• mrbandit1

pappa söker?

söker efter kärleken och familjelivet , nån fler en jag som letar ? tips på bra sidor för oss begagnade singel killar/tjejer

• Svar på tråden pappa söker?
  • Pinocio

log lite för TS uttryck "begagnade singlar"...

Ett tips, hm... här på FL kanske, här vimlar det ju av ensamma kvinnor!

Kärleken brukar finnas när/där man minst anar det har jag hört!

• mia maria
    Dadindacity skrev 2008-06-09 23:35:06 följande:
    Men hördu TS, jag blir lite nyfiken på hur du tänker? Vad är det som är så bra med "tvåsamhet" och vad är så dåligt med att vara singelförälder att det här tar så stor plats i dina tankar?För egen del tycker jag att det egentligen finns övervägande positiva saker med att vara ensam förälder. Visst kan man sakna vissa aspekter av att dela livet med någon (mer än sitt barn) men å andra sidan har man en frihet som dom flesta i parförhållanden verkar sakna, eller åtminstone inte tillåta varandra (menar alltså inte sex nu om nån trodde det).Om jag tar en titt på dom i min bekantskapskrets som är par så kan jag inte säga att jag skulle vilja byta med någon av dom, helt enkelt för att inte en enda av dom verkar vara speciellt lyckliga. Alltför många verkar ägna en oproportionerligt stor del av sin tid till att göra saker dom inte vill, köpa saker dom inte vill ha, träffa människor dom egentligen inte tycker om, åka till platser dom inte vill besöka, etc, utan att ens själva märka vilket missnöje dom utstrålar.Som ensam förälder bestämmer man ju allt själv, så om det är något man inte vill göra så struntar man bara i det. I alla fall för mig är det otroligt mycket värt och håller mig på ganska gott humör för jämnan.Hmm, det här blev kanske ett onödigt långt inlägg. Min poäng var bara att om man först formulerar för sig själv vad man egentligen är ute efter kanske det blir lättare att också veta vad och var man ska leta, istället för att slänga ut krokar till höger och vänster och tro att första bästa napp löser alla problem. För vad är oddsen att det är en person man passar ihop med som kommer fram till killen på bussen med singeltryck på tröjan?
    Hoppar in i tråden o säger "bra skrivet"!!! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Naturligtvis ser man fram emot att någon gång träffa "den rätte", men med åren har jag blivit otroligt kräsen, samt vant mig något enormt vid att leva ensam (med sonen), så det ska mkt till för att jag ska stadga mig igen.
    Kan helt klart säga att jag aldrig har haft det bättre i livet än nu; njuter av att vara singelförälder o rå om mig själv o sonen
  • mia maria
    Dadindacity skrev 2008-06-09 23:35:06 följande:
    Men hördu TS, jag blir lite nyfiken på hur du tänker? Vad är det som är så bra med "tvåsamhet" och vad är så dåligt med att vara singelförälder att det här tar så stor plats i dina tankar?För egen del tycker jag att det egentligen finns övervägande positiva saker med att vara ensam förälder. Visst kan man sakna vissa aspekter av att dela livet med någon (mer än sitt barn) men å andra sidan har man en frihet som dom flesta i parförhållanden verkar sakna, eller åtminstone inte tillåta varandra (menar alltså inte sex nu om nån trodde det).Om jag tar en titt på dom i min bekantskapskrets som är par så kan jag inte säga att jag skulle vilja byta med någon av dom, helt enkelt för att inte en enda av dom verkar vara speciellt lyckliga. Alltför många verkar ägna en oproportionerligt stor del av sin tid till att göra saker dom inte vill, köpa saker dom inte vill ha, träffa människor dom egentligen inte tycker om, åka till platser dom inte vill besöka, etc, utan att ens själva märka vilket missnöje dom utstrålar.Som ensam förälder bestämmer man ju allt själv, så om det är något man inte vill göra så struntar man bara i det. I alla fall för mig är det otroligt mycket värt och håller mig på ganska gott humör för jämnan.Hmm, det här blev kanske ett onödigt långt inlägg. Min poäng var bara att om man först formulerar för sig själv vad man egentligen är ute efter kanske det blir lättare att också veta vad och var man ska leta, istället för att slänga ut krokar till höger och vänster och tro att första bästa napp löser alla problem. För vad är oddsen att det är en person man passar ihop med som kommer fram till killen på bussen med singeltryck på tröjan?
    Hoppar in i tråden o säger "bra skrivet"!!! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Naturligtvis ser man fram emot att någon gång träffa "den rätte", men med åren har jag blivit otroligt kräsen, samt vant mig något enormt vid att leva ensam (med sonen), så det ska mkt till för att jag ska stadga mig igen.
    Kan helt klart säga att jag aldrig har haft det bättre i livet än nu; njuter av att vara singelförälder o rå om mig själv o sonen
  • mrbandit1
    mia maria skrev 2008-06-13 22:12:58 följande:
    Hoppar in i tråden o säger "bra skrivet"!!! Kunde inte ha sagt det bättre själv!Naturligtvis ser man fram emot att någon gång träffa "den rätte", men med åren har jag blivit otroligt kräsen, samt vant mig något enormt vid att leva ensam (med sonen), så det ska mkt till för att jag ska stadga mig igen.Kan helt klart säga att jag aldrig har haft det bättre i livet än nu; njuter av att vara singelförälder o rå om mig själv o sonen
    jo det är sant vist blir man krässen, men ja är inte en sån person som vill leva ensam, hatar singel livet,
  • mia maria
    mrbandit1 skrev 2008-06-14 22:11:21 följande:
    jo det är sant vist blir man krässen, men ja är inte en sån person som vill leva ensam, hatar singel livet,
    Ja det där är ju olika - men jag skulle aldrig söka nå'n "bara för att ha någon". Det blir aldrig bra i slutändan. Dessutom tror jag att det är bra att vara själv ett tag efter en separation, istället för att leta nytt på en gång.
    Jag väntar hellre lite längre, tills man träffar någon som allt känns bra med, istället för att vara tillsammans med ngn som inte allt känns rätt med, bara för att man inte vill vara ensammen!
  • septbebis
    mia maria skrev 2008-06-14 22:15:16 följande:
    Ja det där är ju olika - men jag skulle aldrig söka nå'n "bara för att ha någon".
    Så resonerar jag också. Men sen har jag blivit så bekväm av mig, för bekväm med att vara singel. :D
  • mia maria
    septbebis skrev 2008-06-14 23:28:22 följande:
    Jag har oxå blivit otroligt bekväm med att vara singel! Så fort jag dejtar ngn så känner jag mig "bunden" - klarar inte av att ha ett intensivt förhållande har jag märkt, jag tröttnar efter bara några veckor o längtar tillbax till singellivet när man kan göra vad man vill när man vill o inte behöver ta hänsyn till ngn annan.

Hade ett distansförhållande förra året dock, o det funkade bättre på det viset, för då sågs vi inte så ofta, så jag kände mig mer "fri" då.
    Dock tog det slut av andra orsaker istället, men jag tror mig nu veta att ngt sådant passar mig bättre just nu - iaf till att börja med, tills man vänjer sig vid att vara tillsammans med ngn igen
Svar på tråden pappa söker?