• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fossing77

jag har no 1 och den funkar fin-fint. har ganska ljus hud vanligtvis men den funkar även på sommaren när jag får färg. har dock blivit lite torr där jag applicerat den vissa gånger, men det kan ju ha olika orsaker. i övrigt har jag varit toknöjd med den, den reflekterar verkligen ljuset och döljer det mesta. Glad

Nathalie009 skrev 2008-07-21 16:13:20 följande:
    Förresten, har precis beställt den där YSL concealer-pennan o var osöker på vilken av de 3 färgerna jag skulle ta.. tog no 1, ngn som har den? Hoppas inte den är för ljus nu
  • Knott

Shoppingtokig: Grattis, vad kul! Är det första barnet?

Liiza: Ögonskuggor som jag tycker lyfter fram det blå i mina ögon (har också gråblå) helt suveränt är dels Cashmere (en kall brunröd) samt kombinationen Bloom (aprikos) och Rumble (mörkbrun med dragning åt vinrött), alla från Make Up Store. Tror att jag har nån sminkning i mitt galleri med just Bloom och Rumble om du är nyfiken Jag har även ett collage med 11 olika makeuper på temat framhäv min ögonfärg

Vit/beige kajal: jag kör också FACE:s beige kajal (ibland) innanför fransraden. Med kritvit ser jag däremot helt puckad ut

Fluffgluff: vad härligt, men samtidigt svårt att veta vad du ska satsa på kan jag tänka mig. Vad duktig du har varit som har låtit bli att shoppa så länge, du är verkligen värd att unna dig något nu!!

• Fridapida
    oio skrev 2008-07-20 23:03:05 följande:
    Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden. Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.
    Jag tycker nog att det är snyggare med en hudfärgad kajal. Bara lite ljusare än ens naturliga nyans.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-07-21 16:13:20 följande:
    Förresten, har precis beställt den där YSL concealer-pennan o var osöker på vilken av de 3 färgerna jag skulle ta.. tog no 1, ngn som har den? Hoppas inte den är för ljus nu
    no 1 är rosaaktig, no 2 är gul och no 3 är ganska mörk om jag inte minns helt fel.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-07-21 16:20:46 följande:
    Vart köper man den föresten, och vad kostar den?
    Förresten...det var nog Deep penetrating reconstructor jag hade..

Jag köpte den på salong, Walléns i Täby. Kommer inte alls ihåg vad den kostade men tror det var dryga 200.
  • Fluffguf

Knott: jag känner mig sjukt duktig Jag har sparat min lön som stödfamilj ända sedan februari bara för att kunna shoppa något i sommar, jag har inget annat jobb så för övrigt är jag pank... Men lite shopping gör alltid mig på bättre humör

Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Fridapida

Fluffguff

Den produkten från Kerastase är ett serum som man tar i efter man har plattat det. Det är som silikondroppar typ. Jag tyckte sådär om det. Jag upplevde att torkar ur håret i längden. Dagen efter är håret sämre än innan. Jag hade då ett ganska obehandlat blont hår.
    Vill du ha en produkt som skyddar mot värmen och som gör att håret håller sig blankt o fint så satsa på en värmeskyddandeprodukt. Jag gillar:
    www.lookfantastic.com/hair/redken/styling-collection/mild-control-support-and-movement/redken-outshine-(1).html

Serum eller liknande produkt använder jag nästan bara om jag ska styla för en kväll. Till vardags har jag helst lisscream eller cremevax.

• Fridapida
    Linny skrev 2008-07-21 18:01:53 följande:
    Förresten...det var nog Deep penetrating reconstructor jag hade..Jag köpte den på salong, Walléns i Täby. Kommer inte alls ihåg vad den kostade men tror det var dryga 200.
    lite suspekt namn...
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-07-21 18:12:51 följande:
    FluffguffDen produkten från Kerastase är ett serum som man tar i efter man har plattat det. Det är som silikondroppar typ. Jag tyckte sådär om det. Jag upplevde att torkar ur håret i längden. Dagen efter är håret sämre än innan. Jag hade då ett ganska obehandlat blont hår.Vill du ha en produkt som skyddar mot värmen och som gör att håret håller sig blankt o fint så satsa på en värmeskyddandeprodukt. Jag gillar:www.lookfantastic.com/hair/redken/styling-col...-(1).htmlSerum eller liknande produkt använder jag nästan bara om jag ska styla för en kväll. Till vardags har jag helst lisscream eller cremevax.
    Ojdå, det kanske inte är så bra då
    Jag vet inget om hår alls, skumt nog med tanke på hur intresserad jag är av smink
    Vilken av produkterna på sidan menade du, och kan man beställa därifrån?
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-07-21 18:13:37 följande:
    lite suspekt namn...
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!