• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Malin med Tim
    Malin med Tim skrev 2008-06-10 21:25:43 följande:
    Vad är det för pluggar? Kan du visa på en bild? Jag har nämligen också drabbats av dessa förbannade chassi, hämtade ett nytt i veckan och efter någon timmes användande så släppte även det... tänkte om du har en bild som jag kan visa min återförsäljare..
    PUFFAR!
  • Malin med Tim
    Suri skrev 2008-06-10 21:33:52 följande:
    På vilket sätt släppte det?Min vagn är ju hos vänner i USA, reklamerad en gång för att handtaget gled lite på ena sidan. När han testdrog det. Ska jag be dem montera vagnen och använda den ett par timmar? Skulle ju vara skönt att slippa reklamera när man väl fått den till Sverige.
    Ja precis så släpper mitt chassi, åt båda hållen...
  • kristinaa75

En till fråga till er andra som beställt från Babytrader eller fått nya chassin därifrån. Väntar på mitt nya som är skickat med TNT post. Kan se på deras sida att paketet kom till Sverige för två dagar sen. Är lite otålig så jag har kollat med både TNT i sverige och med posten i sverige men ingen av dom har paketet?? Vilket företag är det som tar över när det kommer till Sverige, har tom engagerat mig och ringt TNT i Holland men där visste de inte. Rädd att vårt nya chassi är "borta" men jag får väl vänta några dagar till..

• Suri
    Malin med Tim skrev 2008-06-11 13:03:38 följande:
    Ja precis så släpper mitt chassi, åt båda hållen...
    Ja, så då borde jag be honom montera den ordentligt och dra runt den lite (fast han har ju inget barn att sätta i). Det kanske räcker om han testdrar ordentligt ett par gånger.
    Hur reklamerar man när man fått vagnen till Sverige, måste man ändå vända sig till försäljaren?
    Är detta ett fel som man skulle kunna fixa själv? Eller är det väldigt meckigt?
  • Fru Indosaurie

jag förstår inte varför alla budfirmor är så tappade bakom flötet Skrikandes
    Dom försöker leverera ett paket ungefär 4-5 ggr innan dom ringer upp kunden..
    Här var dom idag när vi till och med var hemma men på grund av portkod så skiter dom i det och åker igen.. utan att ringa Fundersam
    Det är inte första gången det händer när vi väntar paket, både fedex, ups och dhl gör likadant.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • fröken ida
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-11 14:32:35 följande:
    jag förstår inte varför alla budfirmor är så tappade bakom flötet Dom försöker leverera ett paket ungefär 4-5 ggr innan dom ringer upp kunden.. Här var dom idag när vi till och med var hemma men på grund av portkod så skiter dom i det och åker igen.. utan att ringa Det är inte första gången det händer när vi väntar paket, både fedex, ups och dhl gör likadant.
    Jag och min sambo har också diskuterat det där åtskilliga gånger. Varför inte ringa först så slipper de åka ut i onödan. För hur många är egentligen hemma mitt på dan? I Linköping komemr alla budfirmor nerifrån Jönköping och de kör gladeligen flera rundor mellan Jönköping och Linköping. Inte särskilt klimatsmart
    Älskade Edvin
  • Fru Indosaurie
    fröken ida skrev 2008-06-11 14:37:36 följande:
    Jag och min sambo har också diskuterat det där åtskilliga gånger. Varför inte ringa först så slipper de åka ut i onödan. För hur många är egentligen hemma mitt på dan? I Linköping komemr alla budfirmor nerifrån Jönköping och de kör gladeligen flera rundor mellan Jönköping och Linköping. Inte särskilt klimatsmartn
    nää helt otroligt, och jag undrar om dom fakturerar sina kunder för 5 turer till samma kund Fundersam
    Det roliga är att vi höll oss hemma idag så att dom skulle kunna lämna paketet.. sen har dom stått utanför. Tyvärr kan vi inte bo i fönstret Cool
    Vi kunde hämta paketet på arlanda men det kändes lite väl så vi får ha fönsterspaning imorgon förmiddag, ska köpa en påse godis Cool haha!
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • oOrosamarängerOo
    Fru Indosaurie skrev 2008-06-11 14:32:35 följande:
    jag förstår inte varför alla budfirmor är så tappade bakom flötet Dom försöker leverera ett paket ungefär 4-5 ggr innan dom ringer upp kunden.. Här var dom idag när vi till och med var hemma men på grund av portkod så skiter dom i det och åker igen.. utan att ringa Det är inte första gången det händer när vi väntar paket, både fedex, ups och dhl gör likadant.
    Ghaaa va surt! Sånt är ju superirriterande, speciellt om man ÄR hemma. När dhl har lev till mig så har jag alltid fått ett brev när de mottagit varan för att ringa upp och boka tid när de kör ut eller om man vill hämta den själv, då brukar de fråga efter portkod oxå.
    Märkligt att de som kör ut inte kan ha kommunikation, varför bara åka istället för att ringa upp och kolla koden, irriterande
  • sara1981
    kristinaa75 skrev 2008-06-11 13:11:18 följande:
    En till fråga till er andra som beställt från Babytrader eller fått nya chassin därifrån. Väntar på mitt nya som är skickat med TNT post. Kan se på deras sida att paketet kom till Sverige för två dagar sen. Är lite otålig så jag har kollat med både TNT i sverige och med posten i sverige men ingen av dom har paketet?? Vilket företag är det som tar över när det kommer till Sverige, har tom engagerat mig och ringt TNT i Holland men där visste de inte. Rädd att vårt nya chassi är "borta" men jag får väl vänta några dagar till..
    Jag fick en avi med posten idag och mitt paket var också skickat med TNT, kom till Sverige i förrgår..
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14