg Emmsan!
    Du får nog sy flera...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14