• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Nathalie009

Förresten, har precis beställt den där YSL concealer-pennan o var osöker på vilken av de 3 färgerna jag skulle ta.. tog no 1, ngn som har den? Hoppas inte den är för ljus nu

• Fluffguf

På tal om hår produkter: jag behöver någonting för att skydda håret när jag plattar det. Tips? Helst inte allt för dyrt

Member of the official Sciarlotta fanclub
  • luspudel

Fluffguf :

Kerastase har ett serum som är heelt underbart... Oleo Relax nånting, orange flaska. Luktar himmelskt, håret blir galet mjukt och mindre frizzigt och det skyddar mot värme :)

Dyr dock, ca 200 kronor tror jag, men å andra sidan har jag haft min över ett år och sååå sällan använder jag den verkligen inte :)

Annars, kolla runt på bellbox, (haha, jag tror jag missbrukar deras hemsida, har en faiblesse för hårprodukter...) dom har massa bra :)

• Pindus
    Nathalie009 skrev 2008-07-21 16:00:32 följande:
    Hej tjejer har inte vart inne här på ett tag fullt upp med kidsen :PMen behöver ett tips på en BRA Hårinpackning för blonderat hår!! Ngn som testat nån bra? Pris spelar ingen roll..
    nu har jag inte blont hår men slingat/behandlat el vad man ska kalla det o älskar denna

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=230&FeaturedProduct=307&pID=1
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-07-21 16:46:26 följande:
    Fluffguf :Kerastase har ett serum som är heelt underbart... Oleo Relax nånting, orange flaska. Luktar himmelskt, håret blir galet mjukt och mindre frizzigt och det skyddar mot värme :)Dyr dock, ca 200 kronor tror jag, men å andra sidan har jag haft min över ett år och sååå sällan använder jag den verkligen inte :) Annars, kolla runt på bellbox, (haha, jag tror jag missbrukar deras hemsida, har en faiblesse för hårprodukter...) dom har massa bra :)
    Det låter super, 200 är överkomligt om det är drygt
    Kan man köpa det på nätet någonstans?
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-07-21 16:54:53 följande:
    Här :) www.lookfantastic.com/hair/kerastase/oleo-rel...Dock aldrig beställt från Lookfantastic själv, men det är väl flera här inne som gjort det har jag för mig! Annars tror jag jordgubben har Kerastase, så kan ju finnas där :)
    tack! Jag ska nog testa den när jag får lön
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!